Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-06, 19:59   #976
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Med handen på hjärtat JonEk så uppfattar jag det som att du är mer intresserad att bli bekräftad över din rådande situation och verklighet än att faktiskt vilja förändra din rådande situation och verklighet? Rätta mig om jag har fel.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 20:05   #977
JonEK
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Med handen på hjärtat JonEk så uppfattar jag det som att du är mer intresserad att bli bekräftad över din rådande situation och verklighet än att faktiskt vilja förändra din rådande situation och verklighet? Rätta mig om jag har fel.
Bekräftad över vad? Jag vill förändra min situation men jag har klart och tydligt blivit rätt bitter pga alla tillbakagångar. Du skriver mycket om att män bara vill gnälla, får jag då fråga dig, personligen, hur det går för dig med kvinnorna? Du är värsta kasanovan då eller?
JonEK är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 20:18   #978
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av JonEK Visa inlägg
Bekräftad över vad? Jag vill förändra min situation men jag har klart och tydligt blivit rätt bitter pga alla tillbakagångar. Du skriver mycket om att män bara vill gnälla, får jag då fråga dig, personligen, hur det går för dig med kvinnorna? Du är värsta kasanovan då eller?
Nej, jag är ingen casanova "ännu". Jag har däremot varit i din sits mentalt talat då jag själv har haft motgångar med tjejer (jag har bara legat med 3, är 29 åg) och blivit bitter och då är det lätt att hamna i en ond cirkel.

Och jag lovar att om du börjar spendera dina lediga timmar i relationstrådarna på Flashback så är det bara en tidsfråga innan du kommer att tycka att "vara incel" och "gå med MGTOW" är det mest solklara i världen, vilket det inte är.

Btw så ska du ha fett kudos för att du pushat dig gång på gång trots motgångar. Nästa steg är då att analysera var, när och möjligen varför du fick motgångar med tjejer. Om Neil Strauss kunde lyckas så kan vi med.

Jag förmodar att du INTE väger 150 kg och sitter i rullstol med Duchenne's muskelsjukdom och ser ut som någon Down Syndrom-person som sedan doppade sitt ansikte i en vulkan och fick tredje gradens brännskador?

Garanterat ser du average eller lite below eller above average (jag är lite below average eller average). Och om du inte klär dig som en uteliggare, inte går med en puckelrygg till kroppsspråk och inte låter som musse pigg när du talar så är du också OK ytligt talat.

Då är resten som är kvar den mentala biten med sociala, självförtroende och ditt förhållningssätt till tjejer. Sätter du tjejer på piedestal? Gör du allt tjejer ber om? Tofflar du? Låter du tjejer få trampa över dig? Låter du tjejer få använda dig som en "känslotampong"? Hamnar du ofta i "vänskapsfacket"? Glöm allt du sett i romantiska komedier och Disney-filmer btw. Bara Hollywoodskräp som bygger på önsketänkande än empiri.

Som någon annan skrev så handlar det om "fräckhet" och andra sätt där du inte försöker vara tjejer till lags utan snarare på samma nivå och istället "jävlas" med dem på ett roligt uppkäftigt vis. Tjejer då som väljer att "jävlas tillbaka" eller "flörta på annat vis" är det "ON" med då. Ja, du har ju lyckats att få till dejter, så vad kan ha gått åt pipsvängen där?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 20:20   #979
JonEK
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 0
Nä jag är inte tofflig och jag ser rätt bra ut, inte fet eller något. Jag är å andra sidan inte fräck över huvud taget och vill inte heller vara det, är inte min personlighet alls. Varför ska man behöva vara fräck för att få en tjej? Låter konstigt.
JonEK är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 20:32   #980
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av JonEK Visa inlägg
Nä jag är inte tofflig och jag ser rätt bra ut, inte fet eller något. Jag är å andra sidan inte fräck över huvud taget och vill inte heller vara det, är inte min personlighet alls. Varför ska man behöva vara fräck för att få en tjej? Låter konstigt.
Fräckhet/jävlas/retas/inte ta hennes skit/stå för dina egna åsikter = skapar känslor. Kan öppna musslan och hålla den öppen om det görs med socialt vett.

Ställa en miljon frågor på rad som en intervjuare = skapar logik. Stänger garanterat musslan om inte ditt utseende håller den öppen.

För att inte gå för mycket off-topic utan snarare fråga detta: du är inte tofflig och ser bra ut, vad för andra adjektiv skulle du beskriva dig själv med som "man"?

Du har delvis svarat själv varför du har haft motgång efter motgång med tjejer: du vill inte göra det som i praktiken fungerar bättre (t.ex. skapa känslor) än vad som troligen inte fungerar (det du har gjort istället).
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 20:39   #981
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
"Kan inte påstå att jag är särskilt insatt i flyktinginvandringen över huvud taget mer än att jag tycker det är alldeles för mycket och att jag röstade på SD senast. "


röstade du sd? Är det sant?? Vilken chock!
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 20:45   #982
JonEK
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
"Kan inte påstå att jag är särskilt insatt i flyktinginvandringen över huvud taget mer än att jag tycker det är alldeles för mycket och att jag röstade på SD senast. "


röstade du sd? Är det sant?? Vilken chock!
Vad är fel med det då?
JonEK är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 20:45   #983
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av JonEK Visa inlägg
Vad är fel med det då?
Inget. Jag ska inte lägga mig i den här tråden mer.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 21:54   #984
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Med handen på hjärtat JonEk så uppfattar jag det som att du är mer intresserad att bli bekräftad över din rådande situation och verklighet än att faktiskt vilja förändra din rådande situation och verklighet? Rätta mig om jag har fel.
Vad är egentligen felet med det? Kvinnor vill ofta bara bli lyssnade på och bekräftade i saker de berättar, inte bli erbjudna lösningar. Detta accepterar vi rätt av och ser inga konstigheter med det.

Kan inte en man ha samma behov? Eller är det mer att en man förtjänar inte detta?

Nu menar jag inte att kritisera dig Max personligen här, men din text gav mig en viss insikt. Det är inte bara kvinnor som ratar gnälliga män, även vi män ratar gnälliga män. Ingen vill lyssna och bekräfta en man i hans gnäll. En gnällig man väcker irritation, och slutar han inte gnälla och tar till sig vad jag har att säga kan han väl snälla bara ta och hålla käften. Så agerar vi mot varandra, men vi har samtidigt ett närmast ändlöst tålamod när kvinnor gnäller.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 22:29   #985
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Vad är egentligen felet med det? Kvinnor vill ofta bara bli lyssnade på och bekräftade i saker de berättar, inte bli erbjudna lösningar. Detta accepterar vi rätt av och ser inga konstigheter med det.

Kan inte en man ha samma behov? Eller är det mer att en man förtjänar inte detta?

Nu menar jag inte att kritisera dig Max personligen här, men din text gav mig en viss insikt. Det är inte bara kvinnor som ratar gnälliga män, även vi män ratar gnälliga män. Ingen vill lyssna och bekräfta en man i hans gnäll. En gnällig man väcker irritation, och slutar han inte gnälla och tar till sig vad jag har att säga kan han väl snälla bara ta och hålla käften. Så agerar vi mot varandra, men vi har samtidigt ett närmast ändlöst tålamod när kvinnor gnäller.
Mannen måste lösa sina egna problem det räcker inte med att gnälla så att någon annan gör det
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 22:30   #986
Crillos
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 163
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Gör så här så får du knewla.
Det är så tröttsamt med såna som dig.Det det du babblar om funkar bara till viss del, annars skulle det fortfarande inte finnas sån frustration världen över att kvinnor är för svåra nu för tiden...kvinnor är komplexa. Ingen har riktigt alla svaren. De fattar ju fan inte själva vad de attraheras till.

Men det gäller väl att anpassa sig antar jag..survival of the fittest..leka allan ballan. Min personlighetstyp sorteras ut nu..nu ska man vara vräkig..retsam..uppkäftig..stöddig och allt du babblar om.

Tragiskt enligt mig, önskar kvinnor vore smartare än så, men nej, de har gjort mig besvikna allt för många gånger. Men det är så de är.

(Jag har dock nu inte legat på några år så jag ska börja med spelet igen..photoshoppa några bilder på ett par dejtingsajter och köra the game bara för att åtminstone få stoppa in den några gånger..kalla mig gärna patetisk.)
Crillos är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 22:34   #987
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
baserat på de sista sidorna i den här tråden får vi alltså anta att det handlar om bristande självförtroende och en längtan efter att någon annan skall lösa ens problem åt en som är problemet?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-06, 23:45   #988
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
OK, tre sidor invandrare respektive specifika individers dejtingtips och -liv trots tidigare tillsägelser (inklusive tuffa disclaimers av typen "nu får jag väl den här tråden låst men ..." d.v.s. Kolozzeumvarianten av "det får man ju inte säga i det här landet", jag är vederbörligen imponerad av ert mod). Ni vill uppenbarligen inte ha den här tråden aktiv, så då stänger jag den.
Tolkia är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)