Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-05-08, 23:17   #35116
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
The Highwaymen.

Lite stämning, lite spänning. Absolut inte dålig, inte så mycket mer än så.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-11, 22:57   #35117
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Avengers: End game

4/10

Nej detta är inte bra. En typisk förtuggad stor actionfilm med tyngen på coola effekter och dramatiska scener samt lite comic relief men med rutten story och en gasiljon plot holes.
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 06:58   #35118
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av FoolsGold Visa inlägg
Avengers: End game

4/10

Nej detta är inte bra. En typisk förtuggad stor actionfilm med tyngen på coola effekter och dramatiska scener samt lite comic relief men med rutten story och en gasiljon plot holes.
Är det några speciella plot holes du tänker på?
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 16:59   #35119
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Acts of Vengeance. Tog mig under 90 sekunder att gissa hur den skulle sluta och hade rätt.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 22:29   #35120
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av FoolsGold Visa inlägg
Avengers: End game

4/10

Nej detta är inte bra. En typisk förtuggad stor actionfilm med tyngen på coola effekter och dramatiska scener samt lite comic relief men med rutten story och en gasiljon plot holes.
Nä, det här var inget vidare. Underhållande stundom, men aldrig riktigt spännande. Snygg dock.
Mycket fånigt PK skräp också, man riktigt kände hur de tänkt på att stoppa in lite ras, genus och gay här o där. Blöh.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 22:36   #35121
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Såg om The Neon Demon. Helt sjuk
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-13, 10:05   #35122
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Såg om The Neon Demon. Helt sjuk
Får jag attackera igen?

Usel film. Hoppas Refn slutar försöka vara djup och går tillbaka till att göra filmer som Bronson och Pusher igen. Av hans nya tv-serie att döma verkar det inte så dock.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 00:28   #35123
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Fast and Furious, för andra gången. Växlar ljudet mellan engelska och spanska. Skulle kunna kliva in genom filmduken/skärmen och rätt mycket är bara normalt. Väntar man tills eftertexterna rullat så ser man Vin Diesel i en röd Chevelle, tror det är favoritbilen i serien fast Chargern med 900hp är inte så dum. Sett en Cuda och en del annat också men Chevellen är bra. Fast de senare filmerna är lite bättre, mer extrema.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 07:16   #35124
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Trodde inte att jag var personen som uppskattade att se om filmer där jag så oerhört tydligt minns vad som händer. Hade dock fel, hade t.ex. förväxlat Pulp Ficition med Reservoir Dogs Det här är ju lite som att gå in på en hårdrocksbar och fråga om folk har hört AC/DC men bägge filmerna var hur som helst värda att se ytterligare en gång.

Samma sak med The Dark Knight och The Dark Knight Rises. Den förstnämnda har det högre betyget men det är mycket med den andra som jag gillar bättre. t.ex. skurken och Batmans story. Jag kan gå igång oerhört mycket på coola detaljer, jag älskar t.ex. "The Wall" i GoT och jag älskar det där fängelsehålet som Bane har suttit i. Bara det gör att betyget höjs.

Fyra recensioner som ni får ut precis nada av men jag har en stukad fot och därmed en ännu mer stukad fritid så det får ni leva med
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 07:39   #35125
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Såg Velvet Buzzsaw. Inte alls lika illa som IMDB säger, även om den inte var något mästerverk. Tror Gilroy sköt sig i foten när han gjorde Nightcrawler som första film, kommer bli svårt att leva upp till den.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 12:21   #35126
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Avengers: Endgame (2019)
  • Jag hade förväntningar inför visningen, och förväntningarna uppfylldes. Nog för att det finns genomsyrande teman i filmen, som jag inte tänker nämna här p.g.a. spoilers. Men mitt egenapplicerade tema är "mer är bättre." Mer karaktärer, mer explosioner, mer saker som händer, mer grenar i handlingen, mer, mer, mer.
  • För min del var det helt ok att vissa karaktärer fick lite mer speltid, och att andra fick nöja sig med att vara upphöjda statister med repliker. De som gavs tid fick vara våra surrogater för hela resan, från första filmen tills nu.
  • Några små överraskningar fick man från ingenstans. Främst hur karaktärer betedde sig mot slutet.
  • Filmens klimax var tillfredsställande, och dess epilog/denouement var bitterljuvt.
  • Gillade man Infinity War ser man denna. Det är ju en direkt uppföljare.
  • Har man inte sett tidigare filmer måste denna vänta. Det är bara ett virrvarr av namn, termer, och platser man inte greppar.

Spoilertaggen är till för de som sett den. Se filmen först och klicka sen.


Senast redigerad av Rahf den 2019-05-17 klockan 12:29.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 12:36   #35127
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Såg Mark Kermodes recension nu i efterhand, och jag tycker han summerar det fint:

"Certainly no fan is gonna watch it and feel short-changed."
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 21:24   #35128
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
The Dirt

Biografisk spelfilm om Mötley Crue. Gillar bandet men dom hittade ganska kassa skådisar. Kändes som att det fanns mycket mer att berätta men att mycket av innehållet blev väldigt hastigt avhandlat och snabbspolat.

2/5.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-24, 21:32   #35129
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
The Dirt

Biografisk spelfilm om Mötley Crue. Gillar bandet men dom hittade ganska kassa skådisar. Kändes som att det fanns mycket mer att berätta men att mycket av innehållet blev väldigt hastigt avhandlat och snabbspolat.

2/5.
Det är inte skådisarna som är kassa, utan manuset som är riktigt tradigt. Den svagaste länken i kvartetten är Machine Gun Kelly som spelar Tommy Lee, men resten bär upp sina roller så väl de kan. Jag fann Mick Mars intressant, men inser att det mestadels är för att han oftast har sista ordet. Det ordet är oftast någon cynisk observation eller sarkastisk tanke. Han matchar tittarens känslor för filmen rätt väl.

Håller för övrigt med. Filmen är blasé och försöker spinna melodrama som om det är effektiv filmteknik, men har inga dialoger som bär upp det eller tillräckligt intressanta sekvenser att gotta sig i. Allt känns oförtjänt och som en massa bockar på någon så-gör-man-film-lista.

Senast redigerad av Rahf den 2019-05-24 klockan 21:35.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-28, 14:47   #35130
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Thor - Ragnarök
Har merparten av Avengers-filmerna höga betyg på IMDB? Denna hade hur som helst 7,9 vilket fångade mitt intresse. Nu var en av dess genrer just komedi men jag har svårt för att falla för den absolut billigaste humorn, typ att Hulk ska bete sig som ett tjurigt barn. Hade de tonat ned den aspekten av filmen så hade jag tyckt om den bättre. Nu känns det mer som en film för barn. Jag har insett att jag egentligen inte är emot all sorts comic relief, när jag såg om Sagan om Ringen-filmerna häromdagen så tyckte jag fortfarande att Gimlis små inskjut hade något(det är väl dock väldigt nedtonad comic relief jämfört med mycket annat). Men detta fungerar tyvärr inte. Jag ger ändå filmen 5/10 då den ändå dög som tidsfördriv.

5/10
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)