Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-10-17, 21:11   #751
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Udd3n Visa inlägg
Jobbar du åt dem?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Inte som en i deras team. Men dom är en av kunderna åt logistikföretaget jag jobbar hos.

Jag och mina kollegor har mer kontakt med en annan i Team Tyngre, och han är verkligen hur trevlig som helst.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-17, 22:50   #752
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Barebells cookies and cream - 4,5 av 5.
God som fan. Lite lite tuggmotstånd och tyckte mig känna att en bar gick åt väldigt snabbt (typ så att man inte blir "nöjd" av endast en bar) samtidigt som priset 20 kr är lite väl högt. Men ja som sagt, en av de bättre barsen rent smakmässigt.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-18, 05:47   #753
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Är det bara jag som inte vill att barsen ska vara för goda och mjuka? då går det inte att sluta äta dom. Då triggar det igång mitt begär av sötsaker. Som t.ex goodlifes bars.

Jag har mina bars enbart för att äta som ett enkelt och aningen mättande mellanmål om jag blir sugen på något, eller kanske något på kvällen. Är dom lite segare (som jag vill ha dom) och inte jättesöta så fungerar det rätt så bra, men om dom är som goodlife, mjuka söta och förbaskat goda, så är det fort hänt att man trycker 2-3 extra

Men visst, vill jag nu ersätta godis rakt av med något mer hälsosamt men nästan lika gott så skulle jag gärna vilja ha barsen som t.ex goodlifes (har ej testat Barebells)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-18, 06:42   #754
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Är det bara jag som inte vill att barsen ska vara för goda och mjuka? då går det inte att sluta äta dom. Då triggar det igång mitt begär av sötsaker. Som t.ex goodlifes bars.

Jag har mina bars enbart för att äta som ett enkelt och aningen mättande mellanmål om jag blir sugen på något, eller kanske något på kvällen. Är dom lite segare (som jag vill ha dom) och inte jättesöta så fungerar det rätt så bra, men om dom är som goodlife, mjuka söta och förbaskat goda, så är det fort hänt att man trycker 2-3 extra

Men visst, vill jag nu ersätta godis rakt av med något mer hälsosamt men nästan lika gott så skulle jag gärna vilja ha barsen som t.ex goodlifes (har ej testat Barebells)
Håller helt med. Därför är Questbar och Oligobar mina favoriter just nu. Men annars oh yeah också, det är ju som godis fast ändårätt matiga.
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-18, 07:54   #755
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Är det bara jag som inte vill att barsen ska vara för goda och mjuka? då går det inte att sluta äta dom. Då triggar det igång mitt begär av sötsaker. Som t.ex goodlifes bars.

Jag har mina bars enbart för att äta som ett enkelt och aningen mättande mellanmål om jag blir sugen på något, eller kanske något på kvällen. Är dom lite segare (som jag vill ha dom) och inte jättesöta så fungerar det rätt så bra, men om dom är som goodlife, mjuka söta och förbaskat goda, så är det fort hänt att man trycker 2-3 extra

Men visst, vill jag nu ersätta godis rakt av med något mer hälsosamt men nästan lika gott så skulle jag gärna vilja ha barsen som t.ex goodlifes (har ej testat Barebells)
Håller också med! De ska vara lite matiga, men samtidigt goda! Blir ofta en kopp kaffe till baren och då funkar vissa bars bättre än andra.

Har beställt en låda bars från MyProtein och de ska tydligen vara lite hårdare i konsistensen, återkommer med recension.

Angående Barbells, känns som om det blivit en hype, undrar hur många som vet att de innehåller kollagen?
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-18, 07:57   #756
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Så långt bak i innehållsförteckningen att det är uppenbart att det rör sig om en ingrediens i konsistenspåverkande syfte, inte som proteinkälla. Det är inget dåligt med kollagenpeptider i sig. Det är om det tar proteinplats från vettiga proteinkällor för att tillverkaren skall spara pengar som är dåligt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-18, 08:20   #757
Tomas Tryffel
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 376
- Muscle Pharm Combat Crunch - Peanut butter cup.
Riktigt god. 4/5.
- Oh yeah One bar - Cinnamon Roll.
Också riktigt god. 4.5/5.
Tomas Tryffel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-18, 11:35   #758
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Så långt bak i innehållsförteckningen att det är uppenbart att det rör sig om en ingrediens i konsistenspåverkande syfte, inte som proteinkälla. Det är inget dåligt med kollagenpeptider i sig. Det är om det tar proteinplats från vettiga proteinkällor för att tillverkaren skall spara pengar som är dåligt.
Sant!
Om någon som jobbar i Barebells-teamet kan ni ändra förpackningen. Skriv dit "Approved by Grub!". Då kommer dessa sälja som smör i solsken!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-18, 11:39   #759
Udd3n
Registered User
 
Udd3ns avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: ::1 sweet ::1
Inlägg: 323
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Är det bara jag som inte vill att barsen ska vara för goda och mjuka? då går det inte att sluta äta dom. Då triggar det igång mitt begär av sötsaker. Som t.ex goodlifes bars.

Jag har mina bars enbart för att äta som ett enkelt och aningen mättande mellanmål om jag blir sugen på något, eller kanske något på kvällen. Är dom lite segare (som jag vill ha dom) och inte jättesöta så fungerar det rätt så bra, men om dom är som goodlife, mjuka söta och förbaskat goda, så är det fort hänt att man trycker 2-3 extra

Men visst, vill jag nu ersätta godis rakt av med något mer hälsosamt men nästan lika gott så skulle jag gärna vilja ha barsen som t.ex goodlifes (har ej testat Barebells)
Hade faktiskt inte tänkt på det här men med det i åtanke är nog fan Bodylabs Peanut butter chocolate bättre, visst, de är inte lika goda men jag är mer "nöjd" efter en. Efter en Barebells Caramel Cashew känner man ju att man lätt kan äta tre till, obra under deff.
Udd3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-18, 12:47   #760
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Är det bara jag som inte vill att barsen ska vara för goda och mjuka? då går det inte att sluta äta dom. Då triggar det igång mitt begär av sötsaker. Som t.ex goodlifes bars.

Jag har mina bars enbart för att äta som ett enkelt och aningen mättande mellanmål om jag blir sugen på något, eller kanske något på kvällen. Är dom lite segare (som jag vill ha dom) och inte jättesöta så fungerar det rätt så bra, men om dom är som goodlife, mjuka söta och förbaskat goda, så är det fort hänt att man trycker 2-3 extra

Men visst, vill jag nu ersätta godis rakt av med något mer hälsosamt men nästan lika gott så skulle jag gärna vilja ha barsen som t.ex goodlifes (har ej testat Barebells)
Jo, lite därför jag skrev som jag gjorde på min recension haha.
Det är även en av anledningarna till varför jag har gett BodyLabs supreme taste bars samt deras chocolate peanut butter så bra betyg.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-18, 20:08   #761
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
En proteinbar som ger en bra smakupplevelse men som inte kickar igång sötsuget är helt enkelt det ultimata för oss med dålig självdisciplin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-19, 05:23   #762
DieErste
Registered User
 
DieErstes avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 651
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Sant!
Om någon som jobbar i Barebells-teamet kan ni ändra förpackningen. Skriv dit "Approved by Grub!". Då kommer dessa sälja som smör i solsken!
Och approved by berkhan
__________________
Påbörjad Journal
DieErste är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-19, 05:55   #763
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Coop här hade tagit hem Best Bar PB och även Barebell Coconut, så passade på att testa en av varje.

Best bar - Helt okej jordnötssmak. Lite mer sötma hade gjort den riktigt bra smakmässigt. Aningen torr konsistens, men absolut något jag kan tänka mig beställa vid bra pris.

Barebells - Helt klart bästa kokosbaren jag har testat. Bra och tydlig smak, inte överdrivet söt tyckte jag. Bra konsistens, lite segare än en Bounty t.ex.

Nackdelen är ju som sagt priserna. Skulle dom dyka upp till halva priset så hade jag slagit till, annars får det vara.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2016-10-19 klockan 05:56.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-19, 06:28   #764
Udd3n
Registered User
 
Udd3ns avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: ::1 sweet ::1
Inlägg: 323
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Coop här hade tagit hem Best Bar PB och även Barebell Coconut, så passade på att testa en av varje.

Best bar - Helt okej jordnötssmak. Lite mer sötma hade gjort den riktigt bra smakmässigt. Aningen torr konsistens, men absolut något jag kan tänka mig beställa vid bra pris.

Barebells - Helt klart bästa kokosbaren jag har testat. Bra och tydlig smak, inte överdrivet söt tyckte jag. Bra konsistens, lite segare än en Bounty t.ex.

Nackdelen är ju som sagt priserna. Skulle dom dyka upp till halva priset så hade jag slagit till, annars får det vara.
Vad kostade Barebells på Coop?
Udd3n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-19, 06:34   #765
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Udd3n Visa inlägg
Vad kostade Barebells på Coop?
22.xx någonting, tror att det var 22.45 men inte helt hundra så det var ju ändå inget överpris om man jämför med på nätet. (många säljer dom väl för 25 kr styck när dom säljer styckvis)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)