Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-12, 16:46   #16
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Starman Visa inlägg
Tack, du verkar ha koll.

Har en ganska orolig känsla sen igår. Jag skriver upp allt jag äter och jag hamnar på ca 1400-1600 kcal och protein ligger på 140-200g. Jag äter för lite protein?

Jag har läst att man ska få i sig minst 2g protein per kilo och när jag räknar på det så får jag fram till att jag inte får i mig tillräckligt.
Hur gör jag för att få i mig rätt protein mängd i min höga vikt på 146 kg?

Jag har märkt och börjat se muskler kring ben och armar bland annat. Jag vill absolut inte förlora mina muskler och börjar kännas rätt jobbigt att gå på gymmet och veta att jag inte bygger muskler.
Jag skulle utgått från din målvikt. Säg att du vill väga 80 pannor, satsa då på att komma upp i minst 160 g protein per dag.

Du har som sagt en hel del av att ta, så tvivlar starkt på att det kommer ryka muskler i första hand.

Lycka till!
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 17:05   #17
Starman
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2019
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Xead Visa inlägg
Jag skulle utgått från din målvikt. Säg att du vill väga 80 pannor, satsa då på att komma upp i minst 160 g protein per dag.

Du har som sagt en hel del av att ta, så tvivlar starkt på att det kommer ryka muskler i första hand.

Lycka till!
Tack. Jag började tappa motivationen, jag grät tidigare för jag var så orolig.

Vad tror du, kommer jag bygga upp mina muskler alls på det protein intaget eller bara behålla dom? Dom muskler som jag börjar se är kanske bara det muskler jag haft som börjar komma fram efter att jag gått ner ca 15 kg?
Starman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 19:40   #18
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av Starman Visa inlägg
Tack. Jag började tappa motivationen, jag grät tidigare för jag var så orolig.

Vad tror du, kommer jag bygga upp mina muskler alls på det protein intaget eller bara behålla dom? Dom muskler som jag börjar se är kanske bara det muskler jag haft som börjar komma fram efter att jag gått ner ca 15 kg?
Du kommer med största sannolikhet också att bygga muskler. Om det är någon gång man faktiskt bygger muskler under diet så är det när man redan är kraftigt överviktig och dessutom är nybörjare.

Sluta fokusera på detaljer. Träna hårt, ät på underskott och få i dig adekvat mängd protein så löser sig resten.
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-12, 20:07   #19
Starman
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2019
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Xead Visa inlägg
Du kommer med största sannolikhet också att bygga muskler. Om det är någon gång man faktiskt bygger muskler under diet så är det när man redan är kraftigt överviktig och dessutom är nybörjare.

Sluta fokusera på detaljer. Träna hårt, ät på underskott och få i dig adekvat mängd protein så löser sig resten.
Tack, det ska jag. Nu ser jag riktigt fram emot mitt rygg pass imorgon!
Starman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)