Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-11-12, 22:08   #22636
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg

Nu har väl alla olika definition av "riktigt mycket pengar" men startplats + hotell 5 nätter gick på ca 15 lax per person. Sen tillkommer ju flyg och mat och nöjen och allt sånt där som man vill göra när man är i NYC så visst kostar det mer än en charter till Kanarieöarna men det är ändå inte den dyraste av resor. Bestigning av Mt Kenya och safari kostade ca 60 tkr per person så jag har kanske lite skevt perspektiv på vad som är en "dyr" resa då men...
Jag tycker det låter prisvärt. Flyg till NY går på några tusen, och ett dugligt hotell går ju loss på gott om pengar. Startplatsen är också förhållandevis dyr som jag förstått det.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 00:06   #22637
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Själv tycker jag Lidingöloppet är onödigt dyrt, och springer hellre för mig själv på valfri skogsväg.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 07:04   #22638
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Själv tycker jag Lidingöloppet är onödigt dyrt, och springer hellre för mig själv på valfri skogsväg.
Men sedan tillkommer ju kostnad för nöjen runt i kring och det kan dra iväg rejält när man ändå är vid en skogsväg...
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 07:47   #22639
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Men sedan tillkommer ju kostnad för nöjen runt i kring och det kan dra iväg rejält när man ändå är vid en skogsväg...
Skogsmulle kan bli rejält dyrt en lördagkväll.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 08:38   #22640
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Säsong tre av Ingebrigtsen ligger ute på tuben med engelska undertexter Jag vill återigen tipsa om detta för jag tycker verkligen att det är kanon. En dokusåpa fast inom sport och i.o.m. att det finns rätt många löptävlingar så händer det nästan alltid något stort i varje avsnitt. Man kanske blir besviken om man tror att man ska få reda på deras exakta träningsupplägg för riktigt så nördigt är det inte men man får se dom träna och tävla och det räcker.

Jag mindes innerst inne att Jacob inte tog någon medalj på VM i Doha men blev likväl peppigt nervös när han med 400 m kvar på 1500 m-finalen gick upp i täten och gick för segern Det har gått så långt att trots att de är norrbaggar och trots att vi har en duktig svensk på distansen så kommer jag att hålla på bröderna i OS nästa år. Jag har blivit Judas.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 13:00   #22641
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Jag tycker det låter prisvärt. Flyg till NY går på några tusen, och ett dugligt hotell går ju loss på gott om pengar. Startplatsen är också förhållandevis dyr som jag förstått det.
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg

Nu har väl alla olika definition av "riktigt mycket pengar" men startplats + hotell 5 nätter gick på ca 15 lax per person. Sen tillkommer ju flyg och mat och nöjen och allt sånt där som man vill göra när man är i NYC så visst kostar det mer än en charter till Kanarieöarna men det är ändå inte den dyraste av resor. Bestigning av Mt Kenya och safari kostade ca 60 tkr per person så jag har kanske lite skevt perspektiv på vad som är en "dyr" resa då men...
När jag kollar på vad det skulle kosta i helhet, så landar jag på 12.5k om jag kan få en ordinarie startplats och bokar flyg + airbnb själv.

Och runt 25k minst om jag åker via byrå. Görbart, men det finns andra resor jag vill prioritera.
Ska väl kanske prova något lite mera lokalt lopp först, just nu är jag ju helt ny motionär
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 13:34   #22642
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Man bör nog ha löpt ett maraton innan man ger sig på en liknande utflykt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 13:48   #22643
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Man bör nog ha löpt ett maraton innan man ger sig på en liknande utflykt.
Ingen mins en fegis?

Nej men, för mig vore det ju aktuellt tidigast 2021, och till dess borde jag ju klara ett maraton tänkte jag mig. Om inte annat så är det ju en jävligt bra morot att kliva upp 04:40 för och springa i underkylt regn i november.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 17:29   #22644
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Någon som har/har haft Hoka Clifton 5?

Bra och sköna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 17:37   #22645
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Någon som har/har haft Hoka Clifton 5?



Bra och sköna?


En kollega sprang sönder två par på några månader. Båda sprack på samma ställe. Men är säkert väldigt betingat ens löpstil.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 17:44   #22646
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
En kollega sprang sönder två par på några månader. Båda sprack på samma ställe. Men är säkert väldigt betingat ens löpstil.
Dom Hoka jag haft hittills (Clayton och Hupana) har varit väldigt hållbara, peppar peppar Annars brukar mina skor gå sönder ganska fort..

Kanske siktar in mig på ett par Tracer 2 + ett par Clayton igen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 19:05   #22647
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Okej, hokaoneonesverige.se såg lite suspekt ut. Speciellt med tanke på att Sverige inte finns med som land att leverera till på Hokas officiella sida
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 19:13   #22648
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Ämmm, nä på den.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 20:25   #22649
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Blev ett par Cavu 2. Blir kul att testa
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-15, 20:26   #22650
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag är Hoka fanboy. Har man sprungit ultror och tränat under ett helt år i dem, utan några större skavanker, är det värt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)