Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-08, 09:59   #1816
Jontalinen
Registered User

Jontalinens avatar

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Morales Visa inlägg
Kört appen lifestum för att heltecka mina intag utav mat nu senaste tiden..
Snittare runt 2800 / kcal om dagen, satsar på att försöka gå upp cirka 500g vecka. Men hamnar alltid efter på kolhydraters mängden.
Är det idiotisk att byta ut whey till gainer istället?
(Aldrig försökt ligga på överskott tidigare)

145g P
90G F
339G K
Varför inte bara addera mer av kolhydratkällorna till dina måltider? Mer pasta/ris/potatis helt enkelt. Mer näringsrikt, billigare och (i mitt tycke) godare.
Jontalinen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-08, 11:08   #1817
Morales
Registered User

Reg.datum: Oct 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen Visa inlägg
Varför inte bara addera mer av kolhydratkällorna till dina måltider? Mer pasta/ris/potatis helt enkelt. Mer näringsrikt, billigare och (i mitt tycke) godare.
Liggger på Ca 370g potatis 2 gånger om dagen under lunch / middag.
Kanske lönar sig att byta ut potatis emot pasta istället?
Morales är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-08, 11:24   #1818
Raesmus
Registered User

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Morales Visa inlägg
Liggger på Ca 370g potatis 2 gånger om dagen under lunch / middag.
Kanske lönar sig att byta ut potatis emot pasta istället?
Ur mättnadssynpunkt tycker jag att potatis mättar bättre per kalori än pasta. Att byta ut potatis mot pasta tror jag är en utmärkt idé i ditt fall!
Raesmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 17:56   #1819
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Tråden för dumma frågor

Pga värmen i butiken där jag arbetar så fick vi plocka bort alla Lindor chokladkulor från butiken. Detta innebar såklart att ett helt gäng kom upp till P-rummet för att ätas upp innan de smälte bort.

Jag fick med mig hem ca 2-2,5kg chokladkulor av olika sorter.

Vad fasen ska man göra med dem? Förutom att äta, såklart.

Funderar på att smälta ner och göra übergod chokladkräm för att toppa saker med.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-08-09 klockan 17:58.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 19:40   #1820
Don H
Gammal Farbror

Don Hs avatar

Reg.datum: Jul 2012
Hacka/smula sönder och använd som topping
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 20:42   #1821
Sheikah
Registered User

Sheikahs avatar

Reg.datum: Mar 2017
Hur tidigt måste man träna för att kolhydrater innan läggdags ska vara nödvändigt? Om jag tränar ett pass på morgonen vid 08:00, och innan den endast inmundigat en banan, kan det vara bra att tillse att middagen vid 20:00 dagen innan är kolhydratrik?

Tränar konditionsidrott på morgonen, 60-90 min. Medelintensivt.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 20:27   #1822
plerve
Registered User

Reg.datum: Aug 2018
Hjälp? :/ Varning för ett kanske extremt luddigt inlägg
"Tar inga framsteg i min "träning"...."

Fastnat för chin ups / pull ups. Och i början, under ca 2-3 veckor, kunde jag inget mer än att just hänga på stången innan jag kunde göra en chin up. Tog ca 1månad innan jag kunde göra en riktig pull up.

Det som hindrar mig är typ .. det känns typ i lederna? Alltså riktigt djävla långt in. När jag tränat så blir mina armar obrukbara i flera dagar. Fått väldigt stora triceps jämfört med innan men annars inga framsteg som man kan se sådär ytligt och jag känner mig inte starkare alls. Biceps och underarmarna är fett små. Fått lite muskler på ryggen dock :o !

Mitt "rekord" är ca 5 chin up och 3 pull up. Och jag har mest gått efter amerikanska guider så med chin up menar jag alltså fingrarna mot mig och ganska tight. Och tvärtom.

Är ca 198cm lång och 97kg, är spinkig som fan och all min vikt sitter i låren/röven.

Nu har det gått ungefär ett halvår och jag har inte gjort några framsteg alls! Inte sedan jag nådde den punkten att jag kunde göra dessa 5 chin up och 3 pull ups.

Fan vad luddigt de blir och vet inte vad ni ska kunna svara för att hjälpa mig. Det jag tror hindrar mig är just smärtan som känns ända in i lederna.. vad fan är det.. borde inte kroppen ta smärtan och anpassa sig? :S Har även 5kg och 15Kg gummi, dock använder jag bara 5kg gummit då 15kg får mig att flyga upp i taket (:P) Men det har inte gjort någon skillnad på alla dessa månader.

Så min dumma fråga är. Vad är det som fattas för att jag ska kunna utvecklas när det gäller chin och pull ups? Och varför känner jag sådan smärta i "lederna" ? Ger er väldigt lite att gå på tyvärr
plerve är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:35.