Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-08-15, 18:34   #31
beckman88
Worgen priest
 
beckman88s avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 168
Iphone - nuff said
beckman88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 19:05   #32
Åsberg
Töligt
 
Åsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 059
ZTE fucking Blade. Billig och funkar bra, så kan du lägga resten av pengarna på något annat skoj!
__________________
<- Hans journal
Åsberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 20:42   #33
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Har en HTC Evo Shift och är nöjd med den. Förmodligen inte alls lika bra som Galaxy S2 eller såna krejjer, men alldeles förträfflig för mig som skriver mail under dagen.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 15:09   #34
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av Fettecke Visa inlägg
enorm är relativt... visst ser den stor ut på bordet, men när man väl använder den så är den helt perfekt, får plats i fickan utna problem m.m... i det här fallet har inte storleken betydelse. :P

Nej, jag kommer inte byta bort min S2a förräns det kommer nått som är överlägset bättre och som inte är en Appleprodukt. =)
+1 på typ allt du skrev.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 15:26   #35
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Citat:
Ursprungligen postat av Fettecke Visa inlägg
enorm är relativt... visst ser den stor ut på bordet, men när man väl använder den så är den helt perfekt, får plats i fickan utna problem m.m... i det här fallet har inte storleken betydelse. :P

Nej, jag kommer inte byta bort min S2a förräns det kommer nått som är överlägset bättre och som inte är en Appleprodukt. =)
Jag syftade på känslan av att använda den som en telefon, det vill säga att hålla den i handen mot örat. Det känns nästan som att man greppar en tegelsten rent viddmässigt.

Även om man inte vill ha en Appleprodukt så lär deras nya telefon medföra att priserna sjunker på befintliga telefoner, som sagt.

Själv hade jag kunnat tänka mig en Androidtelefon med bra prestanda, bra skärm och mindre än 4 tum men det finns inte än (enligt mina kriterier).
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 20:34   #36
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Jag syftade på känslan av att använda den som en telefon, det vill säga att hålla den i handen mot örat. Det känns nästan som att man greppar en tegelsten rent viddmässigt.

Även om man inte vill ha en Appleprodukt så lär deras nya telefon medföra att priserna sjunker på befintliga telefoner, som sagt.

Själv hade jag kunnat tänka mig en Androidtelefon med bra prestanda, bra skärm och mindre än 4 tum men det finns inte än (enligt mina kriterier).
Efter att ha haft en stor mobil, Arcen, så kan jag säga att det är ren smärta varje gång jag plockar upp min tillfälliga gamla mobil, Sony Ericsson W890.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 20:46   #37
Jontez
Registered User
 
Jontezs avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 053
Jag tror Xiaomi Phone kommer bli riktigt vass! Ryktas om att den kommer kosta 2 lökar

1,5ghz dualcore
1 gig ram
1930 mA batteri !!!!
8 mp kamera
osv..

http://www.swedroid.se/42077/xiaomi-...ecifikationer/
__________________
Min träningsjournal
Min blogg
Jontez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16, 21:00   #38
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Efter att ha haft en stor mobil, Arcen, så kan jag säga att det är ren smärta varje gång jag plockar upp min tillfälliga gamla mobil, Sony Ericsson W890.
(just för att den är så liten, om det inte framgick)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 19:45   #39
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Nu är de dags för mig att köpa en ny mobil men är osäker på vilken. Funderar på en samsung galaxy s2 men jag undrar om de är värt att köpa en nu ? Kommer de ut några nya snart eller finns de någon bättre ?
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 19:47   #40
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Nu är de dags för mig att köpa en ny mobil men är osäker på vilken. Funderar på en samsung galaxy s2 men jag undrar om de är värt att köpa en nu ? Kommer de ut några nya snart eller finns de någon bättre ?
Jag fick en S2a via jobbet häromdagen. Grym lur, har inte hittat något att klaga på än, kanske ljudkvalitén på samtal iblandm inget mer.

Det kommer nya om 2 månader ungefär, det är snack om det iaf. Orkar du vänta så länge?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 19:51   #41
Knaz
Registered User
 
Knazs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 811
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Jag fick en S2a via jobbet häromdagen. Grym lur, har inte hittat något att klaga på än, kanske ljudkvalitén på samtal iblandm inget mer.

Det kommer nya om 2 månader ungefär, det är snack om det iaf. Orkar du vänta så länge?
Låter bra de ..

Hade jag vetat säkert att de hade kommit en bättre i samma prisklass hade jag kunnat väntat men nu vill jag inte göra de ..
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 20:05   #42
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
S2:an känns helt sjukt plastig och inte gedigen. Tycker HTC Sensation känns väldigt mycket bättre..
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 20:07   #43
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
Galaxy SII låter bra på pappret, men efter att ha pillat på en i verkligheten så känns den ganska värdelös som telefon. Den är helt enorm och känns inte naturlig att hålla i vid samtal.

Som fickdator betraktat var den dock imponerande, att surfa gick oerhört fort.

iPhone 4S/iPhone 5 (vilket det nu blir, troligen det sistnämnda) ska väl tillkännages i början av september så den kan vara värd att vänta på. Om inte annat för att priserna på befintliga telefoner kanske sjunker i samma veva.
Lite överdriven kritik av Galaxy SII där. Storleksskillnaden mellan SII och Iphone 4 är inte markant, det handlar om en 3.7" skärm mot en 4.2" Där SII:an dessutom utnyttjar mer av telefonens yta till skärm.

När det gäller batteritid så är det ganska jämt skägg mellan samtliga "flagskeppsmodeller" idag skulle jag nog mäta Galaxy S och Galaxy SII bland de modeller som har längst batteritid, men Iphone 4 i samma nivå. Arc och Sensation S ligger lite efter.

Iphone 5 kommer i princip vara en Galaxy SII funktionsmässigt. Den kommer ha i princip samma specs, med en dualcore processor och en 8mpixel kamera. Priset kommer förmodligen vara aningen dyrare, om man ska tro på ryktena. Relase kommer förmodligen inte bli i September, utan har ryktas till slutet av Oktober. Det är också snack om att de kommer släppa en 8GIG variant av Iphone 4 före lanseringen av Iphone 5

När det gäller HTC Sensation så vill jag inte rekommendera den över Galaxy SII, den har diverse jobbiga problem... skärmen på många enheter är inte tät utan släpper in damm, man tappar mottagningen lätt då antennen är inbyggd i skalet. Skärmen håller inte heller samma hög kvalitet som SII och dessutom har den mycket mindre interminne, och det följer också med mindre minne...

mindre telefon för pengarna helt enkelt.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 20:09   #44
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
S2:an känns helt sjukt plastig och inte gedigen. Tycker HTC Sensation känns väldigt mycket bättre..
Det är en fördel att bygga telefoner i hårdplast över aluminium, då det inte påverkar teckningen negativt. HTC sensation har grova problem med täckningen, speciellt om du håller den "fel" vid samtal. Har en HTC sensation som jag använder via jobbet och skulle absolut inte rekommendera den över en SII:a.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 20:10   #45
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Nu är de dags för mig att köpa en ny mobil men är osäker på vilken. Funderar på en samsung galaxy s2 men jag undrar om de är värt att köpa en nu ? Kommer de ut några nya snart eller finns de någon bättre ?
Det enda jag kan tänka mig det kan vara värt att vänta på är den nya Iphonen, men den kommer ju ha samma specifikationer som samsung galaxy sII. Nokia har ju också sin N9:a på gång fast det är lite av ett wildcard. Den har potentialen att bli en helt fantastiskt telefon, speciellt om det verkligen blir så att man kan installera android-applikationer på den.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)