Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-05-25, 10:55   #10756
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
1,3kg under utsatt mål nu och en vecka kvar.

Fortsätter det så här så Kommer jag ha gott om utrymme att kolhydratladda och ändå hålla mig under utsatt mål.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-26, 00:58   #10757
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 291
Gått ner ca 5-4 kilo på 3 veckor så är nere på 105kg nu och hoppas på 90kg inom någon månad.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-26, 09:00   #10758
Outchasted
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 19
Gått ner 5 kilo, ner till 70kg sedan starten nu. Även lagt på mig en del muskler under tiden. Har dock ej fått gymma på ett tag nu pga medicinering, men kunde ej hålla mig bort från mina kompisars bänkartävling igår och drog av 100 kg utan att misslyckas för första gången. Så känns ändå Om en lyckad deff än så länge
Outchasted är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-27, 21:14   #10759
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Hur håller ni som tränar mycket disciplinen uppe att inte överäta efter träning osv?
Jag styrketränar 4 dar i veckan ungefär och tränar konditionsport 3-4ggr i veckan. Jag kan ganska lätt hålla mig viktstabil, men har väldigt svårt att deffa med den här mängden av träning. Samtidigt som jag såklart inte vill lägga ner varken gymmet (behålla muskelmassa) och sporten.

Jag gymmar på morgonen, äter frukost efter. Men blir väldigt hungrig till lunch. Tränar efter jobbet och blir väldigt hungrig under träningen. Försöker käka mellanmål innan men blir ändå väldigt hungrig och överäter lite för mycket efter träningen.

Jag har gått ner runt 45kilo i mitt liv och sen haft perioder där jag dietat ner mig 5-10kg också. Men ofta är detta perioder där jag inte jobbar eller inte tränat så mycket. Men träningen gör mig så hungrig så att min disciplin försvinner totalt.

Svaret är väl att bara skärpa sig men är riktigt svårt för mig, någon som har tips på vad jag kan göra för att hålla disciplinen? Ligger på runt 83kilo på 178cm en del muskler men skulle vilja gå ner kanske 5-10kg fett.

Finns ju även såklart alltid fika/godis på jobbet och sociala livet innebär ju att folk vill ut o käka/öla osv.... Samma problem som för alla andra antar jag
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 07:24   #10760
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Hur håller ni som tränar mycket disciplinen uppe att inte överäta efter träning osv?
Jag styrketränar 4 dar i veckan ungefär och tränar konditionsport 3-4ggr i veckan. Jag kan ganska lätt hålla mig viktstabil, men har väldigt svårt att deffa med den här mängden av träning. Samtidigt som jag såklart inte vill lägga ner varken gymmet (behålla muskelmassa) och sporten.

Jag gymmar på morgonen, äter frukost efter. Men blir väldigt hungrig till lunch. Tränar efter jobbet och blir väldigt hungrig under träningen. Försöker käka mellanmål innan men blir ändå väldigt hungrig och överäter lite för mycket efter träningen.

Jag har gått ner runt 45kilo i mitt liv och sen haft perioder där jag dietat ner mig 5-10kg också. Men ofta är detta perioder där jag inte jobbar eller inte tränat så mycket. Men träningen gör mig så hungrig så att min disciplin försvinner totalt.

Svaret är väl att bara skärpa sig men är riktigt svårt för mig, någon som har tips på vad jag kan göra för att hålla disciplinen? Ligger på runt 83kilo på 178cm en del muskler men skulle vilja gå ner kanske 5-10kg fett.

Finns ju även såklart alltid fika/godis på jobbet och sociala livet innebär ju att folk vill ut o käka/öla osv.... Samma problem som för alla andra antar jag
Man förbereder och doserar matlådor när man inte är hungrig, sedan äter man bara det som är i lådan
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 08:30   #10761
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Man förbereder och doserar matlådor när man inte är hungrig, sedan äter man bara det som är i lådan
haha ja de fungerar för mig ibland, men det krävs ju att man sköter en hel del "bra". Måste mealpreppa, måste träna, måste sova rätt, säga nej till vissa middagar osv. Det är väl temporärt men det är svårt att hålla igång det under några månader tycker jag.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 09:35   #10762
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Hur håller ni som tränar mycket disciplinen uppe att inte överäta efter träning osv?
Jag styrketränar 4 dar i veckan ungefär och tränar konditionsport 3-4ggr i veckan. Jag kan ganska lätt hålla mig viktstabil, men har väldigt svårt att deffa med den här mängden av träning.
jag tränar inte så mycket. 3 pass i gymmet, that's it. Jag hade inte heller klarat det om jag tränat så mycket. Träningen ger mer aptit än den förbrukar energi. Promenader går bra, men det är allt.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 12:12   #10763
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Hur håller ni som tränar mycket disciplinen uppe att inte överäta efter träning osv?
Jag styrketränar 4 dar i veckan ungefär och tränar konditionsport 3-4ggr i veckan. Jag kan ganska lätt hålla mig viktstabil, men har väldigt svårt att deffa med den här mängden av träning. Samtidigt som jag såklart inte vill lägga ner varken gymmet (behålla muskelmassa) och sporten.

Jag gymmar på morgonen, äter frukost efter. Men blir väldigt hungrig till lunch. Tränar efter jobbet och blir väldigt hungrig under träningen. Försöker käka mellanmål innan men blir ändå väldigt hungrig och överäter lite för mycket efter träningen.

Jag har gått ner runt 45kilo i mitt liv och sen haft perioder där jag dietat ner mig 5-10kg också. Men ofta är detta perioder där jag inte jobbar eller inte tränat så mycket. Men träningen gör mig så hungrig så att min disciplin försvinner totalt.

Svaret är väl att bara skärpa sig men är riktigt svårt för mig, någon som har tips på vad jag kan göra för att hålla disciplinen? Ligger på runt 83kilo på 178cm en del muskler men skulle vilja gå ner kanske 5-10kg fett.

Finns ju även såklart alltid fika/godis på jobbet och sociala livet innebär ju att folk vill ut o käka/öla osv.... Samma problem som för alla andra antar jag
Ja du, det finns väl inga mirakelkurer. Jag känner inte riktigt igen mig i din problematik då jag inte blir särskilt hungrig efter ett pass, vare sig det är löpning eller styrketräning. Faktum är att ju hårdare passet är desto svårare har jag för att få i mig mat efteråt.

Får du i dig för mycket mat kan du testa att skippa en måltid. Det känns motigt de första dagarna men sedan så vänjer man sig. Av det du nämner så låter det som att du behöver frukosten minst.

Annars så är det bara att skärpa sig. Ät inte fika/godis bara för att det finns tillgängligt. Käka/öla kan du göra en gång i veckan, sköter du resterande dagar okej eller bra så gör det inte så mycket.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 12:32   #10764
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Träning är bästa aptitdämparen för mig!

Har för mig det finns en studie som visar att ökad träning> ökad aptit, främst gäller för kvinnor(?)! Någon studie där ena gruppen utfört morgonkardio och den andra gruppen ingen kardio. Den gruppen med morgonkardio åt igen (och kanske t.o.m överåt) brända kalorierna från kardion, därav förlorade mindre vikt under deffen.
För lat för google men tror det är denna jag talar om: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2945657/

Citat:
Conclusion. Individuals who showed an immediate post-exercise increase in liking and increased wanting and preference for high-fat sweet foods displayed a smaller reduction in fat mass with exercise. For some individuals, exercise increases the reward value of food and diminishes the impact of exercise on fat loss.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 15:34   #10765
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Jag har alltid varit en gluffsare, så jag blev fet en gång i tiden när man satt hemma som tonåring o gamea o käkade. Så oavsett vad jag gör så är jag hungrig känns det som och efter träning lite extra.

Men ja det handlar väl om att sköta disciplinen. Kan jag tappa något på att skippa frukosten (eftersom jag kör styrka innan jobbet och innan frukost) om jag kör en protteshake istället?
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 15:58   #10766
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Jag har alltid varit en gluffsare, så jag blev fet en gång i tiden när man satt hemma som tonåring o gamea o käkade. Så oavsett vad jag gör så är jag hungrig känns det som och efter träning lite extra.

Men ja det handlar väl om att sköta disciplinen. Kan jag tappa något på att skippa frukosten (eftersom jag kör styrka innan jobbet och innan frukost) om jag kör en protteshake istället?

beror ju givetvis på frukosten.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-28, 21:05   #10767
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Jo såklart, menar mer om en protteshake täcker proteinbehovet efter styrketräningen. Brukar bli yoghurt kvarg med musli till frukost. Kanske blir lite väl optinojjig men är väl frukosten där jag skulle kunna tjäna in lite kalorier så länge jag inte överäter till lunch pga att jag skippar den.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 08:30   #10768
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Första förmiddagen som jag är hungrig sedan deffstart för 12 dagar sedan. Antar att det beror på att jag istället för gröt och vettig mat igår käkade 800kcal kladdkaka + grädde Sambon fyllde år och jag åt nyttigt i lördags för att kompensera för det. Kör periodisk fasta 12-21 men idag får jag anstränga mig för att inte äta!

Trotts onyttigheter igår så ligger vikten på lägstanotering 121,7kg
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 14:00   #10769
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Jo såklart, menar mer om en protteshake täcker proteinbehovet efter styrketräningen. Brukar bli yoghurt kvarg med musli till frukost. Kanske blir lite väl optinojjig men är väl frukosten där jag skulle kunna tjäna in lite kalorier så länge jag inte överäter till lunch pga att jag skippar den.

måltidsfrekvens har i värsta fall en ringa betydelse så det är lungt, förslagsvis kasein. alt EAA om du verkligen vill spara kalorier
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-29, 14:41   #10770
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Första förmiddagen som jag är hungrig sedan deffstart för 12 dagar sedan. Antar att det beror på att jag istället för gröt och vettig mat igår käkade 800kcal kladdkaka + grädde Sambon fyllde år och jag åt nyttigt i lördags för att kompensera för det. Kör periodisk fasta 12-21 men idag får jag anstränga mig för att inte äta!

Trotts onyttigheter igår så ligger vikten på lägstanotering 121,7kg
Jag har också, för ovanlighetens skull, varit hungrig förmiddagen/morgonen som var. Tror jag måste börja äta mer om dagarna för att inte tappa onödigt mycket i vikt.

Bra jobbat, snart sub 120 kg då! Rena tarmen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)