Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-03, 14:08   #16
cAase
Registered User
 
cAases avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av austria Visa inlägg
Men ersatte du kalorierna från kolhydraterna som du skar ner på med något annat?
Annars är det ju inte så konstigt om du blev trött och matt, för då hamnade du antagligen på ett underskott.
Givetvis ökade jag fettet. Bägge låg på 3000 kalorier.
__________________
As long as I'm better than yesterday, I'm doing something right

Journal: Simplicity is golden
cAase är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 14:18   #17
austria
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 591
Citat:
Ursprungligen postat av cAase Visa inlägg
Givetvis ökade jag fettet. Bägge låg på 3000 kalorier.
Misstänkte det, men ville bara kolla
austria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 00:10   #18
Adrianite
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 104
Kolhydrater är jävligt överskattat.

De som alltid kört en kolhydratsdiet bör skippa kolhydraterna ett tag och fortsätta träna.
De som alltid skippat kolhydraterna bör få i sig en rejäl mängd kolhydrater under en viss dietperiod och fortsätta träna.

Tror båda grupper blir positivt överraskade.

Av personlig erfarenhet så passar kolhydrater mig bäst under långvariga perioder av aktivt och fysiskt arbete samt hög volymträning. Viss risk för insulinchock och matkoma dock med tanke på att standard-kolisarna som återfinns i dagens lunch för dem som försöker vara socialt kompetenta på jobbet är vita och raffinerade varianter.

Skippa kolhydraterna och ändå prestera på topp funkar dock alldeles utmärkt vid stillasittande arbete, studier eller pilla sig i navel-vardag.
Adrianite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 09:51   #19
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianite Visa inlägg
Kolhydrater är jävligt överskattat

Skippa kolhydraterna och ändå prestera på topp funkar dock alldeles utmärkt vid stillasittande arbete, studier eller pilla sig i navel-vardag.
Prestera på topp beror extremt på vart toppnivån ligger^^
Själv märker jag mest att vilotiden mellan set sticker i väg något otroligt när jag är kolhydratslös.

Ändå är jag svagt benägen att hålla med dig, kolhydrater är lite överskattat här på kolo.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 11:43   #20
Adrianite
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 104
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Prestera på topp beror extremt på vart toppnivån ligger^^
Själv märker jag mest att vilotiden mellan set sticker i väg något otroligt när jag är kolhydratslös.

Ändå är jag svagt benägen att hålla med dig, kolhydrater är lite överskattat här på kolo.
Finns ett enkelt sätt att lösa det på, och det är att sätta på stoppuret på mobben.

Upplever mer att det är kalorimängden än makrofördelningen som kan sabba det för min del åtminstone, ett kraftigt underskott leder lätt till att man blir en scengångare på gymmet och i vardagen, men finns en viss effekt på att ha en kolhydratsrik kost när man kör högreppare och hög volym. Mycket mer ork och vilja, men kände ingen skillnad när jag körde lågreps och långa vilotider med fokus på styrka.
Adrianite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 14:37   #21
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianite Visa inlägg
Kolhydrater är jävligt överskattat.

.
Jag skulle säga tvärtom.
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 14:50   #22
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av pretorian Visa inlägg
jag skulle säga tvärtom.
+1
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 16:46   #23
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Är ATP i "riskzonen" om man kör på keto? Tycker mig ha läst att nivåerna håller sig höga ändå vid styrketräning.
Ingångsvärdet bör vara det samma som med kolhydrater men det intressanta är hur snabbt de återgenereras efter ett fåtal lyft och även där bör det funka då man i alla fall har basnivån av glykogen. Längre vila underlättar självklart.
Så fort man börjar köra flera reps och/eller korta ner vilan så är man däremot inne på glykogenet i högre grad och det är då det börjar märkas.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 17:27   #24
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianite Visa inlägg
Finns ett enkelt sätt att lösa det på, och det är att sätta på stoppuret på mobben.

Upplever mer att det är kalorimängden än makrofördelningen som kan sabba det för min del åtminstone, ett kraftigt underskott leder lätt till att man blir en scengångare på gymmet och i vardagen, men finns en viss effekt på att ha en kolhydratsrik kost när man kör högreppare och hög volym. Mycket mer ork och vilja, men kände ingen skillnad när jag körde lågreps och långa vilotider med fokus på styrka.
tidtagaruret leder till sämre prestation. Viljestyrka kan inte göra fett till kolhydrater.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 17:38   #25
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 17:44   #26
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Absolut . Men han skrev överskattat här på kolo och här finns folk som i princip försöker nolla fettintaget för att få i sig lite mer kolhydrater vilket är väldigt överdrivet.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 19:07   #27
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 498
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.

+1.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 00:54   #28
Adrianite
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 104
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
tidtagaruret leder till sämre prestation. Viljestyrka kan inte göra fett till kolhydrater.
Ser inte logiken i detta. Blir prestationen sämre av att du faktiskt tar tid på din vila istället för att pilla dig i naveln?

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Har du vetenskapliga belägg för det påståendet? Att hävda att de är överskattade var ett uttalande baserat på min egna subjektiva erfarenhet, vilket nämndes i inlägget, men du verkar få ditt uttalande till att vara allena rådande.

Senast redigerad av Adrianite den 2014-10-05 klockan 00:57.
Adrianite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 06:43   #29
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 498
Det är allena rådande.

Med glykogen i musklerna är musklerna beredda på antingen aerobt arbete eller anaerobt arbete. Du klara alltså av vilken situation som helst.

Med fett kan du bara köra aerobt. Konditionsträning eller arbete så länge som musklerna syrgas, ATP och kreatinfosfat räcker.
Konditionsträningen blir inte bättre av att det inte finns glukos tillgängligt. Fett brinner i kolhydraternas låga. Detta är grundläggande biokemi och den går inte att komma runt. Bara undvika genom att anpassa träningen.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 10:58   #30
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianite Visa inlägg
Ser inte logiken i detta. Blir prestationen sämre av att du faktiskt tar tid på din vila istället för att pilla dig i naveln?
Du framförde ett tidur som en lösning på att vilan blev längre så ja antagligen.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)