Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-09-12, 16:41   #10
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Nu har jag tröttnat på att inte ha en jävla diskmaskin. Problem: Saknas eluttag i köket för diskmaskin.

I elskåpet finns 6st brytare. 3 av dom (1-3) går till "kök" och är på 16A, 3 av dom (4-6) är "uttag" och är på 10A. Jag har med uteslutningsmetoden kommit fram till att brytare 1 inte gör ett skit, brytare 2 går till ugn+halva hällen, och brytare 3 går till kyl/frys+halva hällen. Köksfläkten+mikro (kombi-enhet) går på uttags-brytare.

Letade runt i skåpen osv och kan inte hitta ett förberett uttag för brytare 1, men har inte kollat bakom ugn och kyl/frys än. Men hur vanligt är det att man sätter ett extra där? Hur som helst, hittade en dosa ovanför köksfläkten ungefär, som har en helvetes massa sladdar och kopplingar inuti. Se bild:


Ser inte kabeln utan isolering lite konstig ut? Är den strömförande tror ni? Pillade så klart inte på den för att testa Men iaf, tror ni att det kan vara så att samtliga av brytarna i skåpet mynnar ut på ett eller annat vis i denna dosa? Vad kan det kosta att ta hem en elektriker som får leta upp vad nu den överblivna brytaren går till?
Den ser ut att vara kopplad med jordslingan gulgrön, så det hoppas jag verkligen inte. Men det där är inte rätt gjort kan man säga .

Är det inte gulgrön så rör den inte

500-800kr timmen. dom har nog gjort det på en timme eller två ifall dom räknar starttid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.

Senast redigerad av agazza den 2014-09-12 klockan 16:42.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)