Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-09, 07:52   #9826
dannnee
Registered User
 
dannnees avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Sthlm
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
I Trailern till battle for Azeroth tycker jag Sylvanas (ansiktets utseende) påminner något enormt om någon skådis, men namnet på den skådisen vet jag inte. Är det någon mer som ser det, och isåfall vilken skådis är det jag tänker på?
Lagertha i "Vikings"?
dannnee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 08:35   #9827
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Enda jag ser är Charlize theron, finns lite likhet i ansiktsform osv tycker jag;

MG]

Annars ev. Natalie portman i vissa vinklar?
Citat:
Ursprungligen postat av markusswe Visa inlägg
Spontant tänker jag på ”Negasonic Teenage Warhead” (Brianna Hildebrand) ifrån Deadpool 1 och 2. Men det är kanske ett long shot.
Citat:
Ursprungligen postat av dannnee Visa inlägg
Lagertha i "Vikings"?

Haha samma fundering har ställts av fler personer än mig på Blizzards forum, där såg någon annan samma som mig "Ygritte: "You know nothing Jon Snow" från Game of Thrones. Det var hon jag avsåg, men jag vettifan om Blizzard avsåg det, det var iaf kul att åtminstone en annan person såg samma likhet som mig Tck för hjälpen iaf grabbar!*
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-22, 12:32   #9828
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Föll för trycket och köpte BFA och en månads speltid.

Har inte spelat sen 2010 och är så jäääävla vilsen. ALLT är ju helt annorlunda. Talentsystem, massa UI-grejer, spells fungerar helt annorlunda osv.

Är det något som råkar sitta på någon guide som beskriver allt man måste fatta (dvs det som har ändrats sen wotlk typ)

Nån kanske kan bekräfta/dementera dessa påståenden också?

- Man kan levla via battlegrounds/arena
- Det droppar gear från arena, och det är enklaste/snabbaste sättet att geara på 120
- Man får individuell loot i pve. Dvs man rollar inte osv, utan har jag tur får jag ett item själv som ingen annan kan rolla på
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-22, 12:39   #9829
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Jag spelar inte pvp, men det sista stämmer i alla fall. Fast man kan byta det man får med andra.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-22, 14:04   #9830
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Föll för trycket och köpte BFA och en månads speltid.

Har inte spelat sen 2010 och är så jäääävla vilsen. ALLT är ju helt annorlunda. Talentsystem, massa UI-grejer, spells fungerar helt annorlunda osv.

Är det något som råkar sitta på någon guide som beskriver allt man måste fatta (dvs det som har ändrats sen wotlk typ)

Nån kanske kan bekräfta/dementera dessa påståenden också?

- Man kan levla via battlegrounds/arena
- Det droppar gear från arena, och det är enklaste/snabbaste sättet att geara på 120
- Man får individuell loot i pve. Dvs man rollar inte osv, utan har jag tur får jag ett item själv som ingen annan kan rolla på
https://www.icy-veins.com/ För allting du vill veta om din klass i form av talents, gems, enchancs osv.
Sen bloodmallet.com för att kolla vilka Azerite delar och trinkets som är bra och vad du ska specca i dem.
- Ja
- Ja om du är okej och kan skaffa 1600 rating så droppar det 360 gear som är
som normal tier för raidet dom är ute och i slutet av veckan får du 370 gear som är som hc av det raidet som är ute nu.



Annars läsa på lite på Wowhead med det du vill veta mer om.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-22, 16:43   #9831
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag spelar inte pvp, men det sista stämmer i alla fall. Fast man kan byta det man får med andra.
Så länge man inte har lägre ilvl i den slot som looten man fått är. Då går det ej att byta. Även azerite-utrustning är obytbar oavsett.
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-22, 17:07   #9832
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Har inte lirat på ett bra tag nu sedan nya expansionen. Ska försöka questa klart. Förutom Arena och förutom Raids, kan man göra något skoj som solo?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-22, 17:09   #9833
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 709
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Har inte lirat på ett bra tag nu sedan nya expansionen. Ska försöka questa klart. Förutom Arena och förutom Raids, kan man göra något skoj som solo?
Jag gillar att Farma mogs som en besatt dåre.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-22, 17:37   #9834
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Så länge man inte har lägre ilvl i den slot som looten man fått är. Då går det ej att byta. Även azerite-utrustning är obytbar oavsett.
Man kan numera byta även azerite gear.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-23, 07:46   #9835
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Man kan numera byta även azerite gear.
Åfan, när ändrades det?

Man kan göra mythic +! Du behöver grupp på 5 man, men du behöver grupp för raids och arenas också.
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 13:40   #9836
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Wow Classic redan till sommaren 2019. Jag blev överraskad att det kommer så snart! Trodde det var betydligt längre bort.

Spelade lite classic demo i helgen. Otroligt mycket nostalgi. Gjorde en human paladin och sprang omkring i Westfall och dödade Defias och Gnolls, precis som jag gjorde för 13 år sedan. Svårighetsgraden är betydligt högre. Pullar man fler än 1 mob i taget blir det kämpigt. Ett pack med 3 mobs och du är garanterat död. Pushbacken från damage när man castar spells är brutal.

Kan tyvärr inte säga att jag blev särskilt imponerad av det som kommer härnäst i BFA. Mechagon och Nazjatar. Nagas och gnomes.

Ser fram emot Classic. Det kommer vara kul ett par månader iaf.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 14:02   #9837
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Ser fram emot Classic. Det kommer vara kul ett par månader iaf.
Yay, fan vad kul det ska bli men en nostalgitripp på äldre år! Får se hur fort det går till 60. Tror det blir Undead Warlock för free mount och Will of the forsaken
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 14:40   #9838
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Har spelat BFA kanske 6-7 timmar om dagen sedan release. Men nu får det vara nog. Fy fan vad det saknas roligt content. Warfronts är enbart sorgliga, arena är orimligt obalanserad, island expeditions är ju närmast ett skämt. Raidsen och m+ är väl helt OK men klass obalansen skapar enorma problem där med.

Men det värsta för egen del är att WoW är så osocialt nuförtiden, finns inga incitament att prata med nya människor, förr blev man tvingad genom grupp quester och frånvaron av dungeon finder, nu är det LFR utan att nån knappt säger hej eller förresten det är nästan samma sak i 90% av random grupper.

Ser fram emot Elysiums TBC release i början av 2019 och riktiga classic till sommaren, har precis spelat classic i 1 år men det ska bli kul ändå.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 15:34   #9839
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Varför är warfronts sorgliga? Frågar ur en FD spelares perspektiv.

Den sociala aspekten håller jag med om. Wow har blivit ett onlinespel som i princip kan vara ett Singleplayer spel. Inga incitament att vara social.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 15:37   #9840
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Jag gillar det fortfarande, men främst på grund av att jag är med i ett väldigt trevligt guild. Raidar nästan enbart.

Hade jag spelat det 6-7 timmar om dagen i månader så hade jag också kräkts på det.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)