Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-07, 08:22   #166
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Akademiker, peer review. låt alla universitet ta hand om den saken. open source med källgranskning ska ju självklart vara tillgängligt på förstasidan.

Går att ha med ett alternativ om felaktigt utförd omröstning också, och når det alternativet en viss procent måste underlaget/frågan gå om
Jag vill inte att Södertörn tar hand om frågorna.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 09:34   #167
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Jag vill sätta transsexuella på plats. De har klampat rätt över övriga samhället och satt dagordningen. Därför vill jag stifta lite translagar.

Att kräva att andra skall använda "föredraget pronomen" som transsexuell skall räknas som ett brott och beläggas med böter.

Idrotter som låter transsexuella män tävla mot kvinnor i en damklass skall beläggas med böter. Idrotter skall göra herrklasser till öppna klasser så kan transor, svårbedömd könstillhörighet och kvinnor som vill och vågar mäta sig mot herrarna. Damklasser skall vara fredade mot sådant, pga. att de är damer.

Pronomenet "Hen" får bara användas om man hänvisar till någon man inte kan avgöra könet på. Är könet okänt används ord som "denne" eller "personen". Hen är enbart när man beskriver eller pratar om en person man har svårt att könsbestämma.

Vad anses om detta Plasttiger?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 09:56   #168
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Vill du ha ett detaljerat förslag på samhällsförändring som du faktiskt kan implementera i skrivande stund? Ge FAN i att donera pengar till Libanon just nu.

Varför då? Ptja, majoriteten av pengarna kommer endast gå till den korrupta gruppen människor som indirekt bidrog till att olyckan kunde inträffa från början.

Mao: donera inte pengar till länder som är "massmördarbukis" med terroristorganisationer. Historien kommer bara att fortsätta upprepa sig själv.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 14:24   #169
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag vill sätta transsexuella på plats. De har klampat rätt över övriga samhället och satt dagordningen. Därför vill jag stifta lite translagar.

Att kräva att andra skall använda "föredraget pronomen" som transsexuell skall räknas som ett brott och beläggas med böter.

Idrotter som låter transsexuella män tävla mot kvinnor i en damklass skall beläggas med böter. Idrotter skall göra herrklasser till öppna klasser så kan transor, svårbedömd könstillhörighet och kvinnor som vill och vågar mäta sig mot herrarna. Damklasser skall vara fredade mot sådant, pga. att de är damer.

Pronomenet "Hen" får bara användas om man hänvisar till någon man inte kan avgöra könet på. Är könet okänt används ord som "denne" eller "personen". Hen är enbart när man beskriver eller pratar om en person man har svårt att könsbestämma.

Vad anses om detta Plasttiger?
Plasttigern är indisponibel, så jag svarar istället.

Jag tycker också intensivt illa om allt det där med tvingande språkbruk angående peronliga pronomen, samt såklart idiotin kring att tillåta könsbytare tävla i damklassen i idrott. Jag tror dock inte detta egentligen är de transexuellas fel, utan snarare en högljudd grupp rosahåriga lobbyister som tycker de kan tala för hela gruppen. Jag tror inte ens de flesta av de som skriker högst själva är transpersoner. Ungefär som att jag inte heller tror de flesta som är för BLM rörelsen tycker att polisen bör avskaffas. Iaf inte de svarta som bor i "ghettoområden" i USA.

Dvs det är väl diverse vänsterextrema organisationer som hijackar det mesta som ens rimmar lite med det de själva vill uppnå, och så driver de detta in absurdum och försöker få stöd från de folkmassor som egentligen mest stödjer en betydligt rimligare linje.

Så jag tycker det vore olyckligt att "sätta transsexuella på plats" för nåt som inte direkt är deras fel.

Jag hade rätt svårt för "hen" då det först dök upp, men nu tycker jag det är ett smidigt ord. Jag använder det dock (nästan) aldrig för att beskriva personer som jag inte kan se om det är en kvinna eller man. Det jag använder det till är i meningar där man annars skulle skrivit "han" eller "hon" fastän man borde skrivit "han eller hon". Dvs det är helt enkelt mycket enklare att skriva "hen". Jag ser det som att det ordet har två betydelser. Dels "han eller hon", vilket syftar på antingen en "han" eller en "hon", men inte på en könsoidentifierad person. Den andra betydelsen är just en könsoidentifierad person. Men den senare betydelsen är iaf inget jag använder mig av särskilt ofta.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 14:30   #170
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
För att det är individens liv och ingen annans. Och mycket riktigt, vi sätter koppel på hundar.
Så länge du lever tillsammans med andra i samhället är du inte fri.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 15:01   #171
RageBob
Den förskräcklige
 
RageBobs avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 149
Frihet är slaveri, slaveri är frihet.

Allt handlar om vilket försupet perspektiv man anammar.
__________________
----------------------------------
115 kg tung, inte längre ung.
RageBob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 15:04   #172
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Så länge du lever tillsammans med andra i samhället är du inte fri.
Jo, så länge de ger fan i att inskränka mina rättigheter.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 15:12   #173
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Jo, så länge de ger fan i att inskränka mina rättigheter.
Så länge du fullföljer dina skyldigheter så kan du ha dina rättigheter. Folk pratar om sina rättigheter, det är sällan någon anse sig ha skyldigheter också. Bägge dessa är någoning samhället konstruerar i grupp, ingenting som kan beslutas på individnivå.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 15:14   #174
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Så länge du fullföljer dina skyldigheter så kan du ha dina rättigheter. Folk pratar om sina rättigheter, det är sällan någon anse sig ha skyldigheter också. Bägge dessa är någoning samhället konstruerar i grupp, ingenting som kan beslutas på individnivå.
Knappast enligt naturrättsliga principer, nej.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 15:59   #175
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Vi behöver vapenlicenser utfärdade för självförsvar.

Då börjar det där pratet om rättigheter betyda något.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 16:26   #176
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Vi behöver vapenlicenser utfärdade för självförsvar.

Då börjar det där pratet om rättigheter betyda något.
Jag tycker inte vi ska ha något licenssystem över huvud taget. Sätt upp ett bra system för bakgrundskontroller. Klarar man dem ska det vara fritt att köpa vapen utan att dessa registreras.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 18:34   #177
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Så länge du fullföljer dina skyldigheter så kan du ha dina rättigheter. Folk pratar om sina rättigheter, det är sällan någon anse sig ha skyldigheter också. Bägge dessa är någoning samhället konstruerar i grupp, ingenting som kan beslutas på individnivå.
Så länge man har skyldigheter är man inte fri. Men det kan ju vara värt det iaf.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-07, 18:36   #178
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Vad många som kommer med odetaljerade förslag. Hade jag varit moderator hade ni åkt på varningar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 08:18   #179
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Vi behöver vapenlicenser utfärdade för självförsvar.
Jag håller delvis med dig, men frågan är om det hade slutat så bra? Jag hade nog aldrig känt mig trygg med vetskapen om att var och varannan människa gick omkring med ett skjutvapen.
Något som dock borde vara lagligt är tasers och andra elchocksvapen. Det är helt galet att det inte är det vid det här laget med tanke på hur vår statistik ser ut när det kommer till våldtäkt.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-08, 08:48   #180
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Kan se framför mig brottsvågen om man legaliserar tasers, aldrig varit så lätt råna folk
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)