Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-22, 20:43   #1
Clajj
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 223
Fundering över vad som kickade igång viktnedgången

Hej!

Jag har i nästan ett år försökt gå ner i vikt genom att träna och räkna kalorier. Detta var efter att ha gått upp till min högsta vikt efter en första lyckad deff som slutade i ätstörning/hetsätning. Under detta år när jag försökt gå ner har vågen knappt rört på sig, trots samma upplägg som första deffen. Vilket var väldigt konfunderande för mig...

Nu för ett tag sen var jag magsjuk. En hel vecka med extremt lite mat. Jag gick givetvis ner i vikt då, och trodde att jag skulle gå upp igen när jag började äta normalt. Blev mäkta förvånad att jag fortsatte gå ner i vikt trots standardmat.

Men jag har också börjat med någon halvfan periodisk fasta iochmed detta. Äter enbart lunch vid 12 och middag mellan 18-20/21. Äter dock samma kalorimängd som under deff-försök 1 och 2. Dessutom tränar jag ingenting denna gång. Ändå fortsätter jag gå ner och har minskat flera cm i midjan.

Jag började tro att viktnedgång aldrig mer var möjligt för mig. Att något var rubbat.

Vad har hänt som gör att jag nu går ner i vikt? Jag kan liksom äta jordnötssmör o sylt-mackor till middag en hel vecka + kebab o alkohol på helgen och ändå gå ner. Är det PF 5-6 dar i veckan som är var triggern?

Försöker bara förstå varför det funkar nu, när jag knappt ens kämpar lika hårt som året som gått?

Tankar?
Clajj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 20:53   #2
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Aptiten gick ner när du slutade träna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 21:27   #3
Clajj
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Aptiten gick ner när du slutade träna?
Aptiten är väl mindre nu ja, men o andra sidan har jag räknat kalorier alla tre viktnedgångsförsök o legat nära likadant i kaloriintag samtliga gånger.

Alltså:

Deff 1: kaloriintag A + träning + ingen PF = viktnedgång
Deff 2: kaloriintag A + träning + ingen PF = ingen viktnedgång
'Deff' 3: kaloriintag A + ingen träning + PF = viktnedgång

Hur kan det bli så?
Clajj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 08:26   #4
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Kroppen är inte inte en enkel sluten förbränningskammare. Hormoner och mage/tar funktion spelar stor roll.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)