Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-06-03, 16:05   #16066
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Spelar BFA med en polare, tog uppehåll efter Uldir och har spelat en del senaste veckan! Varit rikigt roligt med M+ och nya raiderna är roliga de med, bara kört 4 bossar i HC på BoD!
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 16:06   #16067
VikG
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 112
Något som spelat Days Gone? Är det värt 500 pix eller ska man vänta ett tag?
VikG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 16:24   #16068
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av VikG Visa inlägg
Något som spelat Days Gone? Är det värt 500 pix eller ska man vänta ett tag?
https://www.fz.se/recension/279648-recension-days-gone

Vänta för guds skull.

Inte spelat men litar på FZ så klart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 20:46   #16069
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Ett av de roligaste spel jag spelat i år. Liiite för utdraget på slutet, men bra story, fin grafik, bra röstskådespelare och massor att göra.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-04, 10:26   #16070
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Påbörjade Warhammer: Chaosbane med polare igår. Inte värt fullt retailpris á 50$, men väl värt 270:- som vi betalade via cdkey.com. Stillar åtminstone casual ARPG-fans viss tid även om det är en del störande buggar och "quality of life"-delar som än inte är åtgärdade/på plats.

Fick även upp ögonen för Minion Masters för några dagar sedan! Någon här som kör? Tycker konceptet är väldigt trevligt då jag varit fast i Clash Royale förr! Fördel att man inte "tjänar" så mycket i spelet av att nöta många timmar / dag utan snarare bör lira ~30-60min / dag för dailies och således effektivast samla på sig nya minions osv!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”

Senast redigerad av Kimball den 2019-06-04 klockan 10:28.
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-04, 10:42   #16071
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
GIllar man Warhammer är Chaosbane klart underhållande, föredrar det framför diablo 3 iaf. Dock rätt tunnt änsålänge och det har en hel del barnsjukdomar, tex kan din progress resettas så du måste köra om kampanjen igen....och igen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-04, 12:47   #16072
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
GIllar man Warhammer är Chaosbane klart underhållande, föredrar det framför diablo 3 iaf. Dock rätt tunnt änsålänge och det har en hel del barnsjukdomar, tex kan din progress resettas så du måste köra om kampanjen igen....och igen
Intressant, vad är det som gör att du föredrar det före Diablo?

Det jag direkt kan känna att jag saknar lite är "build diversity", jag kör ranger i Chaosbane och det känns som att jag endast kan välja physical eller poison-builds vilket känns lite.. inrutat? Jag kanske har blivit bortskämd av Grim Dawn och Path of Exile, men jag vill ändå minnas att det fanns fler vägar att inrikta sig mot skillsmässigt osv i Diablo?
Missförstå mig rätt, jag kommer garanterat uppskatta de 15-30h som Chaosbane kommer ge mig (givet att man verkar kunna farma end game loot väldigt snabbt), men jag hade aldrig vågat jämföra det med Diablo
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-04, 12:52   #16073
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Intressant, vad är det som gör att du föredrar det före Diablo?

Det jag direkt kan känna att jag saknar lite är "build diversity", jag kör ranger i Chaosbane och det känns som att jag endast kan välja physical eller poison-builds vilket känns lite.. inrutat? Jag kanske har blivit bortskämd av Grim Dawn och Path of Exile, men jag vill ändå minnas att det fanns fler vägar att inrikta sig mot skillsmässigt osv i Diablo?
Missförstå mig rätt, jag kommer garanterat uppskatta de 15-30h som Chaosbane kommer ge mig (givet att man verkar kunna farma end game loot väldigt snabbt), men jag hade aldrig vågat jämföra det med Diablo
Settingen, buildsystemet, grafiken och att slayern rent generellt passar mig bättre än barbaren som den är i D3.

D3s väg att gå djupare och djupare in i sets som konstant och fundamentalt ändrar spelstilen för karaktären är något jag skarpt ogillar dessutom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-04, 16:28   #16074
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Jag har just börjat med Sekiro. Svårt men kul!
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-04, 22:08   #16075
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Settingen, buildsystemet, grafiken och att slayern rent generellt passar mig bättre än barbaren som den är i D3.

D3s väg att gå djupare och djupare in i sets som konstant och fundamentalt ändrar spelstilen för karaktären är något jag skarpt ogillar dessutom.
Jag förstår, to each his own!

Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Jag har just börjat med Sekiro. Svårt men kul!
Ur in for a treat!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 07:32   #16076
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Jag har just börjat med Sekiro. Svårt men kul!
Ytterligare ett spel i samma genere jag köpt som jag har svårt att tackla, det är svårt så man vill ha lite tid att investera i progress, vilket leder till at jag sällan startar det och då blir jag sämre på det och det bär ännu mer emot att starta det etc etc
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 07:34   #16077
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Jag förstår, to each his own!
Men missförstå mig rätt, Chaosbane är långt ifrån lika polerat eller "färdigt" så det återstår ju att se vad som händer här. Det ligger något i att det inte erbjuder mycket som inte redan finns i PoE, Grim Dawn eller Diablo3.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 08:23   #16078
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Ytterligare ett spel i samma genere jag köpt som jag har svårt att tackla, det är svårt så man vill ha lite tid att investera i progress, vilket leder till at jag sällan startar det och då blir jag sämre på det och det bär ännu mer emot att starta det etc etc
Jag är i EXAKT samma sits som du! Men Sekiro ger spelaren lite mer kontroll än de tidigare souls-spelen då man kan använda sin grapplinghook för att lubba runt på taken ovanför fienden. Det ger en känsla av kontroll som jag inte tycker man hade i de andra liren vilket i sin tur gör att tröskeln för att sätta sig ner och börja spela blir lite lägre. Sen är det ju riktigt vackert stundom dessutom.
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 09:50   #16079
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Jag är i EXAKT samma sits som du! Men Sekiro ger spelaren lite mer kontroll än de tidigare souls-spelen då man kan använda sin grapplinghook för att lubba runt på taken ovanför fienden. Det ger en känsla av kontroll som jag inte tycker man hade i de andra liren vilket i sin tur gör att tröskeln för att sätta sig ner och börja spela blir lite lägre. Sen är det ju riktigt vackert stundom dessutom.
Hah! Skönt att inte vara ensam iaf!

Riktigt snyggt är det och stealth är en viktig bit, gillart skarpt men det är den speltyp som jag insett att jag ofta låter rinna ut i sanden trots att jag gillar dem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-06-05, 12:32   #16080
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Jag älskar Diablo 3 igen, gillade det vid launch trots att det var lätt att färgas av hur sura många var. Sedan har spelandet legat nere länge, men jag hakade på senaste "season" och har haft hur kul som helst. Lirar med ett skönt gäng och har säkert plöjt ned 100+ timmar i det nu.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)