Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-11-18, 16:32   #34891
Kamp
Registered User
 
Kamps avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 220
Såg A star is born igår, blev helt golvad. Bör ses på bio för ljudets skull, 5 av5!
Kamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 16:46   #34892
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
En Duva Satt På En Gren Och Tänkte På Tillvaron

Roy Andersson är en gammal gubbe som försöker göra en ungdomligt ideologisk film. Hans poänger känns även av mig som ideologisk sympatisör väldigt trötta och en aning förlegade i sina formuleringar. Allt är dessutom än mer övertydligt än tidigare inlägg i trilogin som denna film är ett avslut på. Känner aldrig att jag blir utmanad att tolka, snarare serverad. Ibland är det förvisso skönt att se kvalitetsfilm utan behöva anstränga sig, men låt mig iaf känna att jag förtjänar mitt götta! Hantverket är dock på en nivå som sällan skådas i svensk film, och tragikomikens förförelse har vässats i 48 år sedan slutet på den enda svenska kärlekshistoria som jag minns med större värme än mina egna känslodröpta tonår, till ett slags karriärscrescendo i denna långfilm som hänger sig till det oheliga giftermålet mellan munterhet och depression. Roy Andersson hatar världen han lever i men skrattar åt detta faktum, och hans noggranna skicklighet får mig att skratta med honom. Så, förlegad och alltför lättsmält, men med en stor dos mörk humor och utförd med en detaljerad precision som bara Kubrick och Wes Anderson kan slå.

Väl värd att se av filmintresserade

Senast redigerad av blåvitt den 2018-11-18 klockan 16:47.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 23:18   #34893
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
They shall not grow old, riktigt bra dokumentär. Det enda jag önskar är att det fanns mer!
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-27, 18:52   #34894
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Någon mer än jag som hade en helt annorlunda filmkultur förr?

Hyrde ofta film i butiken. Var snabb på nyheterna, hade sett i princip allt på topplistan. Godis, chips och cola. Kollade spänt på trailern innan filmen. Kollade alltid klart på filmen än hur dålig den var.

In med filmen dan efter. Tillbakaspolad för riktigt längesen. Kommer ihåg att man trodde att det aldrig skulle funka med dvdfilmer bara för att det skulle bli för mycket repor

Otroligt nog har vi 2 uthyrningsställen kvar i stan. Det ena har paketutlämning och mycket snus och godis.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 07:59   #34895
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Bohemian Rhapdsody

Filmen är hela tiden bra men under första halvan så upplever jag den som något hoppande snarare än flytande. Många händelser som ska bockas av och de görs det i ganska rask takt. Ju längre filmen lider desto bättre blir det på den fronten. Musiken är verkligen otroligt bra och jag har gåshud flera gånger. De har lyckats väldigt bra med att få det att se ut som att skådespelar-Freddie är den som sjunger, sjukt bra verkligen. Han är rätt lik Freddie och han som spelar Brian May är väldigt lik Brian.

8/10
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-30, 20:47   #34896
Swedishviking
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 16
Venom riktigt bra faktiskt 8/10
Swedishviking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 19:57   #34897
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Den blomstertid nu kommer

Ja.. Mja.. Meh.. Nej!

Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 08:17   #34898
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Har varit mycket inne på familje- och barnfilm den senaste tiden. Först såg jag om Djungelboken(2016) - trodde jag. Visade sig att Netflix hade gjort en nästintill exakt likadan film som de hade döpt till Mowgli. Satt och undrade var Kung Louie var någonstans och var lätt förvirrad i dryga två timmar. Betyget 6,7, som den har på IMDB, reflekterar filmen ganska väl.

Sen var det dags för Kalle och chokladfabriken. Även den har 6,7 i betyget och även det betyget återspeglar filmens kvalité rätt väl.

Slutligen så blev det Skönheten och odjuret. Den letar sig faktiskt precis över 7 på betygsskalan och jag vet inte riktigt hur jag ska tänka kring det. Jag var i ett sådant sinneslag att jag inte störde mig på den nästintill oavbrutna sången och jag tyckte att odjuret, som jag i trailers tyckt såg förjävlig ut, såg ok ut. Men jag tror dock inte att jag kan ge filmen mer än 6,5.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 08:27   #34899
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Mowgli är trogen boken, King Louie är ett Disney-påhitt. Ville se den men skippar nog, verkar vara rätt meh.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 08:54   #34900
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Mowgli är trogen boken, King Louie är ett Disney-påhitt. Ville se den men skippar nog, verkar vara rätt meh.
Djungelboken har en skitstor och cool apa som är kung och bor i ett övergivet tempel, Mowgli har det inte. Bara det gör att det diffar 0,5 i betyg.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 18:20   #34901
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Har varit mycket inne på familje- och barnfilm den senaste tiden. Först såg jag om Djungelboken(2016) - trodde jag. Visade sig att Netflix hade gjort en nästintill exakt likadan film som de hade döpt till Mowgli. Satt och undrade var Kung Louie var någonstans och var lätt förvirrad i dryga två timmar. Betyget 6,7, som den har på IMDB, reflekterar filmen ganska väl.

Sen var det dags för Kalle och chokladfabriken. Även den har 6,7 i betyget och även det betyget återspeglar filmens kvalité rätt väl.

Slutligen så blev det Skönheten och odjuret. Den letar sig faktiskt precis över 7 på betygsskalan och jag vet inte riktigt hur jag ska tänka kring det. Jag var i ett sådant sinneslag att jag inte störde mig på den nästintill oavbrutna sången och jag tyckte att odjuret, som jag i trailers tyckt såg förjävlig ut, såg ok ut. Men jag tror dock inte att jag kan ge filmen mer än 6,5.
Jag hade tippat Mowgli som vassare än Djungelboken baserat på skådisarna som var med. Tror de valde att göra om ganska mycket för att få den att skilja sig lite från Djungelboken, båda filmerna är inspelade 2015 tror jag.

Ska se mowgli i helgen tror jag
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 00:16   #34902
oath5
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 487
Aquaman. Rätt bra faktiskt!
oath5 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 14:16   #34903
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Ser lite osedda äldre filmer nu på resan.

extinction 7/10

Förväntade mig en typ vanlig zombiefilm/apokalyps, men denna hade inslag av lite dramakaraktär. Lite spänning, lite överlevnad, rätt ok rulle ändå.

Unlocked 7,5/10

Lite som Jason Bourne-filmerna i stuket. En mix av action och komplotter, klart sevärd om man gillar filmer som inte är helt förutsägbara i handlingen.

Get Out 6/10

Hade inga höga förhoppningar men riktigt skum film. Den typen av filmer brukar sällan vara höjdare, men kanske obehagliga och det var denna. Mästerligt skådespeleri av flera karaktärer och som en våt filt av obehag en lång stund i filmen. Hade gett den 4,5 om det inte vore för ett par riktigt bra (obehaglifa) karaktärer.

The hitmans bodyguard 8/10

Hur hade jag kunnat missa denna? Dunderaction med en skön story och humoristiska inslag. Gillar man actionfilmer som inte snålar på krutet med allt från biljakter till överdrivna fighter så levererar denna. Samuel j jackson levererar som vanligt.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 12:46   #34904
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Avengers Infinity War: 6/10

Okej typ. Som de flesta Marvel- filmerna, värt att se en gång.
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 17:39   #34905
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Assassins Creed

3/10 - Riktig smörja. Men i ärlighetens namn vet jag inte om en sådan film hade kunnat göras bättre.
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)