Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-06, 15:05   #18286
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Hahaha! Ni sitter alltså och längtar efter barmark, just som en annan ser fram emot en lång härlig vår med snötäckta landskap!
Att bara få ta en löprunda i shorts och ut i skog och mark, ja, jag toklängtar efter det. Bästa träningsformen jag vet.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 09:36   #18287
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Snötäckta landskap är läckert! Men våra vägar här nere är inte anpassade för snö.
Som cyklist så längtar jag verkligen till att få torra vägar till jobbet.
Torra vägar kan jag förstå, men sen får gärna snön stanna kvar till maj!

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Att bara få ta en löprunda i shorts och ut i skog och mark, ja, jag toklängtar efter det. Bästa träningsformen jag vet.
Äsh då! Du har ju nyss varit utomlands och fått springa barmark, nu kan du gott hålla dig ett par månader!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 21:57   #18288
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Lite tränat senaste dagarna med, men har inte loggat. Lite gym, 5 km löprunda när jag var på konferens och lite annat med. Idag var första dagen på länge som handleden kändes bra, trots att jag skippat skena idag. Bar vedkassar mm utan problem. Gott!

Vet inte hur helgen kommer att te sig ännu, men löprunda och alpin träning står på schemat. Bevakar dock lite händelserna runt den försvunna 14-åringen i Götene, ev styr jag kosan dit imorgon och ser om jag kan göra lite samhällsnytta genom obanad terränglöpning i vissa strategiska områden. Missing People är fantastiska, men de söker extremt långsamt då de går i kedjor över områden vilket gör att minsta lilla skogsparti tar tid. Jag kan bidra med att avverka större områden snabbare och både få träning och göra samhällsnytta samtidigt.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-10, 14:08   #18289
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Socialt myspass

Träningsform: Traillöpning
Distans: 12,7 km
Tid: 1 tim 41 min
Snittpuls: 164
Terräng: Upptrampad skogsstig + lite obanat

summering:
Hade tänkt köra till Götene och springa i skogarna där och söka efter den försvunna flickan, men såg att Missing People hade omgrupperat och verkade söka precis där jag hade tänkt kunde vara lämpliga områden. Vill inte störa dem där, så får se om jag åker upp och gör eftersök i veckan istället. Varför inte kombinera traillöpning och lite samhällsnytta liksom.

Fick istället bli min favoritrunda i Partille med Jimmy. Var rätt upptrampat i en början, men sedan övergick det till helt obanat och var stundoms lite svårt att se om vi var på stigen eller vid sidan av. Följde spåren av en räv eller något motsvarande djur som hade lyckats följa stigen rätt bra.

Var rätt skön snö med bra grepp första halvan av rundan, men på slutet när vi kom ut i elljusspåret så var snön bra mycket halare och jag var mer bakhal än vad jag hade önskat i uppförsbackarna.

Kände mig överlag rätt trött i benen idag och hade inget bra tryck i kroppen. Tyckte jag flåsade massor också, men kul att se att pulsen var så pass låg som den var ändå nu när jag kom hem och kollade passet. Jag var uppe på 180 flera gånger, vilket är för högt på ett långpass, men samtidigt så återhämtade jag mig rätt snabbt efteråt och pulsen sjönk igen ser jag på grafen.

Var lite sugen på att springa ut på en sjö, men ute på sjön så blev både jag och Jimmy lite obekväma ha ha. Jag var en god vän som vanligt som upplyste Jimmy om alla gammelgäddorna som cirklade under isen och bara väntade på mat. Vi blev inte långvariga på sjön

Gott myspass iaf.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 01:58   #18290
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Lite hal i baken?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 09:06   #18291
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Var lite sugen på att springa ut på en sjö, men ute på sjön så blev både jag och Jimmy lite obekväma ha ha. Jag var en god vän som vanligt som upplyste Jimmy om alla gammelgäddorna som cirklade under isen och bara väntade på mat. Vi blev inte långvariga på sjön
Citat:
Gäddan är en rovfisk och äter således andra fiskar, även artfränder. Gäddan sväljer alltid fiskbyten med huvudet först, och kan utan problem klara bytesdjur upp till och med halva dess egen längd.

- Wikipedia
Som en god vän hoppas jag att du hade filmat när gädda haft Jimmys huvud i munnen också?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 14:14   #18292
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Som en god vän hoppas jag att du hade filmat när gädda haft Jimmys huvud i munnen också?
Exakt en så god vän är han garanterat!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 18:34   #18293
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Exakt en så god vän är han garanterat!
Det tvivlar jag inte en sekund på. Jag kan höras hans hysteriska skratt när du blir uppäten av gammgäddan
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 19:18   #18294
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
haha Jimmy uppskattade nog den där extra faktan om gäddor! :P
Räcker att man ser bilderna på de som Martikainen och Jocke fiskar upp....
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-11, 19:21   #18295
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Blev en bajsdag ordagrant idag. Tanken som toaletten går till blev full (har ingen sensor tyvärr) och överraskade mig lite, så måste få hit en slambil akut imorgon. De vill ju gärna att man ska skotta hela vägen till brunnen, så har stått ute i regn och skotta blötsnö som en idiot. Sedan tog det mig en timme att försöka tina och hacka fram brunnen under all snö och is som rasat från taket. Blev ett väldans projekt.

Utöver det blev det lite kattcardio mm, men mer än så hann jag inte idag.
(kattcardio = kasta en tygmus på golvet, springa några meter, plocka upp musjäveln igen och kasta på nytt, springa några meter etc... påminner om "idioten" man körde på fotbollsträningen 1988).
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 19:10   #18296
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Rätt skaplig träningsvecka, men sinnessjukt mycket att göra på jobbet. Har fått nya uppgifter, men ingen personal att förfoga över ännu. Får förstärkning 1/4, så får försöka härda ut 2v till. Sedan blir det en riktigt grisig vecka då jag måste lära upp tre eller fyra nya personer precis innan jag åker och precis när det är påsk mm som kortar ner veckorna. I praktiken har jag väl inte mer än 12 arbetsdagar eller något kvar?! Gah.

Har fortsatt träna med ryggsäck, kört i backar, trappmaskin mm. Handleden är fortsatt kaputt och axlarna också, så det är bara att inse att jag kommer att besöka världens högsta berg med en trasigare kropp än någonsin förr. Gnnnnarf.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 19:12   #18297
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Alpin träning


summering:
Traskade med stegjärn och 22 kg i ryggsäcken i Bollekollen idag igen. Bränner på duktigt i låren under nedstigningen och flås och mjölksyra skjuter i höjden på väg uppåt. Fantastiskt ändå med så mycket snö för jag får verkligen chansen att öva på alpin terräng och öva med storskor, stegjärn mm. Mycket bättre förutsättningar i år mot för tidigare år för denna typen av förberedelser.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 23:07   #18298
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
påminner om "idioten" man körde på fotbollsträningen 1988).
Den kör vi ofta på HIT-pass hehe.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 20:03   #18299
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Alpin träning igen


summering:
Underbart väder både igår och idag. Tyngre ryggsäck idag, 28 kg och sedan upp och ner i skidbacken med massor med frågor och hejarop från de som åkte i skidliften förbi mig. De som styrde ljudanläggningen nere vid backens fot, ändrade musik för att peppa mig hehe. Grymt roligt!

Mindre bra var att jag körde utan buff och utan något på huvudet alls och jag svettades något så helt galet. Jag svettas massor med salt och skiten rann in i ögonen hela tiden, så jag måste ha haft knallröda ögon på slutet.

Körde ett brickpass, så när jag tyckte benen kändes stumma, så körde jag hem och kastade i några vattenflaskor till i ryggsäcken. Uppe på 32 kg nu. Sedan spände jag fast husbilshjulet bakom mig och försökte springa så fort jag kunde i intervaller. Så fruktansvärt jobbigt att bara ta sig framåt. Roligt men helt bedrövligt jobbigt.

Dagens nackdel är att träningen både igår och idag har stressat handleden rejält och jag har brutalt mycket smärta i den nu.

Edit: dagens positiva var att det blev årets första shortslöpning, yaaaay
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 22:21   #18300
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Handledsskydd?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)