Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-12-27, 12:03   #9871
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Blivit sjukt mkt skräp senaste veckan och ingen träning alls för att man varit sjuk främst. Vågen har dock inte visat på något viktuppgång, ganska stabil under 90kg.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 16:18   #9872
JonasF
Registered User
 
JonasFs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 193
Runt juletider och nyår osv så har jag ingen större lust att sitta o räkna minsta lilla kalori så jag får vara klar för denna gång. Gick ganska hyfsat! Syns inte så mycket skillnad förutom att midjan som sagt har tightat till sig och ryggen har fått lite mer konturer.

5 veckor
67kg ner till 64kg. Sammanlagt 3kg, 0,6kg/veckan.
Midjan minskade från 87cm till 82cm.
Alla andra mått är bibehållna.
Styrkan ligger på samma nivå, inte minskat i något.

Känns helt OK!
JonasF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-28, 02:19   #9873
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Pust, företagets jul/nyårsfest avklarades igår, hyfsat lugnt trots allt, och fokuserade på att äta en massa istället för att som brukligt fokusera på alkoholen. Funderar just nu mer och mer på att skita i att festa på nyårsafton, och dra till gymmet och checka in först av alla 2017 istället.

Trött på festandet nu som bara förstör deffen. Sen teambuildingresa i slutet av Januari som också säkert kommer innebära en del drickande...

Sen kommer egentligen födelsedag som väl borde firas också men det tror jag att jag skiter i...

Senast redigerad av AlexGBG den 2016-12-28 klockan 02:25.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-01, 20:45   #9874
ArnoldOnLehmä
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: skogen
Inlägg: 2 006
Gick upp 3,8kg (från 31 till 32% fett enligt vågen) efter fem dar med julmat och annat sen blev jag sjuk och gick ner 4 kg men vågen visar på 34% fett . Visst jag vet att siffrorna kommer återgå till det normala när jag kan träna igen men det är fan inte kul å se.
__________________
Lyssna på SaunaGhouls!!! http://www.myspace.com/saunaghouls

nya journalen
http://<br /> http://www.kolozzeum....ad.php?t=86344
ArnoldOnLehmä är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 16:32   #9875
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Kollade mig själv i spegeln och insåg att jag var tjockare än jag är nöjd med. Tänkte därför gå ned en bit. Väger i nuläget 83kg på 181cm och tänker gå ned till ca 75-77 nånstans, antagligen till 75. Har experimenterat lite och verkar vara viktstabil vid ca 2700kcal. Har därför lagt mig på 2200kcal till att börja med. (Har ej förlorat styrka tidigare vid sådant kcal-intag.)

Verkar dessa macros rimliga?
2200kcal:
165g kolhydrater
220g protein
73g fett

Målet är att tappa fett med minimal muskelförlust. (Ska fortfarande försöka öka i styrka). Borde inte vara omöjligt, ligger nog på 15-18% kroppsfett vid ärlig bedömning.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 18:51   #9876
Ivan Bogus
Registered User
 
Ivan Boguss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 653
Börjar se hyfsat ut för en gammal gubbe.
Några månaders deff till så kanske man vågar visa sig bland strandfolket i sommar.

Möjligen 3-5 kilo till bort? Jag har fan ingen aning. Jag kör tills det ser hårt ut.

__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185838

"What do we want?" "A cure for Tourette's!" "When do we want it?" "Cunt!"
Ivan Bogus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 19:03   #9877
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Med en reducering på 3-5 kg fett är du mer än redo för stranden i mitt tycke! Bra form för åldern för övrigt.
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 19:54   #9878
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Släppt lite på tyglarna och ökat kcal intaget lite, utan nämnvärd viktuppgång, fortsätter en vecka till sen skär jag ner igen så får vi se om det händer något
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-07, 20:03   #9879
Ivan Bogus
Registered User
 
Ivan Boguss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 653
Citat:
Ursprungligen postat av knooox Visa inlägg
Med en reducering på 3-5 kg fett är du mer än redo för stranden i mitt tycke! Bra form för åldern för övrigt.
Tack som fan!

Fast helt ärligt vet jag inte om det är så mycket annorlunda nu än när jag var 30. Möjligen något skörare.
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185838

"What do we want?" "A cure for Tourette's!" "When do we want it?" "Cunt!"
Ivan Bogus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-11, 17:01   #9880
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Inte bra haha

Hittills har jag gått från 96,5 kg snittvikt förra veckan till 96,7 kg snittvikt i början av denna(två senaste dagarna har jag vägt 97,0 kg). Dessutom ska jag nu spendera de kommande tre dygnen i Polen(blir mycket festande).

Vad gör jag/vad har jag förändrat?
- Skippat småätandet(mycket vanligt innan), förutom att jag kan ta ett äpple då och då.
- Går minst 10.000 steg/dag, låg tidigare på 6-10.000 steg/dag. Skillnaden består egentligen i att jag har infört en 40 min lunchpromenad.
- Skippar kolhydratkällan och ersätter med sallad under ett av dagens två lagade mål.
- Inte äta mig proppmätt utan nöjd/mätt.
- Göra storkok för att eliminera utemat i vardagen.

Vad är målet?
1. Att vid januaris slut ha sänkt kroppsvikten med något kilogram. Började som sagt på 96,5 kg. Någonstans mellan 94 och 95 kg känns rimligt.
2. Att vid början av juni väga >90 kg.

Mål 1 existerar egentligen främst för att bevisa för mig själv att jag kan gå ned i vikt(så att det inte blir någon chock under våren) samt att se ungefär vad jag kan äta och göra och trots detta/m.h.a. detta gå ned i vikt.

Mål 2 är för att se okej ut utan kläder.

Slutsats hittills?
Jag behöver nog sänka kaloriintaget lite till alternativt införa en promenad till efter jobbet. Det sistnämnda är jag inte så sugen på då jag redan går rätt mycket(2 km till jobbet, 3-4 km på lunchrast, 2 km hem, 1 km till gym, 1 km hem). Kommer börja löpträna en till två gånger i veckan, det lär ju hjälpa lite. Trenden på min hittills korta mätning av kroppsvikt pekar i vilket fall på att med nuvarande tillvägagångssätt är jag ~viktstabil.


Har inte hängt i den här tråden tidigare men ska uppdatera frekvent för att ha ännu ett ställe där jag behöver stå till svars för vad jag har gjort

Under Polen-resan kommer jag inte att vara kinkig med kosten men jag ska försöka välja det (för mig) sundaste mat-alternativet. Kommer med största sannolikhet att gå mycket vilket är positivt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-11, 17:26   #9881
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Inte bra haha

Hittills har jag gått från 96,5 kg snittvikt förra veckan till 96,7 kg snittvikt i början av denna(två senaste dagarna har jag vägt 97,0 kg). Dessutom ska jag nu spendera de kommande tre dygnen i Polen(blir mycket festande).

Vad gör jag/vad har jag förändrat?
- Skippat småätandet(mycket vanligt innan), förutom att jag kan ta ett äpple då och då.
- Går minst 10.000 steg/dag, låg tidigare på 6-10.000 steg/dag. Skillnaden består egentligen i att jag har infört en 40 min lunchpromenad.
- Skippar kolhydratkällan och ersätter med sallad under ett av dagens två lagade mål.
- Inte äta mig proppmätt utan nöjd/mätt.
- Göra storkok för att eliminera utemat i vardagen.

Vad är målet?
1. Att vid januaris slut ha sänkt kroppsvikten med något kilogram. Började som sagt på 96,5 kg. Någonstans mellan 94 och 95 kg känns rimligt.
2. Att vid början av juni väga >90 kg.

Mål 1 existerar egentligen främst för att bevisa för mig själv att jag kan gå ned i vikt(så att det inte blir någon chock under våren) samt att se ungefär vad jag kan äta och göra och trots detta/m.h.a. detta gå ned i vikt.

Mål 2 är för att se okej ut utan kläder.

Slutsats hittills?
Jag behöver nog sänka kaloriintaget lite till alternativt införa en promenad till efter jobbet. Det sistnämnda är jag inte så sugen på då jag redan går rätt mycket(2 km till jobbet, 3-4 km på lunchrast, 2 km hem, 1 km till gym, 1 km hem). Kommer börja löpträna en till två gånger i veckan, det lär ju hjälpa lite. Trenden på min hittills korta mätning av kroppsvikt pekar i vilket fall på att med nuvarande tillvägagångssätt är jag ~viktstabil.


Har inte hängt i den här tråden tidigare men ska uppdatera frekvent för att ha ännu ett ställe där jag behöver stå till svars för vad jag har gjort

Under Polen-resan kommer jag inte att vara kinkig med kosten men jag ska försöka välja det (för mig) sundaste mat-alternativet. Kommer med största sannolikhet att gå mycket vilket är positivt.
Trevligt att du delar med dig av dina metoder med tanke på dina imponerande resultat såhär långt!

Extrapromenad låter onödigt. Vad bränner 30 min promenad liksom, 150 kcal kanske. Det är typ 1-2 äpplen. Bättre att fokusera på att hålla kosten (ät mättande saker. Du kan äta extremt mycket mer potatis än pasta för samma kalorivärde).

Mitt bästa tips är att skippa alla drickbara kalorier, juice mjölk osv. Sedan är det väl bara disciplin, köper du inte hem något sött kan du inte småäta. När jag deffade gick det alltid bra i veckorna (ingen kafeteria inom bekvämt avstånd så kunde aldrig falla för frestelser), helgerna gick det sämre då min tjej inte riktigt var med på noterna och köpte hem godis i vanligt tempo som jag inte kunde hålla mig från.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-11, 17:46   #9882
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Trevligt att du delar med dig av dina metoder med tanke på dina imponerande resultat såhär långt!

Extrapromenad låter onödigt. Vad bränner 30 min promenad liksom, 150 kcal kanske. Det är typ 1-2 äpplen. Bättre att fokusera på att hålla kosten (ät mättande saker. Du kan äta extremt mycket mer potatis än pasta för samma kalorivärde).

Mitt bästa tips är att skippa alla drickbara kalorier, juice mjölk osv. Sedan är det väl bara disciplin, köper du inte hem något sött kan du inte småäta. När jag deffade gick det alltid bra i veckorna (ingen kafeteria inom bekvämt avstånd så kunde aldrig falla för frestelser), helgerna gick det sämre då min tjej inte riktigt var med på noterna och köpte hem godis i vanligt tempo som jag inte kunde hålla mig från.
Hade nog snarare blivit en promenad på uppåt timmen i sådant fall. Det bränner nog en del, går alltid i rask takt. Jag äter mättande saker. Potatis har jag inte gett mig i kast med ännu men jag har i alla fall bytt pasta mot ris.

Dricker inga kalorier mer än enstaka mjölkinköp, blir dock inte mycket mjölk. Jag har som tur är inga problem med att inte köpa hem något, det är bara att skita i det, i alla fall nu när man har ett mål. Har jag inget mål är det svårare att motivera sig till att inte köpa en godispåse.

Jag får dra lite i kranarna och se vad som händer.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 11:18   #9883
Tryhard
Registered User
 
Tryhards avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 42
Börja förra veckan på 87.5kg och det stod 84.7kg på vågen idag så nu fick man ångest för det också.
Tryhard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 11:30   #9884
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Tryhard Visa inlägg
Börja förra veckan på 87.5kg och det stod 84.7kg på vågen idag så nu fick man ångest för det också.

Antingen vatten och tarminnehåll, eller så är det nästan 3kg muskler som försvann
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 11:46   #9885
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Jag startade på ca 94 några månader sedan lite halvseriöst och dieten och pågått periodvis. Är intresserad på en mer seriös satsning. Min målvikt är 80 kg och morgondagens vikt var 90.3kg.

Idag fastar jag (dricker endast shakes och undviker fast föda) och tänker göra det på måndagar, i hopp om att boosta viktnedgången.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)