Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-08-08, 11:37   #9496
sadsalad
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 8
Går bra just nu! Siffran på vågen var idag 72,1 kg vilket innebär att jag har gått ner 13,9 kg på 16 veckor.

Grubblar på om jag ska ha någon slags refeed idag då jag börjat sakna "smaker" men jag är också hyfsat sugen på att hålla ut tills jag når 71 kg och då nå -15 kg

Haft några "ätardagar" under de här 16 veckorna (har nog snittat varannan/var tredje vecka) och det har knappt påverkat vikten alls men än att jag samlat på mig vätska dagarna efter, det känns skönt. Beter mig inte som en desperat svulten gris längre som jag gjorde förr.
sadsalad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-08, 11:43   #9497
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Gör du en refeed med dessa riktmärken:
<0.5g fett xkgkv
1-3g protein xkgkv
Kolhydrater för åstadkomma ett dagsenergiöverskott på +500-2000kcal.
(Fruktos i rimlig mängd, annars ös på med stärkelse och socker. Np.)

Inte en chans du lagrar in något som kroppsfett. Förutsatt du ligger på kaloriunderskott dagarna innan.

Vill du vara på superdupra säkra sidan kan du lägga in glykogenkrävande konditionsträning + högrepsstyrketräning innan du börjar refeeda.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-09, 17:07   #9498
Wipflash
Make Sweden great again
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 366
De går bra
Wipflash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-10, 14:40   #9499
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Nere på 81,2 och målet var 82, gått ner från runt 95kg i Januari.

Har gått segt som fan den senaste tiden, men tror att jag ätit nästan för lite sista tiden, så jag ökade på kaloriintaget lite nu och har droppat rätt snabbt, trots mitt kontrollerade frossande.

Har inte kunnat styrketräna fullt ut denna eller förra veckan heller, så jag kanske ligger lågt på vatten i musklerna eller något sådant nu också, eller så har min otroliga musketillväxt avstannat temporärt och medfört en viktnedgång
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-10, 18:27   #9500
Guitarg124
Registered User
 
Guitarg124s avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Tannåker
Inlägg: 127
Det känns sinnessjukt mäktigt att uppnå ett av sina mål.

Tidigare dieter har alltid slutat i frossa och viktuppgång, varenda gång tills nu.

Tänkte dela in deffen i två delar, första delen utspelades i slutet på maj med ett planerat stopp på semestern vilket var början på juli. Utgångsvikten låg på cirka 82-83kg fördelat på 173cm. På en månad cirka tappade jag runt 10 kg på vågen och då låg jag i väldigt hårt, kunde känna hur byxorna blev större och större. Fick köpa nya kläder, från W35 till att nu utan problem få på mig W29.
Började ett nytt jobb och fick en månad senare be om nya byxor, vilken känsla!

Semestern skulle inte få förstöra min deff, nu började rutorna på magen komma fram, ådror på icke problemområden börjar syna sig och livet känns härligt.
Nu i måndags började jag del 2 på dieten och det är nu vi ska skörda frukt. Startvikten ligger på 76kg men räknar väl med att tappa en del vätska nu första veckan på deffen.
To be continued
Guitarg124 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-10, 18:56   #9501
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarg124 Visa inlägg
Det känns sinnessjukt mäktigt att uppnå ett av sina mål.

Tidigare dieter har alltid slutat i frossa och viktuppgång, varenda gång tills nu.

Tänkte dela in deffen i två delar, första delen utspelades i slutet på maj med ett planerat stopp på semestern vilket var början på juli. Utgångsvikten låg på cirka 82-83kg fördelat på 173cm. På en månad cirka tappade jag runt 10 kg på vågen och då låg jag i väldigt hårt, kunde känna hur byxorna blev större och större. Fick köpa nya kläder, från W35 till att nu utan problem få på mig W29.
Började ett nytt jobb och fick en månad senare be om nya byxor, vilken känsla!

Semestern skulle inte få förstöra min deff, nu började rutorna på magen komma fram, ådror på icke problemområden börjar syna sig och livet känns härligt.
Nu i måndags började jag del 2 på dieten och det är nu vi ska skörda frukt. Startvikten ligger på 76kg men räknar väl med att tappa en del vätska nu första veckan på deffen.
To be continued
Grattis till en lyckad deff men du menar väl inte du ska gå nere ytterligare på dina 173cm?
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-10, 19:05   #9502
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 061
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Grattis till en lyckad deff men du menar väl inte du ska gå nere ytterligare på dina 173cm?
Känner ni varandra IRL eller vad baserar du detta inlägg utefter?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-10, 19:19   #9503
Iliyas
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 295
Har försökt deffa i två år, har gått ner 5 kilo... Väger fortfarande 100 kilo med massa onödigt fett...
NU ska jag ta tag i det, hoppas jag hehe.
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-10, 22:14   #9504
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Känner ni varandra IRL eller vad baserar du detta inlägg utefter?
Nej. Tycker bara att gå under 76 kg vid 173 cm utan mål att stå på sven inte låter så bra.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 13:05   #9505
sadsalad
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Gör du en refeed med dessa riktmärken:
<0.5g fett xkgkv
1-3g protein xkgkv
Kolhydrater för åstadkomma ett dagsenergiöverskott på +500-2000kcal.
(Fruktos i rimlig mängd, annars ös på med stärkelse och socker. Np.)

Inte en chans du lagrar in något som kroppsfett. Förutsatt du ligger på kaloriunderskott dagarna innan.

Vill du vara på superdupra säkra sidan kan du lägga in glykogenkrävande konditionsträning + högrepsstyrketräning innan du börjar refeeda.
Tack för tips!
Brukar köra refeeds ibland och då brukar jag hamna kring 3000-4000 Kcal (jag är omättlig) genom att äta havregryn, riskakor, banan, ris, någon bar.

Men den dagen jag skrev här så blev det faktiskt en klassisk "ätardag" eller något då jag käka en liten godispåse, 80g chips, ett rör marabou choklad, massa nötfärs med tacokrydda/bönor/grönsaker. Så jag njöt ordentligt. Inte 9oti for formen men absolut optimalt för själen

Back on track direkt dagen efter (jävla sug man har efter att fortsätta vara en gris dagen efter godis förtäring, är som en drog för mig) och det går fortsatt bra. Känns bra iafl, inte vägt mig än.

Nu är mitt största bekymmer att jag ska flytta upp till Stockholm nästa vecka och jag hoppas att vågen inte ska diffa något enormt mellan golvet den står på nu och i nya lägenheten i Stockholm :'D
Kan skilja sig ganska mkt på vågen beroende av vilket rum den står i hemma nu lol
sadsalad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 17:28   #9506
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Nej. Tycker bara att gå under 76 kg vid 173 cm utan mål att stå på sven inte låter så bra.
När jag väger 85 på 182 cm så är jag fet, menar du att jag ska stanna där eller?

10 kg under kroppslängden - 100 är ju inget konstigt.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 17:36   #9507
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Bra hittils, är bara ett par kilo från mitt mål. Får se om det blir refeed snart
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 22:15   #9508
båbban
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 1
Ny på forumet så lite bakgrund om mig!
Började "deffa" i November 2015, vägde in på en feta 145 kg!
Totalt otränad, princip aldrig tränat eller sportat om man bort ser från lite fysiskt arbete sedan förr i tiden, alltid varit happy fat kid sedan man va liten. Men hade möjlighet till roligare arbetsuppgifter på jobbet, men som ställde lite fysiska krav, så nu var jag motiverad till 110% att göra något åt det.

Levde väl på protein bars, findus lådor, light läsk, (mycket) brännvin, kaffe, snus å cigg, vikten kom ner till 120kg vid nyår 2015. Gick till gymmet under denna tid, men visst ju inte vad man skulle göra så vart ju mest oengagerad cardio. Men sakta men säkert insåg man att cardio är bara flyktbeteende och att lyfta vikter och bli stark är de roliga

Börja väldigt försiktigt med lite basövningar i början av nya året, kosten var lika as kass, men kom ner till en 110kg i början av Februari.

Vart galet förkyld i flera veckor under våren, som jag aldrig hade varit förut, har bara varit hyfsat sjuk några få gånger i livet. Men detta var 7 resor värre alltså, här varit de ju lite av en brytpunkt, sov väldigt lite under denna tid och knegade även sjukt mycket. Men började göra matlådor, käka varierat (fågel, fisk, kött, bra kolisar, ägg, nötter och mycket grönsaker mm) vart ju genast en enorm skillnad.

I efterhand känns det här så efterblivet att skriva detta men visst ju bara att man vart ju fet av att äta mycket, men men man lär sig av sina misstag...

Höjde kcal intaget under våren, kom ner till strax under 100kg i April någon gång.

Sen vart jag så less på att ligga på underskott å tänkte se hur länge jag kan hålla vikten också. Så under sommaren har jag inte räknat kcal speciellt mycket men käkat bra mat men supandet har fortsatt, men styrketränat som en besatt.

Här någon stans insåg jag också att lyfta vikter är något jag aldrig kommer sluta med! Mår så mycket bättre, aktivare, lättare att koncentrera sig, framför allt kul att se att man kan bli starkare.

Vikten har stått stilla, så har väl legat på balans fram tills nu. Har blivit mycket starkare (förvisso bebis vikter fortfarande men men) och kan köra en helt annan volym än tidigare

Nu ska jag slutfölja ett av målen jag hade i åtanke från början, att magrutorna ska fram. Men nu blir det en mera långsam och hälsosam viktnedgång! Ska bara försöka lura ut vilken mängd mat som är lagom.

Senast redigerad av båbban den 2016-08-11 klockan 22:17.
båbban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 22:20   #9509
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av båbban Visa inlägg
Ny på forumet så lite bakgrund om mig!
Började "deffa" i November 2015, vägde in på en feta 145 kg!
Totalt otränad, princip aldrig tränat eller sportat om man bort ser från lite fysiskt arbete sedan förr i tiden, alltid varit happy fat kid sedan man va liten. Men hade möjlighet till roligare arbetsuppgifter på jobbet, men som ställde lite fysiska krav, så nu var jag motiverad till 110% att göra något åt det.

Levde väl på protein bars, findus lådor, light läsk, (mycket) brännvin, kaffe, snus å cigg, vikten kom ner till 120kg vid nyår 2015. Gick till gymmet under denna tid, men visst ju inte vad man skulle göra så vart ju mest oengagerad cardio. Men sakta men säkert insåg man att cardio är bara flyktbeteende och att lyfta vikter och bli stark är de roliga

Börja väldigt försiktigt med lite basövningar i början av nya året, kosten var lika as kass, men kom ner till en 110kg i början av Februari.

Vart galet förkyld i flera veckor under våren, som jag aldrig hade varit förut, har bara varit hyfsat sjuk några få gånger i livet. Men detta var 7 resor värre alltså, här varit de ju lite av en brytpunkt, sov väldigt lite under denna tid och knegade även sjukt mycket. Men började göra matlådor, käka varierat (fågel, fisk, kött, bra kolisar, ägg, nötter och mycket grönsaker mm) vart ju genast en enorm skillnad.

I efterhand känns det här så efterblivet att skriva detta men visst ju bara att man vart ju fet av att äta mycket, men men man lär sig av sina misstag...

Höjde kcal intaget under våren, kom ner till strax under 100kg i April någon gång.

Sen vart jag så less på att ligga på underskott å tänkte se hur länge jag kan hålla vikten också. Så under sommaren har jag inte räknat kcal speciellt mycket men käkat bra mat men supandet har fortsatt, men styrketränat som en besatt.

Här någon stans insåg jag också att lyfta vikter är något jag aldrig kommer sluta med! Mår så mycket bättre, aktivare, lättare att koncentrera sig, framför allt kul att se att man kan bli starkare.

Vikten har stått stilla, så har väl legat på balans fram tills nu. Har blivit mycket starkare (förvisso bebis vikter fortfarande men men) och kan köra en helt annan volym än tidigare

Nu ska jag slutfölja ett av målen jag hade i åtanke från början, att magrutorna ska fram. Men nu blir det en mera långsam och hälsosam viktnedgång! Ska bara försöka lura ut vilken mängd mat som är lagom.
Välkommen!

Och lycka till med ditt fortsatta deffande!
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-08-11, 22:37   #9510
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
När jag väger 85 på 182 cm så är jag fet, menar du att jag ska stanna där eller?

10 kg under kroppslängden - 100 är ju inget konstigt.
Du ska bygga muskler vänner, inte banta som en liten flicka.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)