Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-13, 22:04   #17221
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
För ett par timmar sedan uppdaterade jag och startade om datorn. Nu funkar inte internet som det ska. Det funkar i sådär en halvminut när jag precis startat datorn, sen dyker det upp en gul triangel på Nätverks-ikonen.

Sätter jag datorn i strömsparläge och väcker den igen så funkar det i en halvminut.

Om jag inaktiverar nätverksanlutningen och aktiverar den igen så funkar det i en halvminut.

Jag har provat allt som står på den här sidan https://support.microsoft.com/sv-se/...nection-issues

Hjälp?
Gå in på enhetshanteraren och properties på ditt nätverkskort och kolla om den har fått energisparfunktion som är påslagen/ikryssad. Klicka ur den isf. Starta om.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 12:01   #17222
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag vet att mp3-filer har flera varianter av taggar (id3v1 och id3v2) som bägge kan finnas med till samma mp3-fil.

Informationen i dessa kan skilja sig åt och jag tror det finns en standard som säger att idv2 informationen ska användas om informationen skiljer sig åt mellan v1 och v2. Men det är ju fullt möjligt att en bilstereo kanske inte gör exakt som standarden säger. Så kolla i din tag-editor om du kan se bägge varianterna av taggning och se ifall det skiljer sig.

Jag utgår nu från att FLAC använder samma typ av taggar. Men det kanske de inte gör, och då kan du ju ignorera detta...
Väljer jag en mp3 fil så står det på Tagg:
ID3v2.3 (ID3v1 Lyrics3v2 ID3v2.3)

På Flac filerna står det FLAC (FLAC).

Så verkar inte vara samma system?
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-16, 14:40   #17223
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Hittar jag bättre dator för detta pris?

https://www.elgiganten.se/product/da...-dator-rymdgra

Det är den eller en ny macbook pro. Motsvarande kostar ungefär 29 k.
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 18:13   #17224
Vattenflaska
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 130
Söker ett program eller funktion för att samla in information och därefter sammanställa svaren i ett textflöde.

Exempelvis: Fråga 1. Vad jobbar du med? Svar: Jag jobbar som projektledare. Fråga 2. Vad är det bästa med ditt jobb? Svar: Det bästa med mitt jobb är variationen.
Detta ska sedan generera en text som ser ut som följande:

"Jag jobbar som projektledare. Det bästa med mitt jobb är variationen."


Känns som att detta inte ska vara svårt, men vill få detta sammanställt på ett enkelt sätt med så lite handpåläggning som möjligt. Vilket program och funktion är det jag söker efter?

Typ som google formulär/survey, men sammanställningen går direkt till den som skriver.
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 18:16   #17225
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenflaska Visa inlägg
Söker ett program eller funktion för att samla in information och därefter sammanställa svaren i ett textflöde.

Exempelvis: Fråga 1. Vad jobbar du med? Svar: Jag jobbar som projektledare. Fråga 2. Vad är det bästa med ditt jobb? Svar: Det bästa med mitt jobb är variationen.
Detta ska sedan generera en text som ser ut som följande:

"Jag jobbar som projektledare. Det bästa med mitt jobb är variationen."


Känns som att detta inte ska vara svårt, men vill få detta sammanställt på ett enkelt sätt med så lite handpåläggning som möjligt. Vilket program och funktion är det jag söker efter?

Typ som google formulär/survey, men sammanställningen går direkt till den som skriver.

Det finns ju diverse enkätprogram online som man kan ställa in på lite olika sätt. Tror google har ett sådant (finns väl ungefär på samma ställe som google documents och spreadsheets).

Huruvida man kan få den att göra exakt det du vill vet jag inte. Det lär du märka om du går in där och testar lite.

EDIT: Såg att du redan hade koll på googles variant av detta. Tror du får förtydliga lite exakt hur du vill att det ska fungera...

Senast redigerad av svenbanan den 2018-12-27 klockan 18:18.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 23:46   #17226
Vattenflaska
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 130
Tänker mig att googles variant innebär att det är enkätskaparen som får svaren sammanställda.
Vill alltså att det är den som skriver svaren som får sammanställningen direkt i löpande text.

Det går ju att (via google) få svaren exporterat till excel och därifrån kunna kopiera texten som man vill, men krävs ju handpåläggning då.

Vill få en enkel presentationstext som färdig produkt. Tanken är att många med olika bakgrund ska kunna använda verktyget och genom ett någorlunda standardiserat sätt för datainsamlingen kunna få en presentationstext.

Vet inte om det där blev mer tydligt :/

Får testa lite i google enkät.
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-28, 08:45   #17227
Albatross
Gamnacke & svällbuk
 
Albatrosss avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Svampbyn
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenflaska Visa inlägg
Tänker mig att googles variant innebär att det är enkätskaparen som får svaren sammanställda.
Vill alltså att det är den som skriver svaren som får sammanställningen direkt i löpande text.

Det går ju att (via google) få svaren exporterat till excel och därifrån kunna kopiera texten som man vill, men krävs ju handpåläggning då.

Vill få en enkel presentationstext som färdig produkt. Tanken är att många med olika bakgrund ska kunna använda verktyget och genom ett någorlunda standardiserat sätt för datainsamlingen kunna få en presentationstext.

Vet inte om det där blev mer tydligt :/

Får testa lite i google enkät.
Finns ju diverse färdiga tillägg för detta om man inte vill göra egna grejer med Apps Script. T.ex Form Publisher.
__________________
Bättre än dig.
Albatross är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 14:38   #17228
Vattenflaska
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 130
Vet inte riktigt om min fråga passar här, men nära nog.

Är på jakt efter en Usb-hub /usb-ladd station. Någon som har tips på vettig modell med 6-8st usb portar.*

Är det någon skillnad mellan det som benämns som usb-hub respektive usb-ladd station? Sedan har jag sett att det finns "snabbvarianter", både för laddning och dataöverföring. Är det någon risk att prylarna tar skada genom att laddas av ett snabbuttag?*

Primärt kommer den att användas för att ladda diverse prylar, men det vore även bra ifall den går att koppla in till datorn för att få fler usb-uttag.
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 14:44   #17229
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av dream_theater_ Visa inlägg
Hittar jag bättre dator för detta pris?

https://www.elgiganten.se/product/da...-dator-rymdgra

Det är den eller en ny macbook pro. Motsvarande kostar ungefär 29 k.
Skulle inte betal 21 k för Huawei.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-01, 10:35   #17230
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av dream_theater_ Visa inlägg
Hittar jag bättre dator för detta pris?

https://www.elgiganten.se/product/da...-dator-rymdgra

Det är den eller en ny macbook pro. Motsvarande kostar ungefär 29 k.
Microsofts egna, HP Spectre eller Dell XPS får du en bättre dator. Men den där är inte dålig. Sen är den förbannat snygg. Tänkte importera en innan den kom med nordiskt tangentbord, grejen med den är att den var väldigt billig.

Ser att den är inte lika billig i Sverige. Kolla ifall du kan importera ifall du vill ha just den.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 17:56   #17231
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Kört gratis Avast i flera år.
Nu har jag nyinstallerat Windows 10, och såklart nyinstallerat Avast Free.

Men nu klagar den på att det bara är 26 dagar kvar av min "licens".
Jag testar att skapa konto, för programmet verkar antyda att man ska göra det, så jag loggar in via Google och skapar konto via det, men det gjorde tydligen ingen nytta.

Om det nu är så att jag är utan virusskydd inom en månad, vad ska jag byta till då?
Tips?
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 18:00   #17232
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Piratar du eller surfar på skumma sidor? Om inte, tycker jag det fungerar bra med gratisversionen av avast.

Det var inte avast jag menade, det var det du hade. Nu minns jag inte namnet på det bara för det, använde det på min förra dator.. tycker de flesta gratisantivirus fungerar bra annars.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-01-19 klockan 18:01.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 18:08   #17233
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Piratar du eller surfar på skumma sidor? Om inte, tycker jag det fungerar bra med gratisversionen av avast.

Det var inte avast jag menade, det var det du hade. Nu minns jag inte namnet på det bara för det, använde det på min förra dator.. tycker de flesta gratisantivirus fungerar bra annars.
Inget särskilt skumt, ladda ner nån subtitle ibland o.s.v.
Men ibland googlar man ju runt efter vad som helst och så skriker Avast till om nåt farligt script, så man vill ju inte gärna vara utan antivirus.

Avast är ju toppen, men om de börjat med några dumheter att man måste uppgradera och betala nu helt plötsligt så måste jag ju hitta annat.

Kan hända den uppdateras till ny licens en månad i taget eller nåt annars, jag vet inte, men kan va bra ha en backupkandidat redo att byta till om det skiter sig.

För länge sen har jag testat AVG och nåt mer, men det har varit sega blaffiga bloatwareprogram som jag aldrig känt mig van vid - har alltid gillat Avast bäst.
Idag kanske läget ser helt annorlunda ut på gratisfronten...
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 18:14   #17234
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Tycker den skriker till över minsta lilla. Även när jag öppnat ett mail från en lärare en gång i tiden.

Aja, någon mer insatt för rekommendera något, lycka till med letandet. Var ett tag sedan jag laddade ner anti virus så det kan ha ändrats som sagt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-19, 18:20   #17235
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Microsofts inbyggda gratis antivirus är mycket bättre än Avast. Det är dramatiskt mycket bättre än för bara några år sedan. Enda nackdelen är att det kan sega ner saker och ting, t ex om man öppnar en mapp full med .exe-filer.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)