Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-22, 07:14   #15916
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är väldigt svårt. Jag hade svåra problem med dom två första minibossarna. Det tog en evighet att komma förbi Ogre. Jag visste i och för sig precis vad jag skulle göra, och det var mitt eget fel. Blev för ivrig hela tiden.

Det kanske bara är ovant, men nu i början känns det mycket svårare än Dark Souls eller Bloodborne. Och då har jag inte ens kommit fram till första riktiga bossen.
Exakt så! När jag väl tillät mig att fundera lite extra + slutade vara så satans otålig var det ju en helt annan grej. Hoppas det mind-setet blir mer naturligt framöver!

Måste vara väldigt trevligt som DS-veteran att känna sig "maktlös" igen dock? Jag som inte spelat mer än ett DS-spel och därmed är långt ifrån någon veteran i "genren" tycker nog detta känns likvärdigt utmanande, men då är jag ju bara 1h in drygt så det lär säkert ändras längs vägen.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 09:50   #15917
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Sekiro ser otroligt coolt ut, går det att spela ok på mus+tbord? Kan inte spela med kontroller alltså...

Lär aldrig klara det men ser coolt ut iaf.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 09:53   #15918
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Det går säkert, men alla From Softwares spel är överlägsna med kontroller och konstruerade med kontroller i tankarna.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 12:10   #15919
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Sekiro ser otroligt coolt ut, går det att spela ok på mus+tbord? Kan inte spela med kontroller alltså...

Lär aldrig klara det men ser coolt ut iaf.
Well, ur in for a challenge son! Allt går ju, men jag hade inte velat tävla i 100m sprint med kryckor!

Jag vågar knappt tänka mig hur överjäkliga de riktiga bossarna kommer vara. Kom till "2a" riktiga dryga moben, även den tog ca 10 försök att lösa. Börjar få lite kläm på någon typ av taktik för min egen del dock tror jag. Att ha oändligt med stamina är en sådan fröjd!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 21:02   #15920
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Well, ur in for a challenge son! Allt går ju, men jag hade inte velat tävla i 100m sprint med kryckor!

Jag vågar knappt tänka mig hur överjäkliga de riktiga bossarna kommer vara. Kom till "2a" riktiga dryga moben, även den tog ca 10 försök att lösa. Börjar få lite kläm på någon typ av taktik för min egen del dock tror jag. Att ha oändligt med stamina är en sådan fröjd!
Så bra spel. Känns som att spela ett nytt bloodborne i hur oförlåtande det är jämfört med souls serien

Varje gång man dör så kan man nästan höra "git gud" viskas.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 22:51   #15921
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Så bra spel. Känns som att spela ett nytt bloodborne i hur oförlåtande det är jämfört med souls serien

Varje gång man dör så kan man nästan höra "git gud" viskas.
Verkligen!
Mitt tålamod är min största fiende. Många delar kräver ju att man röjer undan alla mindre adds innan, men det är ju så drygt att göra om man / när man sedan ändå dör på bossen/minibossen. Jag kan ta att jag behöver löpa till en "ren" boss 20-30x utan problem som i Souls-spelen, men det här med att behöva döda massa runt för att öht ha en chans på bossen irriterar mig.
Det hela blir inte bättre av att sitta med en riktig Souls-nörd till polare och spela samtidigt och höra att att han hittills löst det mesta på 2-3 försök.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 23:37   #15922
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Jag började om. Nu jag klarat tre minibossar utan att dö en enda gång.

Jag missuppfattade och trodde att man spred rot när man resurrectade. Så är det inte. Det är när man dör på riktigt som rot sprids. Så man skall använda resurrection så ofta det bara går, och kanske springa tillbaka till en "bonfire" och hela sig.

Man kan inte avancera NPC:ernas historier så länge dom har rot, och man kan inte hela alla NPC:er på en och samma genomspelning.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 23:45   #15923
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 00:00   #15924
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av FoolsGold Visa inlägg
Zomg! Gillade vampires ordentligt, väldigt stämningsfullt. Det där kan bli grymt, hoppas de behåller komplexa RPG aspekter och inte bara gör ett cinematisk actionspel med RPG element.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 00:09   #15925
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Zomg! Gillade vampires ordentligt, väldigt stämningsfullt. Det där kan bli grymt, hoppas de behåller komplexa RPG aspekter och inte bara gör ett cinematisk actionspel med RPG element.
Jag tyckte redan första spelet var för mycket cinematiskt actionspel. Sen spenderade jag förvisso många timmar av min ungdom med Vampire (inte bara Masqurade).
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 00:25   #15926
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag tyckte redan första spelet var för mycket cinematiskt actionspel. Sen spenderade jag förvisso många timmar av min ungdom med Vampire (inte bara Masqurade).
Fair enough, du är ju några år före mig också
Jag har bara kört the masquerade.
Hoppas iaf på lite rolig och djup spelmekanik och inte ett spel som spelar sig självt.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 00:32   #15927
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Fair enough, du är ju några år före mig också
Jag har bara kört the masquerade.
Hoppas iaf på lite rolig och djup spelmekanik och inte ett spel som spelar sig självt.
Kallar du mig gammal, din jävel!?
Första spelet var bra för sin tid. Trailern till det nya ser lite som samma recept.
Som riktig nörd har man ju dock spelat ”penna och varianterna”.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 01:01   #15928
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Yes, du är uråldrig i både kropp och sinne. Beter dig som en medelålders man med korsade armar, "realistisk livsåskådning," och bister uppsyn.


Senast redigerad av Rahf den 2019-03-23 klockan 01:02.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 09:31   #15929
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Kallar du mig gammal, din jävel!?
Första spelet var bra för sin tid. Trailern till det nya ser lite som samma recept.
Som riktig nörd har man ju dock spelat ”penna och varianterna”.
Du är lite som en korsning mellan Hemingway, Connery i Highlander och Da Vinci.
Hade jag prenumererat på new age hade jag kallat dig för "gammal själ".

Åter till topic har jag aldrig uppskattat sån pennalism. Jag liksom önskar jag vore en nörd på drakar och demoner mest för att hänga med andra nördar, men det går inte. En tidig störning tror jag.
På sistone har jag inte ens spelat genom Pillars Of Eternety eller Tyranny. Illa.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-23, 10:56   #15930
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag började om. Nu jag klarat tre minibossar utan att dö en enda gång.

Jag missuppfattade och trodde att man spred rot när man resurrectade. Så är det inte. Det är när man dör på riktigt som rot sprids. Så man skall använda resurrection så ofta det bara går, och kanske springa tillbaka till en "bonfire" och hela sig.

Man kan inte avancera NPC:ernas historier så länge dom har rot, och man kan inte hela alla NPC:er på en och samma genomspelning.
Kan tänka mig att det inte är optimalt att ha så många rots. Inte lönt jag bryr mig om dock, har 4-5st nu redan så ingen opti-runda här inte!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)