Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-10-31, 13:51   #1
demimonde
Registered User
 
demimondes avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 69
regel o licensfrågor ang Bodybuilding

Satt och funderade på om man skulle försöka sig på en framtida tävlingssatsning igen om några år.

bakgrund

Hade tävlingslicens 1996 och 1997.
1997 var jag med i DM/SM-kval. Då innebar det att man inte fick ställa upp i Decembercupen/luciapokalen och andra nybörjartävlingar.

Så frågan är.Gäller samma regler idag för mig fast det var 11 år sedan jag kvalade till SM?
__________________
Min träningsjournal
demimonde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 17:56   #2
gymrat
Registered User
 
gymrats avatar
 
Reg.datum: May 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 181
Vann du DM/SM-kvalet? Har du ändrat åldersklass sedan dess?

Dagens regler för Luciapokalen Bodybuilding är:

Citat:
Luciapokalen Bodybuilding är en traditionstyngd nybörjartävling i bodybuilding för både damer, herrar, juniorer, seniorer och veteraner. Vi vill med denna tävling stimulera nybörjare - och de som ännu inte nått elitskiktet. Det är just detta som gör tävlingen så unik och välbesökt, både av deltagare och publik.

Alltså: Endast deltagare som inte tidigare vunnit ett DM, Luciapokalen eller tävling av högre dignitet, äger rätt att deltaga i Luciapokalen.

Med tävling av “högre dignitet” menas ej tävlingar med ändelser som -Grand Prix, -Cupen, -Open, eller liknande. Vare sig nationellt eller internationellt. Dessa tävlingar anses ej vara av “högre dignitet”, eftersom detta skulle utarma den traditionella tävlingsuppbyggnaden, och värdet, av officiella lands- och nationsmästerskap inom en sport.

* Senior som tidigare vunnit klass/tävling som junior äger dock rätt att deltaga i seniorklass.
* Veteran som tidigare vunnit klass/tävling som senior äger dock rätt att deltaga i veteranklass.

I Luciapokalen Bodybuilding äger en tävlande endast rätt att tävla i en klass. Detta innebär att juniorer endast har rätt att tävla i juniorklass och seniorer i seniorklass. Veteraner kan välja att ställa upp i antingen veteranklass eller seniorklass.
www.skkf.org kan du läsa inbjudan till att tävla i Decembercupen, där reglerna för vilka som får ställa upp stipuleras.
__________________
Magnus Branzén, Webbredaktör BODY Magazine
body.se | fitnessfestivalen.se | luciapokalen.nu | facebook.com/gymrat
gymrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 17:59   #3
gymrat
Registered User
 
gymrats avatar
 
Reg.datum: May 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 181
Kollade din träningsjournal (4e plats på Götalandsmästerskapet i -75). I dagsläget finns inga hinder för dig att ställa upp på Luciapokalen Bodybuilding.

Edit: Kollade också upp Decembercupens aktuella regler:

Citat:
Tävlingen vänder sig till dig som är ren nybörjare och till dig som inte placerat dig på ”pallen” på ett Svenskt Mästerskap (detta gäller seniorer). Damer kan dock söka dispens.
There's nothing stopping you
__________________
Magnus Branzén, Webbredaktör BODY Magazine
body.se | fitnessfestivalen.se | luciapokalen.nu | facebook.com/gymrat
gymrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 18:22   #4
demimonde
Registered User
 
demimondes avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Malmö
Inlägg: 69
Tack så mycket för svaret!
__________________
Min träningsjournal
demimonde är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)