Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-05-17, 09:31   #196
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Bleach släpptes för ett bra tag sedan.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-17, 10:01   #197
MojjMojj
Registered User
 
MojjMojjs avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Johanneshov
Inlägg: 409
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Bleach släpptes för ett bra tag sedan.
mm, såg det efter.. bara att naruto prioriterad så den hamnar alltid överst på listan oavsett om bleach släppts eller inte.

hehe, ett bra tag. ngra timmar ^^
__________________
With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
MojjMojj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 16:00   #198
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Såg för en vecka sedan klart två serier Heroic Age och Fullmetall Alchemist.

Full Metall Alchemist gillade jag skarpt, kändes tråkigt när det var slut. Serien hade riktigt mycket djup, och sista halvan av serien var riktigt bra. Första delen kunda vara lite seg, men inte dålig.

Heroic Age var också mycket bra anime men miljön var helt annorlunda mot vad jag sett tidigare. Ett rymdäventyr som jag såg i ett sträck på endast några dagar (26 avsnitt).

Rekommenderar helt klart båda serierna! Anime när den är som bäst, känsla på topp...

Positivt också när det inte är så mycket tillbakablickar som det är i vissa serier, naruto, bleach...

Nu försöker jag hitta någon ny serie, ska testa se D.N. Angel om den är bra.
Har iaf senaste Bleach avsnittet att se.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 19:45   #199
Spene
I'd hit it
 
Spenes avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 357
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Såg för en vecka sedan klart två serier Heroic Age och Fullmetall Alchemist.

Full Metall Alchemist gillade jag skarpt, kändes tråkigt när det var slut. Serien hade riktigt mycket djup, och sista halvan av serien var riktigt bra. Första delen kunda vara lite seg, men inte dålig.

Heroic Age var också mycket bra anime men miljön var helt annorlunda mot vad jag sett tidigare. Ett rymdäventyr som jag såg i ett sträck på endast några dagar (26 avsnitt).

Rekommenderar helt klart båda serierna! Anime när den är som bäst, känsla på topp...

Positivt också när det inte är så mycket tillbakablickar som det är i vissa serier, naruto, bleach...

Nu försöker jag hitta någon ny serie, ska testa se D.N. Angel om den är bra.
Har iaf senaste Bleach avsnittet att se.
Vet inte hur mycket anime du sett men skillnad i formatet för heroic age är såklart stor ifall du sett lite naruto och bleach och sådant innan. Dock tyckte jag mest att serien var fruktansvärt sliskig; full av klichéer, moralkakor och sentimentalitet (snygg och genomtänkt var den väl iofs).

FMA är trevlig, funderat flera gånger på att läsa mangan, animeslutet frångår nämligen mangan och det var det jag tyckte sämst om i animen.

Har sett lite anime då och då under flera års tid. Började med Gundam Seed, Naruto och Bleach, men sedan dess har smaken ändrats något. Några av mina favoriter är: Elfen Lied, Berserk, FLCL, Tengen Toppa, Samurai Champloo och Cowboy Bebop.

Alla animes jag sett. Svarar gärna på frågor om någon undrar något om dessa, tips om bra anime uppskattas givetvis också. Hoppas det finns några nördar där ute som inte bara tränar .
Spene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 20:30   #200
Tjuckot
Helyllekillen
 
Tjuckots avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 8 961
Hur någon kan gilla berserk animen när man har en så otroligt mycket bättre manga är över mitt förstånd. Annars är elfen lied, cowboy bebop och samurai champloo alla mycket förträffliga och får tummen upp

Sett en hel del av de på din lista. Men jag är och kommer förbli evigt kär i manga före anime, om något blir animen roligare att se på när man läst mangan. Av någon oförklarig anledning.

Eyeshield 21 är bra anime/manga enligt min åsikt, om du gillar sportiga sådana
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 20:50   #201
Spene
I'd hit it
 
Spenes avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 357
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Hur någon kan gilla berserk animen när man har en så otroligt mycket bättre manga är över mitt förstånd. Annars är elfen lied, cowboy bebop och samurai champloo alla mycket förträffliga och får tummen upp

Sett en hel del av de på din lista. Men jag är och kommer förbli evigt kär i manga före anime, om något blir animen roligare att se på när man läst mangan. Av någon oförklarig anledning.

Eyeshield 21 är bra anime/manga enligt min åsikt, om du gillar sportiga sådana
Jag är tvärt om, gillar anime mer än manga. Men Berserk-mangan är rätt bra. Inte läst hela dock. De gjorde ju anime på den bästa delen av mangan så är väl inte så konstigt att den blev bra. Om du älskar mangan så mycket hur kan man då säga att du inte ens gillar animen, får väl bli min motfråga :P. Sportiga, nja. Som du kanske såg på listan har jag en del inplanerat redan men ska kanske se första avsnittet av eyeshield och se hur det är.

Sitter och ser Gantz just nu. Grymt besviken hittills. Larvig story, omotiverat naket och en jävligt störig huvudperson. Lite underhållande men hade hoppats på mer.
Spene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 21:07   #202
Tjuckot
Helyllekillen
 
Tjuckots avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 8 961
Mest för att den ser något så otroligt menlös ut, ska väl erkänna att jag inte gett den någon större chans. Mangan är en långkörare utan slut i princip, men den är så äckligt snygg så det gör inget. Gantz är som berserk, gryymt snygg, blod och likdelar som flyger överallt. Iaf i mangan, inte sett så mycket på mangan. Kollade några avsnitt och har för mig att jag var besviken jag med.

Du måste ju både se hela akira, bums! Den om någon är ju en klassiker, det var den som introducerade anime för västerlandet mer .. har jag för mig.

Nej jävlar nu måste jag till ICA!
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 21:15   #203
Spene
I'd hit it
 
Spenes avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 357
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Du måste ju både se hela akira, bums! Den om någon är ju en klassiker, det var den som introducerade anime för västerlandet mer .. har jag för mig.
Därför den ligger på "plan to watch"

Var väl snarare dragonball som var det stora genombrottet men de låg ungefär samtidigt i tiden. Räcker inte med att vara först, tänker inte se dragonball ändå, men Akira är ju en kvalitetsgrej som är dumt att missa. Någon kväll i veckan hoppas jag att jag kan se den.
Spene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 21:23   #204
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Spene Visa inlägg
Därför den ligger på "plan to watch"

Var väl snarare dragonball som var det stora genombrottet men de låg ungefär samtidigt i tiden. Räcker inte med att vara först, tänker inte se dragonball ändå, men Akira är ju en kvalitetsgrej som är dumt att missa. Någon kväll i veckan hoppas jag att jag kan se den.
Jag tror nog att Akira var det som slog mest, med tanke på att den kom som anime.

Men den första manga influensen i västvärlden var ju Astro Boy.

Som sändes i USA på Syndication 1963 - 1966, samt NBC 1966 - 1978
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 21:30   #205
Prankie
Registered User
 
Prankies avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 875
Urotsukidoji? Jag skojar, kolla inte på den.

Själv gillar jag Bleach, Naruto 1-130 plus Shippuuden, FMA, Hunter X Hunter. Full Metal Panic Fumoffu, Golden boy (lite ecchi men jävlig kul), Death Note, Hajime no Ippo.

Det som ligger högst på listan just nu är väl Death Note, just för min kärlek till elaka genier.
__________________
Investera i Sport Arbitrage
Prankie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 21:34   #206
Spene
I'd hit it
 
Spenes avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 357
Började se anime på 2000-talet så har inte grymmaste kollen på the old stuff men klart man måste se Akira om man ska kalla sig animeintresserad.

Apropå mangasnacket så läser jag Naruto, och har läst Bleach och Berserk. Naruto eftersom animen sög jämfört med mangan och Bleach/Berserk för att jag ville veta vad som hände efter animen. Tyvärr så hände det inget intressant så jag lade av med de två senare .

Prankie: FMP ligger på min "plan to watch"-lista också. Resten, utom golden boy, har jag sett. Mestadels helt ok grejer.

Senast redigerad av Spene den 2007-11-18 klockan 21:36.
Spene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 21:40   #207
joriice
Registered User
 
joriices avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Inuti det gamla snäckskalet.
Inlägg: 940
Gillar Studio ghiblis filmer,

har följt:

*hajime no ippo
*One piece
*Lite Naruto
*Tenjou Tenge
*Golden Boy
*Cowboy beebop osv...

Det har blivit flest filmer, en serier snarare.
joriice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 21:46   #208
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Spene Visa inlägg
Började se anime på 2000-talet så har inte grymmaste kollen på the old stuff men klart man måste se Akira om man ska kalla sig animeintresserad.

Apropå mangasnacket så läser jag Naruto, och har läst Bleach och Berserk. Naruto eftersom animen sög jämfört med mangan och Bleach/Berserk för att jag ville veta vad som hände efter animen. Tyvärr så hände det inget intressant så jag lade av med de två senare .

Prankie: FMP ligger på min "plan to watch"-lista också. Resten, utom golden boy, har jag sett. Mestadels helt ok grejer.
Naruto animen sög i jämförelse med mangan? Tänker du på alla fillers? I grund och botten är den likadan.

Bleach fortsätter, den är inte slut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 21:47   #209
Prankie
Registered User
 
Prankies avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 875
Då kanske jag ska rekommendera lite mera grejer om du har sett alla.
Elfen Lied
One piece
Read or Die
Scryed
Prince of tennis
Excel Saga
Yakitate Japan (Baka olika bröd serier )
__________________
Investera i Sport Arbitrage
Prankie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-18, 21:49   #210
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
För er som gillar obskyra och annorlunda animes:

Titta på Mononoke.

Väldigt speciell stil.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)