Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-10-05, 22:46   #9631
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Tydligen bättre än jag trodde. Lägsta morgonvikt är 163.2lb vilket är 1.2lb lättare än förra veckan. Helt oväntat. Antingen så har jag ätit mindre än jag trott eller så har sjukdomen käkat en väldig massa energi.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 07:17   #9632
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Kamp Visa inlägg
Exempel på hur den senaste ätardagen med 700 protein såg ut?
loggat allt i shapeup men orkar inte fiksa screenshot!

Jag är en pojk som hellrd äter mig mätt än nödvändigtvis gott!

såhär är det loggat

3st tjocka våfflor
33g vassle
100g vassle
35g vassle
30g knäckebröd
40g havregryn
100g pasta
380g orginalrost
520g pizzadeg(baka pizza)
300g orginalrost
150g orginalrost
100g orginalrost
900g Kött karre benfri
400g köttfärs
220g ägg
110g ägg
1kg sötpotatis
1kg kvarg
1 påse tomatsoppa

Nu är det såklart inte i ordning här, bara så jag loggat det. Inga roliga eller extremt goda saker, ganska "cleant"
Ganska säker jag åt mer än 10k kcal. Fick uppskatta en del

Senast redigerad av Maximal den 2016-10-06 klockan 07:19.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 07:24   #9633
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Alltså ligger du på 3000 kcal 6 dagar sen 10000 kcal på lördagar? Jag ligger på samma kcal (3000), vad väger du? Du måste vara sjukt aktiv om du går ner på 4000 kcal/dag.
Jag går ned på 3000 kcal, har ett hyfsat aktivt jobb, går , står, böjer och lyfter. Sitter en del också. Två styrkepass på lördagen, ett sponant bara.

Att 10 000kcal innebär ett stort överskott den dagen betyder inte att man poff lagrar det som fett, eller dagarna med underskott innan och efter liksom balanseras ut.Speciellt inte om man är rätt tömd på glykogen pga lågt kolhydratsintag undrer veckan och planerar träning inpå osv

Nu följer jag inte den, men rekkar er att läsa lyle mcdonalds ultimate diet. Tycka vad man vill om snubben, men han vet sitt ämne.

Senast redigerad av Maximal den 2016-10-06 klockan 07:30.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 07:39   #9634
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av knooox Visa inlägg
Det här skulle faktiskt inte alls vara svårt att åstadkomma, iaf inte för mig efter en hård period av deffande.
Det tvivlar jag inte på, men jag har inte fått den bilden av personen jag citerade i alla fall, att det är något som han brukar göra. Dvs översta typ 15k kcal på 2 dagar.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 12:26   #9635
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
loggat allt i shapeup men orkar inte fiksa screenshot!

Jag är en pojk som hellrd äter mig mätt än nödvändigtvis gott!

såhär är det loggat

3st tjocka våfflor
33g vassle
100g vassle
35g vassle
30g knäckebröd
40g havregryn
100g pasta
380g orginalrost
520g pizzadeg(baka pizza)
300g orginalrost
150g orginalrost
100g orginalrost
900g Kött karre benfri
400g köttfärs
220g ägg
110g ägg
1kg sötpotatis
1kg kvarg
1 påse tomatsoppa

Nu är det såklart inte i ordning här, bara så jag loggat det. Inga roliga eller extremt goda saker, ganska "cleant"
Ganska säker jag åt mer än 10k kcal. Fick uppskatta en del
Missade, 860g nötfärs på pizzan.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 14:41   #9636
Cerberus
Adam e söt.
 
Cerberuss avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: På en bananbåt utanför Colombias kust
Inlägg: 6 178
Bra! Äntligen har ja börjat lyckas bli av med depp-fettet.. . Vet ej vad jag väger, måste väga mig snart. Försöker göra det rätt långsamt, mindre plågsamt då..och jag klarar inte av stora underskott helt enkelt.
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 16:06   #9637
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
fyller på under hela lördagen, sist gång 10 000kcal, 700g protein, 1200g kolhydrater 200g fett ungefär.
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Att 10 000kcal innebär ett stort överskott den dagen betyder inte att man poff lagrar det som fett, eller dagarna med underskott innan och efter liksom balanseras ut.Speciellt inte om man är rätt tömd på glykogen pga lågt kolhydratsintag undrer veckan och planerar träning inpå osv
Håller med om understa quote!

Du har inte funderat på prova mer planerade refeeds på lördagen? Känns ganska overkill att käka så mycket protein. Mest av ekonomiska själ; allt proteinöverskott hade du kunnat slå ut på över en veckas protein-livsmedels-konsumtion. :P
_______________

Jag är lite smådeffsugen. När jag kommer av min förkylning. Funderar på prova deffa hårt mån-fre, sedan på lördag refeeda sönder - 200-300g protein, 1500-2000g kolhydrater och försöka gå under 1g fett per kg kv iallafall. Se vad som händer - att det blir ett kaloriöverskott sett till veckokalorierna, men om jag åstadkommer fett/viktminskning. :>
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 17:20   #9638
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Tydligen bättre än jag trodde. Lägsta morgonvikt är 163.2lb vilket är 1.2lb lättare än förra veckan. Helt oväntat. Antingen så har jag ätit mindre än jag trott eller så har sjukdomen käkat en väldig massa energi.
En sådan överraskning är aldrig fel! Keep on!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 17:26   #9639
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Att 10 000kcal innebär ett stort överskott den dagen betyder inte att man poff lagrar det som fett, eller dagarna med underskott innan och efter liksom balanseras ut.Speciellt inte om man är rätt tömd på glykogen pga lågt kolhydratsintag undrer veckan och planerar träning inpå osv
Det är möjligt att inte alla 10 000 kcal lagras men om du överäter så mycket på veckobasis kan jag garantera att överskottet sprids över veckan. 5000 kcal borde gott och väl ge tillräcklig tillfredsställelse? Om inte annat så kan du ju närmast halvera din diettid om du inte går så all-in på lördagar.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 18:06   #9640
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av man and machine Visa inlägg
det är möjligt att inte alla 10 000 kcal lagras men om du överäter så mycket på veckobasis kan jag garantera att överskottet sprids över veckan. 5000 kcal borde gott och väl ge tillräcklig tillfredsställelse? Om inte annat så kan du ju närmast halvera din diettid om du inte går så all-in på lördagar.
+1
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 19:35   #9641
Kamp
Registered User
 
Kamps avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 220
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Det är möjligt att inte alla 10 000 kcal lagras men om du överäter så mycket på veckobasis kan jag garantera att överskottet sprids över veckan. 5000 kcal borde gott och väl ge tillräcklig tillfredsställelse? Om inte annat så kan du ju närmast halvera din diettid om du inte går så all-in på lördagar.
Halvera sin diettid? Möjligtvis om majoriteten av kalorierna kom från fett - vilket de inte gör.
Kamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 19:52   #9642
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Håller med om understa quote!

Du har inte funderat på prova mer planerade refeeds på lördagen? Känns ganska overkill att käka så mycket protein. Mest av ekonomiska själ; allt proteinöverskott hade du kunnat slå ut på över en veckas protein-livsmedels-konsumtion. :P
_______________

Jag är lite smådeffsugen. När jag kommer av min förkylning. Funderar på prova deffa hårt mån-fre, sedan på lördag refeeda sönder - 200-300g protein, 1500-2000g kolhydrater och försöka gå under 1g fett per kg kv iallafall. Se vad som händer - att det blir ett kaloriöverskott sett till veckokalorierna, men om jag åstadkommer fett/viktminskning. :>
Att proteinet blev så högt var pga mycket kött hemma! Samt test av proteinglass jag gjorde med kvargen osv. Annars blir det mer kolhydrater bästa gång;
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 19:54   #9643
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Det är möjligt att inte alla 10 000 kcal lagras men om du överäter så mycket på veckobasis kan jag garantera att överskottet sprids över veckan. 5000 kcal borde gott och väl ge tillräcklig tillfredsställelse? Om inte annat så kan du ju närmast halvera din diettid om du inte går så all-in på lördagar.
Haha, 5000 ger mig nästan ingenting tyvärr... Tvivlar på att jag skulle halvera tiden, går redan över förväntan bra och jag är inte ute efter s snabbt nedgång som möjligt.

Energi in energi ut gäller ju absolut, men vad kalorierna används till säger den ju inte. Och tydligen blir det inte mycket inlagring av fett än så länge på mig. Ser alltid bättre ut dagarna efter lördagen i mitt tycke!
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 20:25   #9644
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av wilhelmblomgren Visa inlägg
En sådan överraskning är aldrig fel! Keep on!
Det är väldigt trevligt. Kanske klarar 150lb till jul... i morgonvikt iaf
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 20:32   #9645
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av Kamp Visa inlägg
Halvera sin diettid? Möjligtvis om majoriteten av kalorierna kom från fett - vilket de inte gör.
Jag ställer mig tveksam till att Maximal är så pass tom i kroppen att större delen av kcal intaget skulle lägga sig i musklerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Haha, 5000 ger mig nästan ingenting tyvärr... Tvivlar på att jag skulle halvera tiden, går redan över förväntan bra och jag är inte ute efter s snabbt nedgång som möjligt.

Energi in energi ut gäller ju absolut, men vad kalorierna används till säger den ju inte. Och tydligen blir det inte mycket inlagring av fett än så länge på mig. Ser alltid bättre ut dagarna efter lördagen i mitt tycke!
Om du inte baserade din kost på rostbröd skulle 5000 kcal ge tillfredsställelse Men kör på, funkar det så funkar det.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)