Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-11, 21:57   #16
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Northug kallar till presskonferens imorgon. Lär ju vara slutåkt. Jag tycker han var dominerande för att sen vara sluta vara bra?

https://www.svt.se/svttext/web/pages/303.html
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 01:42   #17
Vincente
Registered User
 
Vincentes avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Northug kallar till presskonferens imorgon. Lär ju vara slutåkt. Jag tycker han var dominerande för att sen vara sluta vara bra?

https://www.svt.se/svttext/web/pages/303.html
Överträning à la Per Elofsson inför säsongen 2016-17. Han försökte svara på Sundbys framfart genom att träna ännu mer och hårdare, vilket han inte låtit återhämta sig tillräckligt från.

Saknar oförutsägbarheten hans blotta närvaro bidrog med, framförallt i mästerskapen. Och som man har svurit genom åren.
Vincente är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 09:07   #18
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Hattade han inte runt en massa när det började gå utför?

"Äh fan också, nu förlorade jag två tävlingar, jag börjar köra långlopp istället".
"Äh, det var inte heller roligt, jag kommer tillbaka igen, fast skiter i landslaget och tränar helt själv istället".
"Nähä, det gick inte heller bra, men jag fortsätter låtsas att jag är bäst i världen och gör ny comeback nästa år"...

O.s.v. o.s.v.

Petter och hans attityd var ju rolig när han var överlägsen, men senaste åren har det ju bara varit allmänt pinsamt.
Ett bra exempel på varför man ska sluta när man är på topp!
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 11:38   #19
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Hattade han inte runt en massa när det började gå utför?

"Äh fan också, nu förlorade jag två tävlingar, jag börjar köra långlopp istället".
"Äh, det var inte heller roligt, jag kommer tillbaka igen, fast skiter i landslaget och tränar helt själv istället".
"Nähä, det gick inte heller bra, men jag fortsätter låtsas att jag är bäst i världen och gör ny comeback nästa år"...

O.s.v. o.s.v.

Petter och hans attityd var ju rolig när han var överlägsen, men senaste åren har det ju bara varit allmänt pinsamt.
Ett bra exempel på varför man ska sluta när man är på topp!
Han plockade ju ett par VM guld så sent som 2015. Så det är ju inte skitlänge sedan han var i absolut världsklass.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 11:45   #20
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Presskonferensen börjar på svt-play 11.45

Känns uppblåst att svt sänder
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 12:22   #21
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Northug när han var som bäst var en ren plåga, men ändå fantastiskt imponerande och rolig att titta på, bitterljuv.
När han låg och sladdade långt bak fältet i något masstartslopp och sedan sakta men säkert började plocka placeringar för att slutligen krossa alla i spurten.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 12:29   #22
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
På herrsidan känns det väldigt profillöst nu. Nu är jag inte insatt på det sättet men kollade på världscupsställningen och det är väl inga namn som hetsar upp direkt.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 13:11   #23
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
På herrsidan känns det väldigt profillöst nu. Nu är jag inte insatt på det sättet men kollade på världscupsställningen och det är väl inga namn som hetsar upp direkt.
Ett gäng duktiga Norrmän, och några Ryssar som kan bli farliga. Annars är det lite för tidigt på säsongen för att kunna tala om vem/någon kommer dominera. På herrsidan är det ofta mer spritt. Tyvärr får vi Svenskar hålla till godo med endast damerna i vinter, men där ser det desto ljusare ut å andra sidan.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 16:03   #24
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Vart tog Ustugov vägen? Jag har inte sett till honom på hela säsongen tror jag... Han har ju typ varit bästa ryss ett par år känns det som.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 16:09   #25
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Har sett för lite för att utröna vilka som är med denna säsongen, men den har ju bara börjat och många kommer nog smygande när det närmar sig VM. Förutom Johaug som är i kalasform redan nu, får hoppas hon mattas av lite eftersom.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 16:17   #26
Rolv
Registered User
 
Rolvs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 223
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vart tog Ustugov vägen? Jag har inte sett till honom på hela säsongen tror jag... Han har ju typ varit bästa ryss ett par år känns det som.


Är påväg tillbaka. Först fick han inte åka OS, sen skada under rullskidtur...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rolv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 16:26   #27
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Northug när han var som bäst var en ren plåga, men ändå fantastiskt imponerande och rolig att titta på, bitterljuv.
När han låg och sladdade långt bak fältet i något masstartslopp och sedan sakta men säkert började plocka placeringar för att slutligen krossa alla i spurten.
Jag kommer ihåg när jag verkligen hatade Northug. Har för mig han sa att våra kung var en gris? Hittar inte citat nu. Här är några andra:

https://www.dn.se/sport/klassiska-no...itat-vi-minns/

Jag blandade ihop allting

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-ocksa-en-gris

"På upploppet hånade norrmannen Marcus Hellner och övriga länder med hysch-tecken och en stoppsladd vid mållinjen.

Något som fick SVT-profilen Jonas Karlsson att kalla den norska skidkungen för ”en gris”.

Nu slår Petter Northug tillbaka mot krönikörens påhopp.

– Jag har pratat med hans fru och han är en gris själv, sa Northug på presskonferensen."
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 18:04   #28
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag förstår mig inte på detta eviga tjat om mentalitet.

Är det nåt annat problem än att Calle ibland inte orkar motivera sig att kämpa när han tycker han har en dålig dag?

Är inte det stora problemet att de svenska herråkarna rent fysiskt ligger ett snäpp efter de bästa? Undantaget Calle då som kan hävda sig på lite kortare, främst klassiska distanser.

Rickardsson är inte återhämtad helt efter skador, och övriga behöver att stjärnorna hamnar i precis rätt konfiguration för att de ska ha en chans just den enda speciella dagen om året, typ.

Angående dagens stafetter så hade man ju uppenbarligen vallat bort sig både på herr och damsidan. Då är det ju inte konstigt om man blir frånåkt heller.
Det kan man ju bara spekulera i såklart, men jag tror att mentaliteten har en enorm betydelse och att det inte bara går att hänvisa till fysisk form. Jag tänker lite hur Hellner lät varenda intervju förra säsongen och bara att läsa av ansiktsuttrycken säger en hel del.
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 18:05   #29
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Northug har faktiskt rätt bra självdistans trots lite uppblåst attityd.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 18:14   #30
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Det kan man ju bara spekulera i såklart, men jag tror att mentaliteten har en enorm betydelse och att det inte bara går att hänvisa till fysisk form. Jag tänker lite hur Hellner lät varenda intervju förra säsongen och bara att läsa av ansiktsuttrycken säger en hel del.
Ja, klart att mentaliteten är en superviktig del i om man ska lyckas inom elitidrott. Jag ser dock inte något som tyder på att det finns nåt slags utbredd "dålig mentalitet" i svenska herrlandslaget.

Jag tror man behöver mer kött på benen än bara hur man låter på intervjuer för att fastslå nåt sådant. Kanske man kan dra sådana slutsatser om man verkligen känner personen i fråga. Annars är det ju fullt möjligt att man låter trött och uppgiven i idiotiska intervjuer då säsongen går trögt. Det behöver dock inte alls betyda att man inte har en sjujävla krigarattityd på träning och tävling.

EDIT: För att förtydliga så utesluter jag inte att du har rätt. Jag ser dock inte vad man kan stödja den slutsatsen på. Jag tror man behöver bättre inblick i laget än vad man för via media. Jag är inte säker på att Calles "attitydproblem" egentligen är ett problem heller. Han har ju garanterat varit likadan hela livet, och tagit sig till yppersta världseliten. Så helt handikappad lär han inte vara.

Senast redigerad av svenbanan den 2018-12-12 klockan 18:21.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)