Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-19, 17:36   #31
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Nej inte ordningsvakt!!!! För dåligt betalt sett till jobbet. Förståss om du orkar jobba varje lö-sön natt så drar du kanske 5-6000 brutto i mån. Smaksak. Själv röstar jag för massör men utbildningen tar väl en stund.

Kolla runt på nätet vad det erbjuds för jobb. Tro mig jag om nån har funderat på dessa extrajobb och dom största problemen är att du ofta måste ha dina fasta turer vilket suger. Dessa postutdelarjobb osv är ofta dåligt betalda.Det andra är att det inte finns så mycket alternativ.
Tro mig du kommer vara rejält trött ifall du gör fulla veckor och dessutom jobbar tex natt under veckoslutena. Jag trodde inte själv det men det är fakta. Jag blev depprimerad
Man kan väl lätt dra in 3k brutto på 4-5 timmars jobb om man hittar rätt som ordningsvakt.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 18:21   #32
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Man kan väl lätt dra in 3k brutto på 4-5 timmars jobb om man hittar rätt som ordningsvakt.
Varierar mycket. Då jag jobbade på krog 6+6 timmar per veckoslut så tjänade jag ca 2200 per helg. Dock var jag inte till 05. Det enda som lönar sig är nätter och krogar. Helt skrattretande dåligt betalt för t.ex fotbollsmatcher osv. Sen är det fast i var och en att är det värt att eventuellt åka på smällar och varenda jävla kväll höra på idioter. I värsta fall stå 8 timmar utan paus ifall du är ensam. Städar hellre toaletter ärligt sagt
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 19:44   #33
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Lol på vakt. Bajsig arbetsmiljö, bajsiga arbetstider och bajsigt betalt.

Råd till TS är att inte köpa något som ni inte har råd med utan att behöva jobba extra.
Att kunna arbeta extra om man vill är en sak, att behöva det för att ha råd med utgifterna är en annan.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 20:15   #34
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Lol på vakt. Bajsig arbetsmiljö, bajsiga arbetstider och bajsigt betalt.

Råd till TS är att inte köpa något som ni inte har råd med utan att behöva jobba extra.
Att kunna arbeta extra om man vill är en sak, att behöva det för att ha råd med utgifterna är en annan.
Megastor +1
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 20:24   #35
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 803
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Råd till TS är att inte köpa något som ni inte har råd med utan att behöva jobba extra.
Att kunna arbeta extra om man vill är en sak, att behöva det för att ha råd med utgifterna är en annan.
Ovanligt kloka ord på nätet!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 22:10   #36
FoolsGold
Registered User
 
FoolsGolds avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Råd till TS är att inte köpa något som ni inte har råd med utan att behöva jobba extra.
Att kunna arbeta extra om man vill är en sak, att behöva det för att ha råd med utgifterna är en annan.
+3 eller vad det nu är. Överhängande risk att ni hamnar i en fälla där ni måste arbeta med något ni till slut hatar. Sker det så är nästa risk att glädjen med det nya huset byts till stress/olycka och i längden kan det gå ut över förhållandet.

Jag föreslår att ni vänder på steken: Det är vanligtvis ganska billigt att bo i hyresrätt i Sverige. Om ni tror att ni är villiga att jobba extra så föreslår jag att ni gör det ett antal månader redan nu. Känns det skit så vet ni det och känns det ok så fortsätt jobba extra och spara allla de pengarna till kontantinsatsen på huset. Gör sedan bytet först när ni har nog med medel för att kunna bo där utan att behöva arbeta extra. Visst, det tar längre tid men då kan ni flytta i lugn och ro och med vetskapen att ni har ekonomin på plats.
FoolsGold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 23:58   #37
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 788
Det här är ett seriöst meddelande.

Varför inte låta tjejen, anonymt, sälja sina använda underkläder? Finns garanterat folk som skulle köpa en tjejs använda underkläder även fast dom inte fått se bilder på henne.

En tjej som var med på Joe Rogans podcast för några år sedan berättade om hur hon både sålde underkläder samt en låda innehållandes enbart avföring till en tysk gubbe för $10.000. Hon var förvisso webcam-girl. Men borde gå att få några tusenlappar i månaden enkelt anonymt iaf.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 01:32   #38
zeusden1
Starke Adolfs son
 
zeusden1s avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 293
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Det här är ett seriöst meddelande.

Varför inte låta tjejen, anonymt, sälja sina använda underkläder? Finns garanterat folk som skulle köpa en tjejs använda underkläder även fast dom inte fått se bilder på henne.

En tjej som var med på Joe Rogans podcast för några år sedan berättade om hur hon både sålde underkläder samt en låda innehållandes enbart avföring till en tysk gubbe för $10.000. Hon var förvisso webcam-girl. Men borde gå att få några tusenlappar i månaden enkelt anonymt iaf.
Nej. Gör det inte. ”Låt” inte frun sälja sexuella tjänster va fan.
__________________
Träna.
zeusden1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 04:22   #39
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
https://goteborg.se/wps/portal/start...vZ0FBIS9nQSEh/


Vikarie inom kommunen.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 08:34   #40
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
En tjej som var med på Joe Rogans podcast för några år sedan berättade om hur hon både sålde underkläder samt en låda innehållandes enbart avföring till en tysk gubbe för $10.000. Hon var förvisso webcam-girl. Men borde gå att få några tusenlappar i månaden enkelt anonymt iaf.
Ibland måste man påminnas om att det finns en marknad för precis allting!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 09:00   #41
luderlasse
Registered User
 
luderlasses avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 974
säkra börsinvesteringar ger gratis pengar... 6-10% per år i snitt går nästan att räkna med, men det börjar ju bli oroligt där... Fördelen är att du inte behöver lägga någon tid på det förutom att läsa på.
luderlasse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 09:17   #42
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av luderlasse Visa inlägg
säkra börsinvesteringar ger gratis pengar... 6-10% per år i snitt går nästan att räkna med,
På 10-20-30 års sikt visst. Men när man sparar till boende inom dom närsta åren är börsen det sista man ska lägga sina pengar i.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 09:27   #43
Zulg
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 8
Om man ska vara lite tråkig(vettig) så köp inte ert boende om ni har så snäv marginal att du behöver ett extra jobb
Tänk på att budgetera för att
*Ni ska kunna bo kvar även om räntan 3-4 dubblas,dagens ränta är historiskt extrem
*Någon blir långtidssjukskriven eller arbetslös (en lågkonjuktur är sannolikt på ingående den kan bli mer eller mindre allvarlig.


Annars vill jag gärna ge ett tips istället för att jobba mer spara in på onödigt(mycket enklare och du får mera fritid)Dom flesta kan lätt spara in 3-4k i månaden eller mer beroende på vad man är villig att ”offra” fast offra är fel ord mer pengar ger mer frihet och matlådan duger bra och är ofta nyttigare än utelunchen samma med cykelturen istället för bilen osv

Finns många tips på http://onkeltomsstuga.se/tips-spara-pengar/ tex.

Jag och sambon har jobbat deltid i 15 år med en inkomst något under medel och trots massa barn/hus kunnat spara mer än när vi var unga och tjänade bra och inga barn
brukar tänka att kan jag spara in 500kr på något behöver jag jobba en halv dag mindre i månaden eller kan spara 500kr mer

Exempel sparade in 500kr på byta mobilabonnemang till ett billigt alternativ som funkar lika bra
Sparade minst 1000kr på försäkringar
Lån
Matkostnader! Här kan man spara massor
Prylar behöver man senaste mobilen tex
Transport/bil osv osv


Lycka till!
Zulg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 09:57   #44
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Han kanske behöver jobba extra för att snabbare spara till kontantinsatsen, vilket oftast är det folk har problem med för husköp. Att betala för boendet efter köpet är troligtvis inte det stora problemet.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 10:08   #45
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Han kanske behöver jobba extra för att snabbare spara till kontantinsatsen, vilket oftast är det folk har problem med för husköp. Att betala för boendet efter köpet är troligtvis inte det stora problemet.
Jag tolkar första inlägget med att efter köp behövs en extrainkomt för att dryga ut kassan.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)