Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-21, 11:35   #46
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Blev mest sugen för att SV:en är så jäkla billig. Blir nog en tysklandresa för att köpa en ändå. Plus verkar man kunna plocka ur en rejäl Nm och en lite mindre Hk ökning med några simpla ingrepp dessutom.

Hur tror du falcon är jämfört med sv:n?
Falcon är sportigare, prestandamässigt tror jag dom är rätt likvärdiga. Har aldrig provat en SV 1000 så jag vill inte uttala mig för mycket om skillnaden, men vad jag läst så ska SV 1000 kännas något "tamare".

Citat:
Ursprungligen postat av Grelle- Visa inlägg
Jag har länge varit sugen på en Falco men det är synd att Aprilia inte fortsatte med den modellen och släppte nyare varianter. Det få som finns blir ju inge nyare med åren.

Sen har väl försäkringen och Aprilias kvalitet en viss avskräckande effekt på mig.

Man jag uppfattar den som lagom stark och snygg men det är främst twinnen som verkligen lockar...
Kvallan är ju inte dålig, men inte matchar dom Japanarna, min Falco gillade inte en ordentlig tvätt, den gick som skit efteråt och jag fick koppla bort batteriet för att nollställa. Efter det var den normal igen, i övrigt tycker jag Aprilian är fin, sitter ju en rotaxmotor i och den ska vara pålitlig. Försäkringen är rätt blodig för sportisarna, därför jag tog sporttouringvarianten SL 1000 Falco istället. Pröjsar knappt 6500 lök helförsäkring helår och det kan jag acceptera.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 11:38   #47
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av coxie Visa inlägg
Inte en chans att jag åker sporthoj föränn det är 15+ och sol, får inte ut någon glädje när jag oroar mig för rullgrus, vatten eller isfläckar

Enduron ska jag ta några rejäla rundor med när jag kommer hem nästa vecka, fått en hel vecka ledigt så det blir mycket grusbus och kanske en vända eller två till crossbanan.

Nej det är inte kul innan de sopat vägarna, och kall asfalt i kombo med stark motor kan bli halt Sen blir det sjukt kallt om händerna också, tror jag ska fixa handtagsvärmare på hojen i år, även fast det är gubbvarning på det.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 12:44   #48
tenchi
mupp
 
tenchis avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Luleå
Inlägg: 1 008
Jag är ruskigt sugen på att snön ska försvinna. Har lite att pilla med såsom nytt bakdäck, en packbox som fuktar och byta drivpaket. Sen är det bara att köra!

Min första hoj och förra sommaren lyckades jag skrapa ihop ca 500 mil under min första säsong med nytaget kort.



Honda CBR 929 RR -00 med Repsolkåpor. Tanken ska lackas orange nångång när det ges tillfälle och fälgstripes ska på alt lacka fälgarna orange som det ska va. Den som lever får se
tenchi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 13:06   #49
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Repsolfärgerna är riktigt snygga!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 13:13   #50
tenchi
mupp
 
tenchis avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Luleå
Inlägg: 1 008
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Repsolfärgerna är riktigt snygga!
tackar det är ju kinakåpor så därför ser det lite tivoli ut med knallgul tank. men passformen är riktigt bra!
tenchi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-25, 13:23   #51
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Gamla hojen, en VFR 800. Ska fixa bilder på nya hojen så fort jag får fram den ur förrådet


__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 12:12   #52
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Hej hej jag har några frågor:

1.Jag tänkt skaffa kort (kanske) och undrar vad som skulle vara en bra nybörjarcykel.Nu talar jag bara om små cyklar 600cc, men vill endå ha nån som inte är alltför lat.Jag har nästan ingen erfarenhet av cyklar körde bara moppe i unga dar.

2.Hur mycket kostar det i året att ha en hojj ungefär?Själva cykeln är inte så dyr om man köper nån -00 t.ex
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 12:27   #53
ossie
Registered User
 
ossies avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 207
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Hej hej jag har några frågor:

1.Jag tänkt skaffa kort (kanske) och undrar vad som skulle vara en bra nybörjarcykel.Nu talar jag bara om små cyklar 600cc, men vill endå ha nån som inte är alltför lat.Jag har nästan ingen erfarenhet av cyklar körde bara moppe i unga dar.

2.Hur mycket kostar det i året att ha en hojj ungefär?Själva cykeln är inte så dyr om man köper nån -00 t.ex
Tips är Suzuki SV650 eller en Honda Hornet 600, ganska billiga och finns en del begagnat.
Den största årliga kostnaden blir förmodligen din försäkring och det beror mycket på hur gammal du är och var du bor. Kan vara allt från någon tusenlapp till tiotusentals kronor.
ossie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 12:31   #54
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Okej,tackSjälv har jag kollat lite på r6 och ninjor hade tänkt ig åt i den stilen.Skall kolla dina tips
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 12:57   #55
ossie
Registered User
 
ossies avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 207
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Okej,tackSjälv har jag kollat lite på r6 och ninjor hade tänkt ig åt i den stilen.Skall kolla dina tips
supersporthojar kostar oftast betydligt mer i försäkring så om du inte "måste" ha en sådan så klarar man sig långt med en mindre effektfull. Till ex SV650 finns det kåpset att köpa så den får en helkåpa.
ossie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 13:32   #56
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 15:20   #57
tenchi
mupp
 
tenchis avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Luleå
Inlägg: 1 008
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Okej,tackSjälv har jag kollat lite på r6 och ninjor hade tänkt ig åt i den stilen.Skall kolla dina tips
de är rätt dyra i försäkring, men jag hitta billig försäkring till min fireblade på folksam som tur va. var inne på en honda hornet 600 först men gick på större kubik direkt trots att det är min första hoj. hornet har ju löjligt billig försäkring jämfört med ninja, r6 och liknande.

I pengar så går min på ca 8500kr/år halvförsäkrad men då kan jag ställa av den och få ner beloppet till det halva ungefär. en mindre hoj som hornet går knappt på 4000kr/år helförsäkrad hos bilsport & mc.
tenchi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 23:03   #58
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Citat:
Ursprungligen postat av tenchi Visa inlägg
de är rätt dyra i försäkring, men jag hitta billig försäkring till min fireblade på folksam som tur va. var inne på en honda hornet 600 först men gick på större kubik direkt trots att det är min första hoj. hornet har ju löjligt billig försäkring jämfört med ninja, r6 och liknande.

I pengar så går min på ca 8500kr/år halvförsäkrad men då kan jag ställa av den och få ner beloppet till det halva ungefär. en mindre hoj som hornet går knappt på 4000kr/år helförsäkrad hos bilsport & mc.
Okej,najsJag tänker satsa ca 25000 om jag köper en hoj, altså det blir nån lite äldre men man är ju nybörjare ochså.Funderar lite om man skulle köpa nån enduromodel då man har kört lite enduro förut och det skulle säkert vara lättare än "sporthoj" och de kan ha ganska bra med drag och man lär nog hänga med r6:or i acceleration men topphastigheten är ju inte så hög
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 23:08   #59
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Usch vad roligt, funderar på köpa en trailhoj faktiskt, men ingen kompis vill hänga på. Måste vara roligt med utflykter till svåra platser
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 09:06   #60
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Ni som har mc kort var det svårt att ta det?Om man inte har kört mc förut så hur klarar man sig om man har erfarenhet av moped och bilkörande?
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)