Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-14, 13:17   #46
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen Visa inlägg
Det fetmarkerade, har man varit i "branschen" länge så lär man sig känna igen prepparna, självklart har man fel ibland men det är svårt att dölja fysiska effekter och den fina utvecklingskurvan man får när man sköter det bra.

Jag tror ingen är så dum i Sverige att de är öppna med vad de tar till ens nära vänner, det är väl om man tränar tillsammans och är väldigt nära.
Skumt det där, jag har stött på ytliga bekanta som dragit igång diskussioner kring deras egenbruk. Alltid är det utan uppmaning också, snarare verkar de förvänta sig att jag sysslar med samma sak.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 13:49   #47
martikainen
Lever på gamla meriter
 
martikainens avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Örebro
Inlägg: 3 152
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Skumt det där, jag har stött på ytliga bekanta som dragit igång diskussioner kring deras egenbruk. Alltid är det utan uppmaning också, snarare verkar de förvänta sig att jag sysslar med samma sak.
Fantastiskt det där
__________________
Pensionerad
martikainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 14:01   #48
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
en hyfsat initierad gissning är att de flesta som idag testar anabola steroider är små och relativt otränade som vill att det ska gå fort.
eftersom de knappast vet hur de ska träna så blir effekten inte så stor och de ser inte ut som den vedertagna bilden av en anabålasnubbbe.

Bara att kika in på diverse öppna forum som diskuterar saken så är många av de som ber om kur-råd unga som knappt knäböjer sin egen kroppsvikt.

Det är många som använder AAS även på friskis.
http://www.idrottenskungorelser.se/B...ngarantidoping
Även om jag tror att många är smarta nog att välja andra gym istället för friskis som har en uttalad antidopingpolicy och som faktiskt testar ett gäng varje år.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 14:32   #49
Klagarn
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 198
Borde vara ganska lätt att komma tillrätta med 'problemet' också tycker man?

Ett nationellt register alla gym har tillgång till med lista på alla som testat positivt eller blivit dömda - och sen permban.

Men så långt tror jag inte ens lilla kommunist Sverige är beredd att gå..
Klagarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 15:03   #50
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Klagarn Visa inlägg
Borde vara ganska lätt att komma tillrätta med 'problemet' också tycker man?

Ett nationellt register alla gym har tillgång till med lista på alla som testat positivt eller blivit dömda - och sen permban.

Men så långt tror jag inte ens lilla kommunist Sverige är beredd att gå..
Möjligen en lösning för dom stora gymkedjorna. Det finns ju ett antal gym som snarare lever på att man är drogliberala och får sitt klientel på detta sätt.

Har bara tränat på "snälla" gym och dom uppenbara prepparna är ganska få. Däremot tror jag det är extremt svårt att uppskatta det totala antalet preppare eftersom många aldrig sticker ut tillräckligt mycket för att man ska ana något. En kur och lite gains är dom flesta nog ganska nöjda med. Tror det är långt under 10% av preppers som eftersträvar byggarlooken. Typ 1%.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 16:51   #51
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Jag tycker att det känns väldigt märkligt. Jag som inte alls varit i kontakt med "roids" eller tränat med de som använt. Har bara hört historier om vissa personer och någon som tagit förr som erkänt och sådär. Men hur får ni reda på alla dessa? Så många är öppna med det åt er?

Jag har aldrig ens blivit testad, skulle kanske ta det som en komplimang, men det räcker att se på mina blygsamma ökningar för att se att så inte är fallet.
Tror mig, de allra flesta berättar inte ens för sina närmaste vänner och blånekar totalt om de blir frågade eller anklagade. Men som det sagts, har man väl kommit I kontakt med det på ett och annat vis lär man sig att upptäcka och se vilka som använder och inte.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 16:53   #52
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag har inte ens hört historier, om du syftar på historier om personer som man är mer eller mindre bekant med eller vet vem/vilka det är. Skulle jag vilja dopa mig skulle jag stå helt handfallen och inte veta var jag skulle vända mig.

Till saken ska dock tilläggas att jag alltid har tränat på "snälla" gym, mestadels Friskis. Det har inte varit några råa ställen med idel enorma snubbar. Det spelar väl in. Det spelar väl även in att jag under mina 10 år på gym inte har varit den mest sociala personen.

Har man spenderat tid på ett annat sorts gym förstår jag att man kan ha en helt annan bild av doping-utbredningen.
En enkel googling och du kommer in på flashback och får svaret på var och hur man handlar på 10 sekunder.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-14, 16:59   #53
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Det enda som skulle kunna få mig att dopa mig är om de gjorde en film om Röde Orm och jag fick spela huvudrollen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 22:50   #54
Isanningensnamn
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tror många använder AAS inte för att bli stora heller, utan för att minska kroppsfett (man kan banta utan att tappa muskler i samma utsträckning), för att känna sig yngre och fräschare, eller rentav för den psykologiska effekten (eufori och högt självförtroende).
Jag har nyss blivit medlem på ett förortsgym i Stockholm.

20% av männen skulle jag säga går på roliga grejer som man blir grov av.

Jag har själv inte rört något på 4 år och blir ganska sugen när man ser hur kul andra har. Medans man själv har blivit gubbseg.

Och Dios text fick mig att bli ännu sugnare nu
Isanningensnamn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-17, 22:51   #55
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Isanningensnamn Visa inlägg
Jag har nyss blivit medlem på ett förortsgym i Stockholm.

20% av männen skulle jag säga går på roliga grejer som man blir grov av.

Jag har själv inte rört något på 4 år och blir ganska sugen när man ser hur kul andra har. Medans man själv har blivit gubbseg.

Och Dios text fick mig att bli ännu sugnare nu
Kör hårt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 00:24   #56
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Aha, så mina icke-tränande vänner som dopar sig för skojs skull räknas alltså inte.
Hade en sån i bekantskapskretsen.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 00:29   #57
NilsZxx
Banned User
 
NilsZxxs avatar
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 14
Tycker mig se att fler och fler unga killar tar steroider idag, väldigt vanligt numera.
NilsZxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 00:35   #58
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Tränade lite på gymmet Stockholm...fick en känsla av att en del som tränade där kanske eventuellt möjligtvis, var dopade.
De flesta tror nog att jag är dopad mest på grund av att jag har svårartad vuxen acne och persisterar med att ändå träna i linne.
Jag tycker att bölderna får mig att se ungdomlig ut.

Senast redigerad av Luca Brasi den 2018-03-18 klockan 00:39.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 08:52   #59
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag blir aldrig erbjuden steroider numera. Förr (20 år sen) kunde någon tjomme komma fram till mig på gymmet och fråga om jag ville köpa ryssfemmor lite spontant sådär. Sånt händer mig aldrig längre. Jag vet ju att folk dopar sig, men den traditionella dopinghandeln verkar ha dött ut. Alternativt ser jag ut som någon som inte vill köpa steroider. Det vill jag inte heller, men det hade vart trevligt att åtminstone bli tillfrågad.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-18, 12:50   #60
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag blir aldrig erbjuden steroider numera. Förr (20 år sen) kunde någon tjomme komma fram till mig på gymmet och fråga om jag ville köpa ryssfemmor lite spontant sådär. Sånt händer mig aldrig längre. Jag vet ju att folk dopar sig, men den traditionella dopinghandeln verkar ha dött ut. Alternativt ser jag ut som någon som inte vill köpa steroider. Det vill jag inte heller, men det hade vart trevligt att åtminstone bli tillfrågad.
Du tillhör inte längre målgruppen utan är de och unga tjejer som gör, åtminstone på gymmen.
Citat:
Ursprungligen postat av NilsZxx Visa inlägg
Tycker mig se att fler och fler unga killar tar steroider idag, väldigt vanligt numera.
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)