Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-08, 17:39   #31
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Ja du måste ha Facebook men du kan dölja så appen inte har tillgång till information och bilder.
Nej man kan ha det utan Facebook?
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-08, 18:00   #32
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Är inte betaldejtingsiter en enda stor scam? Något riktat till ensamma män, som luras till att tro att det är seriösare, större utbud och större chans att slippa sin ensamhet för att de betalar en slant.

Ett hjärtlöst utnyttjande av ett lätt offer bestående av kärlekskranka ensamma män, för att lura dem på ytterligare en del av de små pengarna som finns kvar efter att staten rånat dem. Stöd INTE en sådan mansfientlig industri.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-08, 18:04   #33
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Vissa seriösare som match och mötesplatsen är nog inte så mycket scam men däremot finns det en massa annat skit. Tinder exempelvis har ju att man ”går före i kön” och ”lättare att synas” vilket är trams, sånt ska man akta sig för.

Ok Angel har nog glömt hur det var, men minns att jag skaffade FB för Tinder.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-08, 18:43   #34
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Facebook var väl ett krav förut men tror du kan skapa Tinder profil utan facebook numera.
Snobbe är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-08, 19:20   #35
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Vet inte hur det är nu men träffade min fru på happypancake för 5 år sedan. Sidan kanske har ändrats sen dess.
Men då fanns det i alla fall seriösa personer där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-08, 19:28   #36
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Vissa seriösare som match och mötesplatsen är nog inte så mycket scam men däremot finns det en massa annat skit. Tinder exempelvis har ju att man ”går före i kön” och ”lättare att synas” vilket är trams, sånt ska man akta sig för.

Ok Angel har nog glömt hur det var, men minns att jag skaffade FB för Tinder.
Socialt missanpassade män lär väl inte få ut så mycket av det dock. För missanpassade kvinnor är det ju fantastiskt.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-08, 19:29   #37
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Jag har bara testat Elitsinglar då jag gillade deras upplägg med en presentation uppdelad i olika kategorier, så att man är tvungen att skriva lite om sig själv utifrån olika områden i livet. De två dejter jag gick på var med seriösa tjejer. Vet även att min bästa vän hittade sin kvinna på Elitsinglar efter råd av mig att kika där.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-08, 19:31   #38
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Testat Badoo annars? Ungefär samma princip som Tinder, man gillar eller ogillar folk som bor nära.

Jag gillar inte sidan för den har en skitstörande funktion: Man får ideligen mail där det står "[En random tjej] vill chatta". Det tog tre dagar innan jag fattade att det var något som skedde automatiskt och inte att tjejen i fråga hade sett mig och klickat i att hon ville chatta.

Men om man har överseende med den funktionen (eller bemödar sig om att ändra inställningarna så den försvinner, om det nu går) så är Badoo säkert lika bra som Tinder.

Sen om du älskar smärta, kiss, bajs, våld, blod, latex och dominans finns ju alltid Darkside.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2018-12-08 klockan 19:38.
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-13, 09:48   #39
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Testat Mötesplatsen.
Med mina minimikrav nedan får jag upp ~14 aktiva medlemmar!
Varav ett gäng känns igen från pannkakan.
  • Stockholmsområdet
  • Barnfri
  • Inte uttryckligen valt "vill ha barn i framtiden"
  • Ej dvärg eller världens längsta kvinna
  • Tobaksfri
  • Mer utbildning än enbart grundskola

Det omtalade matchningstestet man skulle kunna göra, med djup psykologisk matching, har jag inte lyckats hitta ännu.
EDIT: Hittade det nu, lite rörig sida, men tror inte jag gör det och ger dem massa personlig info om mig när jag ändå inte hittar nån intressant match.
Vad jag sett så har pannkakan fler val i sitt profilskapande, vilket förvånar mig rejält!

Slutsatsen är väl att pannkakan kanske inte är så värdelös som jag trott.
Även om nu nästan all funktionalitet och seriositet är avvecklad från den, så kan man ändå göra kraftfulla sökningar på egenskaper och det är rejält många (dock dryga) medlemmar där!
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130

Senast redigerad av svag74 den 2018-12-13 klockan 09:55.
svag74 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-13, 12:38   #40
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Jag söker efter de 2-3 tjejer på hundra, som INTE vill ha barn.
Då kan jag inte sitta och swipea bilder och dra igång chattar, för att fråga alla hur de ställer sig till barn.
Likaså med rökning, jag vill inte slösa tid på tjejer som röker.

Därför vill jag ha en riktig sajt med seriös matchning, och inget mobilapps-facebook-raggande.

Men visst, det är ju bra att det finns för alla åldrar, och alla typer av människor.
Tyvärr måste man dock betala för all matchning på högre nivå
Tjejer som inte vill ha barn är nog färre än 1/1000 skulle jag tro.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-13, 12:43   #41
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Viktigt att ta hand om den kompetens som finns inom till exempel gruppen som inte ryms inom ramarna för den klassiska (och felaktiga) binära könsuppdelningen. Tror du att vi hade haft samma problem med krig, miljöförstöring, sexuellt våld om vi inte hade uteslutit andra än vita, cis-heterosexuella män från makten?
Hade inte dessa avskyvärde vita män befunnit sig i maktposition hade vi å andra sidan fortfarande bott i grottor...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-13, 12:47   #42
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Är det många par som har träffats genom såna här appar osv?

Kanske en dum fråga, men jag har aldrig sett eller använt en sån app/hemsida själv och alla mina kompisar som har använt dom länge är singel, så därför jag funderar
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu  
Gammal 2018-12-13, 12:54   #43
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Är det många par som har träffats genom såna här appar osv?

Kanske en dum fråga, men jag har aldrig sett eller använt en sån app/hemsida själv och alla mina kompisar som har använt dom länge är singel, så därför jag funderar
De som använt dem "länge" är kanske inte så bra på relationer. De som har lätt för att hitta kärleken behöver ju bara använda dem kort tid.

Du känner säkert folk som enbart raggar på krogen och fester och som också varit singlar väldigt länge.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-13, 13:52   #44
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Är det många par som har träffats genom såna här appar osv?

Kanske en dum fråga, men jag har aldrig sett eller använt en sån app/hemsida själv och alla mina kompisar som har använt dom länge är singel, så därför jag funderar
Relativt sett ganska många i min vänskapskrets i.o.m. att jag kan komma på ett par st på rak arm. Så Tinder är nog inte helt värdelöst.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad  
Gammal 2018-12-13, 15:03   #45
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Är det många par som har träffats genom såna här appar osv?

Kanske en dum fråga, men jag har aldrig sett eller använt en sån app/hemsida själv och alla mina kompisar som har använt dom länge är singel, så därför jag funderar
Var nyligen tillsammans med en väldigt vacker tjej i 6 månader (kände varandra totalt 8 månader) tack vare Tinder Premium (man kan se vem som gillar dig). Så i stället för att sitta och likea som en galning som vissa gör, så kan man låta appen vara på ett tag och se vilka som är intresserade. Innan jag träffade henne fick jag väl okej kontakt med kanske 6 tjejer, varav 2 ledde till dejt varav 1 blev ett förhållande. Det är en hel del jobb kan jag säga. Har flera vänner som fått förhållanden via Tinder också.

Rekommenderar dock inte datingappar. Du kan få lika många dejter på 1 utekväll om du vågar lite, som du får på 2 månader på dessa appar. Men då gäller det givetvis att man är bra på att småprata. Dating på internet är svårt för män om man inte har ett utseende som sticker ut ur mängden. Oftast får man inte ens chans att bjuda på sig själv eftersom att varje attraktiv kvinna har minst 5 män på chattlistan som aktivt söker träff samtidigt. Det hela är väldigt ytligt till en början, jag är trött på skiten och kommer i stället fokusera på att våga ta mer initiativ i verkligheten. Jag är medelmåttlig utseendemässigt så det kanske är därför.

Senast redigerad av xan den 2018-12-13 klockan 15:09.
xan är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)