Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-08-20, 22:30   #9541
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Intressant att se hur olika personer anser sig behöva vissa tillskott men inte andra.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-20, 22:36   #9542
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Vilka tillskott skulle ni anse är nödvändiga (inte nödvändiga men bra för diet/prestation) under en diet?
Jag äter lite kasein innan läggdags. Tar en multivitamin på morgonen för säkerhets skull. EAA och koffein i vattnet under passet.
Det är allt faktiskt. Tror dock inget av dem är nödvändigt.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-20, 22:46   #9543
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Fortfarande bra, har ca 1-2 veckor kvar tror jag. Hade en rejäl fuskdag igår, där jag åt "fritt" från kl 19:00 till sent på natten. Blev mest godis, kött och mjölk

Ligger fortfarande på en stabil vikt och jag känner mig mycket mer fyllig i alla muskler nu samt att min träningsvärk är borta. Så nu kör jag ett hårdpass med armar, bröst och rygg. Känns riktigt gött att vara fyllig och få en rejäl pump!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-20, 22:49   #9544
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Intressant att se hur olika personer anser sig behöva vissa tillskott men inte andra.
Jag kör helt utan.

Proteinet får jag från maten (kyckling, bönor, nöt och andra magra proteinkällor) , det mättar mycket bättre än en shake.

Det ända som jag känner som överkonsumeras under deff är light-läsk/energidryck och kaffe. Så koffeinet använder jag för anorektiskt effekt.
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-21, 02:04   #9545
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Vilka tillskott skulle ni anse är nödvändiga (inte nödvändiga men bra för diet/prestation) under en diet?
Jag tar en vassle och en kasein om dagen oavsett deff.
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-21, 10:57   #9546
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Vassle, kreatin och HMB, varje dag.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-21, 14:11   #9547
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Tack för era inputs. HMB - i vilket syfte?
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-21, 15:13   #9548
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Tack för era inputs. HMB - i vilket syfte?
På grund av detta, och jag bortser ifrån "ryktet" eller vad man ska kalla det om studierna gällande HMB och dess inverkan skulle vara falska, fram tills/om mer uppgifter framkommer.

http://www.kolozzeum.com/forum/showt...=106740&page=1
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-21, 15:29   #9549
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Kaffe och tuggummi räcker för mig.
Styrkan jag tappar om ingen kreatin under deffen kommer tillbaka vid start igen.
Proteinpulver, shakes är slöseri med kalorier - äter hellre kvarg. Undantag för fluff och kasein i gröt.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-21, 15:32   #9550
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Proteinpulver, shakes är slöseri med kalorier - äter hellre kvarg. Undantag för fluff och kasein i gröt.
Trodde du "kickade" med vassle/kasein var tredje timma? :P
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-21, 16:27   #9551
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Trodde du "kickade" med vassle/kasein var tredje timma? :P
Jao gjort nu senaste 2månaderna men osäker om jag gjort under deff. Gör det för jag tränar 16-20h fastande och vill/kan inte äta direkt efter styrketräningen. Osäkert hur pass mycket positivt det gör när jag håller proteinet högt sett till längre mätperiod än 24h / veckobasiss. :P

Använder en massa andra kosttillskott ocksåmen hade klarat mig utan. Ger väl 1-3℅ (?).
http://muscleandstrengthpyramids.com...on-Pyramid.jpg
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-22, 16:23   #9552
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Jaha ursäkta för wallen av text. Jag har svårt att vara kortfattad.

Drog på mig en rätt seriös skada i nacken under våren så bestämde mig för att i brist på att kunna träna ordentligt så kan jag ju iaf droppa lite kroppsvikt. Har tvingats vila från de flesta övningar där man har stången på ryggen/nacken men även till viss del bänkpress (får bänka utan brygga). Skadan är dock klart förbättrad nu!

Nåja, kroppsvikten låg på ca 64 kg i maj och den första månaden stod vikten relativt still, kcal-intaget låg på 1700 så sänkte till 1550 och det gav effekt. Var väl även lite brist på disciplin i kombination med mycket resande, en vända diarré etc som gjorde dem uteblivna resultaten.

Från mitten av juni till mitten av juli droppade jag ner till 61,5 kg och då fattade jag beslutet att byta viktklass från -63 till -57 på EM i bänkpress som avgjordes nu i fredags (19 aug). Alternativet blev att stå kvar i -63 och bryta deffen för att försöka väga fullt, men jag resonerade att det var fysiskt möjligt att nå 57:an och konkurrensmässigt fördelaktigt så bestämde att köra ännu hårdare på deffen helt enkelt.
Sänkte kcal-målet till 1450 men snittade egentligen 1350 på perioden. Det blev ju rätt stressat att MÅSTA gå ner 4 kg på 4 veckor, så jag fick lite för mycket tillfredställelse när jag åt mindre än jag får varje dag typ. Lite varning på tvångstankar alltså.

Innan vätsketömningen påbörjades så nådde jag 59,5 kg vilket var 0,5 kg över vad jag hade planerat/hoppats på. Inget större problem, unnade mig dessutom en vecka med lite högre kolhydratfördelning fram till sista tömningsveckan vilket gjorde att vikten stod rätt så still den veckan.

Tömningen gick relativt dåligt jämfört med vad jag brukar kunna droppa, men beror antagligen på att jag med en tids deff i kroppen är relativt tömd hela tiden. Jag kör 4 dagar med nästan nollade kolhydrater, första två dagarna med salt och vatten i överflöd (6-8 liter), en dag utan salt men med mycket vatten och en dag utan vatten. Man ökar lite i vikt första dagarna men tanken är att det ska släppa under sista dagen. Väl där så vägde jag 58,4 kg (alltså 1,4 kg över) i lunchtid dagen före tävling, kände inte alls att kroppen ville släppa på vattnet så fick snällt sätta mig och basta och i princip fasta hela dagen före tävling. Inte optimalt, men det fungerade. Ska inte orda på för mycket om själva tömningen, men jag har tidigare tömt så hårt att jag blivit allvarligt oroad över mitt hälsotillstånd så jag har hög respekt för vad jag utsätter mig för. Det är jobbigt som fan och man mår både fysiskt och psykiskt riktigt dåligt, men i stundens allvar handlar det bara om att göra vad man måste för att lyckas. Den här gången gick det aldrig så långt att jag blev oroad, iaf inte för något annat än att jag skulle ha dåligt med tryck i kroppen under tävlingen.
Tävlingsdagen vaknade jag på 56,75 kg och kunde därmed lite smått börja fylla på med kolhydrater och salt.

Nåväl klarade vikten och trycket i kroppen var det inga problem med. Var nog tacksamt att jag hann få i mig lite på morgonen (vi väger in 2 timmar före tävling så det är kort om tid för att fylla på). Bänkade 115 kg och tog brons.
Vägde ut mig efter tävlingen på 59,05 kg ( +2,5 kg på 3 timmar) och dagen efter 59,2 kg.
Imorse vägde jag 60,6 kg
Och ja, den typen av rekyl på kroppsvikten hade jag förväntat mig. Jag förväntar mig även att det kommer att bli lite svårt att få vikten att släppa igen, det är som att kroppen går in i lite försvar efter en knapp veckas frivillig ätstörning. Planen är att refuela lite med ett lite högre kcal-intag och lite lösare tyglar nån vecka. Sen får vi se. Jag ogillar tvångstankarna som kom på slutet då jag har en bakgrund med lite ätstörningsproblematik. Vill inte hamna i negativa spiraler igen.

Och i hårda siffror (vikten är beräknat veckomedel)
V.19 - 63,8
V.20 - 63,4
V.21 - 63,1
V.22 - 63,8
V.23 - 63,3
V.24 - 63,5
V.25 - 62,5
V.26 - 62,7
V.27 - 62,4
V.28 - 61,9
V.29 - 61,3
V.30 - 60,5
V.31 - 60,1
V.32 - 59,6
V.33 - 59,1

Samt en visuell graf, sista veckan ser ju lite komisk ut...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Deff.jpg (34.1 KB, 10 visningar)
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-22, 18:15   #9553
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Intressant wall of text! Just tjejerna i dom låga viktklasserna brukar få problem med att kapa det sista har jag märkt. Kroppen vägrar vid en viss punkt. Jag vet många som har gjort tuffa tömmningar och sedan gått upp en viktklass till nästa tävling just för att det är så tufft. Bra jobbat och grattis till bronset :-)

Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 09:45   #9554
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Intressant wall of text! Just tjejerna i dom låga viktklasserna brukar få problem med att kapa det sista har jag märkt. Kroppen vägrar vid en viss punkt. Jag vet många som har gjort tuffa tömmningar och sedan gått upp en viktklass till nästa tävling just för att det är så tufft. Bra jobbat och grattis till bronset :-)

Tapatalk
Tack och tack och jag hoppades att det kunde vara lite intressant att dela med mig av en lite annorlunda deff.

Jag antar att tjejer har mindre marginaler att vätsketömma än killar? Det är väl musklerna som håller vätska och tjejer har ju lägre %muskelmassa, samt är generellt lättare.

Sen upplever jag typ alltid en ganska kraftig rekyl på kroppsvikten varje gång jag forcerar till en invägning. Även fast jag inte behöver tömma särskilt mycket brukar jag alltid gå upp en del efteråt.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-23, 14:42   #9555
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Jo tjejerna i -47 och -52 har ju inte mycket marginaler att jobba med. Ganska intressant det där med tömmning och prestationer. Hade du haft chans på medalj om du hade tävlat på din vanliga vikt?

Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)