Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-05-27, 05:27   #9286
jonhson
Registered User
 
jonhsons avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 112
4 veckor in i en relativt slö "deff". Har gått ner ca 3 kg på dessa 4 veckor.

Har börjat tycka det är sjukt tråkigt och missköter maten.
Men sliter på med min morgoncardio.
Jag är verkligen inte gjord för att "dieta".
Tror jag redan är nöjd liksom.
Eller så är det olika typer av hjärnspöken bara.
MEN, ska ge det 1 vecka till.

Tänkte kolla om det är någon som testat att gå sjukt lågt på kolhydrater under en begränsad period? Säg, 3-6 dgr. Max 40-50 gram om dagen.
jonhson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 07:06   #9287
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av jonhson Visa inlägg
Tänkte kolla om det är någon som testat att gå sjukt lågt på kolhydrater under en begränsad period? Säg, 3-6 dgr. Max 40-50 gram om dagen.
Jag var nere under 30g/dag under längre tid (LCHF i ungefär 3 månader) för ett par år sedan.

Har denna vecka (alltså snart 5 dagar) legat på mellan 30 och 60g kolhydrater per dag. Har under dessa dagar legat på totalt ungefär 1400-1700 kcal per dag.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram

Senast redigerad av Beemel den 2016-05-27 klockan 07:07.
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 07:30   #9288
richforever
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 67
Hej,

Måste bara skriva av mig lite och har lite funderingar. Jo, det är så att jag började träna för två månader sedan har innan dess inte tränat på flera år och har aldrig tränat seriöst förrut med kost och allting.

Denna gång har jag jag kört hårt med båda träning 5 gånger i veckan 3 dagar gym 2 dagar cardio. Har även helt lagt om min kost från att äta allt inte så mycket skräpmat men det förekom mycket halvfabrikat och såser osv inte alls så sunt leverne helt enkelt.

Nu när jag började träna tänkte jag jag börjar med att gå ner i vikt och inte lägga på mig fett direkt jag vägde cirka 87kg när jag började träna och har kört en strikt diet och nu är jag nere på 78kg efter två månader. Det jag äter är nötfärs, lax, kyckling, ris, kvarg ( Mellanmål) och middagarna varierar ofta blir det kanske 5 ägg och spenat. Äter omega 3 varje dag och tar multivitamin. Försöker hålla så högt protein intag som möjligt.

Men nu de sista dagarna känns det tungt har kännt mig mer hungrig fast jag kör samma upplägg varje dag vad beror det på kanske min middag om jag bara äter ägg en dag och en annan dag kanske grönsaker och kyckling?

Sen även känns det som jag börjar tappa energi känner mig sliten trött har fått ont i hälen, haft en vecka nu och vissa dagar allmänt orkeslös. Har ökat i styrka men antar det är för jag inte tränat något innan. Har inte skippat någon träningsdag och inte avvikit från dieten något alls.

Men men i optimalt ljus kan jag se lite konturer av magrutor så det är bara kriga vidare
richforever är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 11:50   #9289
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av richforever Visa inlägg
Hej,

Måste bara skriva av mig lite och har lite funderingar. Jo, det är så att jag började träna för två månader sedan har innan dess inte tränat på flera år och har aldrig tränat seriöst förrut med kost och allting.

Denna gång har jag jag kört hårt med båda träning 5 gånger i veckan 3 dagar gym 2 dagar cardio. Har även helt lagt om min kost från att äta allt inte så mycket skräpmat men det förekom mycket halvfabrikat och såser osv inte alls så sunt leverne helt enkelt.

Nu när jag började träna tänkte jag jag börjar med att gå ner i vikt och inte lägga på mig fett direkt jag vägde cirka 87kg när jag började träna och har kört en strikt diet och nu är jag nere på 78kg efter två månader. Det jag äter är nötfärs, lax, kyckling, ris, kvarg ( Mellanmål) och middagarna varierar ofta blir det kanske 5 ägg och spenat. Äter omega 3 varje dag och tar multivitamin. Försöker hålla så högt protein intag som möjligt.

Men nu de sista dagarna känns det tungt har kännt mig mer hungrig fast jag kör samma upplägg varje dag vad beror det på kanske min middag om jag bara äter ägg en dag och en annan dag kanske grönsaker och kyckling?

Sen även känns det som jag börjar tappa energi känner mig sliten trött har fått ont i hälen, haft en vecka nu och vissa dagar allmänt orkeslös. Har ökat i styrka men antar det är för jag inte tränat något innan. Har inte skippat någon träningsdag och inte avvikit från dieten något alls.

Men men i optimalt ljus kan jag se lite konturer av magrutor så det är bara kriga vidare
Du har gått ner 10kg på ~9 veckor. Motsvarar minst -1000kcal under din energibalans. Helt normalt att du börjar känna dig matt och sliten. Med tanke på det kraftiga kaloriunderskottet.

(Lite överkurs kanske) Hade jag varit som dig, hade jag lagt in någon refeed varje eller varannan vecka. Det är som ätardagar fast mer kontrollerat och du överäter mestadels kolhydrater. När du legat lågt på kolhydrater i 9 veckor kommer du flyga fram efter du fyllt upp musklerna med glykogen. Jag har en känsla av att du äter kolhydratsfattigt, av döma din text, även fast du nämner 'ris'.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 11:52   #9290
Aliaas
Powered by Grynkorv
 
Aliaass avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 2 187
Citat:
Ursprungligen postat av richforever Visa inlägg
Hej,

Måste bara skriva av mig lite och har lite funderingar. Jo, det är så att jag började träna för två månader sedan har innan dess inte tränat på flera år och har aldrig tränat seriöst förrut med kost och allting.

Denna gång har jag jag kört hårt med båda träning 5 gånger i veckan 3 dagar gym 2 dagar cardio. Har även helt lagt om min kost från att äta allt inte så mycket skräpmat men det förekom mycket halvfabrikat och såser osv inte alls så sunt leverne helt enkelt.

Nu när jag började träna tänkte jag jag börjar med att gå ner i vikt och inte lägga på mig fett direkt jag vägde cirka 87kg när jag började träna och har kört en strikt diet och nu är jag nere på 78kg efter två månader. Det jag äter är nötfärs, lax, kyckling, ris, kvarg ( Mellanmål) och middagarna varierar ofta blir det kanske 5 ägg och spenat. Äter omega 3 varje dag och tar multivitamin. Försöker hålla så högt protein intag som möjligt.

Men nu de sista dagarna känns det tungt har kännt mig mer hungrig fast jag kör samma upplägg varje dag vad beror det på kanske min middag om jag bara äter ägg en dag och en annan dag kanske grönsaker och kyckling?

Sen även känns det som jag börjar tappa energi känner mig sliten trött har fått ont i hälen, haft en vecka nu och vissa dagar allmänt orkeslös. Har ökat i styrka men antar det är för jag inte tränat något innan. Har inte skippat någon träningsdag och inte avvikit från dieten något alls.

Men men i optimalt ljus kan jag se lite konturer av magrutor så det är bara kriga vidare
Bra jobbat !

Vilka är dina funderingar ahah?
Aliaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 17:42   #9291
jonhson
Registered User
 
jonhsons avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 112
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Jag var nere under 30g/dag under längre tid (LCHF i ungefär 3 månader) för ett par år sedan.

Har denna vecka (alltså snart 5 dagar) legat på mellan 30 och 60g kolhydrater per dag. Har under dessa dagar legat på totalt ungefär 1400-1700 kcal per dag.
Jag tänkte mer på om man inte har det som en livstil, utan att man bara stryper kolisarna i just det tidsintervallet som jag nämnde.
Vad man sett för effekt osv?

Tack för svar iaf.
jonhson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-28, 00:31   #9292
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Förstår inte hur min kropp fungerar. Började utöver att jag styrketränar hårt som attan 6 dagar i veckan samt kör en hel del BMX, även också jobba 5 dagar i veckan 7-16. Vart väldigt lite tid till att ta hand om sig själv, så sure lite mindre vettig mat och lite mera sötsaker vart det väl. Men hur jag gick från 116.8 till 110.0 på en månad förstår jag icke. sov alldeles för lite och praktiskt taget levde på godis och mjölk/ägg (åt allt jag såg). jag tog även under denna tiden nya PB'n i gymmet samt mådde toppen, något som inte händer när jag faktiskt försöker gå ner i vikt med större kaloriunderskott osv.
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-28, 05:01   #9293
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av jonhson Visa inlägg
Jag tänkte mer på om man inte har det som en livstil, utan att man bara stryper kolisarna i just det tidsintervallet som jag nämnde.
Vad man sett för effekt osv?

Tack för svar iaf.
Ja? Min nuvarandw plan är low carb i 10 dagar.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-28, 07:35   #9294
Xead
Registered User
 
Xeads avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 583
Citat:
Ursprungligen postat av waspen123 Visa inlägg
Förstår inte hur min kropp fungerar. Började utöver att jag styrketränar hårt som attan 6 dagar i veckan samt kör en hel del BMX, även också jobba 5 dagar i veckan 7-16. Vart väldigt lite tid till att ta hand om sig själv, så sure lite mindre vettig mat och lite mera sötsaker vart det väl. Men hur jag gick från 116.8 till 110.0 på en månad förstår jag icke. sov alldeles för lite och praktiskt taget levde på godis och mjölk/ägg (åt allt jag såg). jag tog även under denna tiden nya PB'n i gymmet samt mådde toppen, något som inte händer när jag faktiskt försöker gå ner i vikt med större kaloriunderskott osv.
Mindre stress kanske?
Xead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-28, 08:45   #9295
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
2016-05-28

Startvikt 77,4

Startar idag. Planen är att köra 12v och gå ned till 70 kg.
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-28, 10:47   #9296
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Ökad NEAT skulle kunna vara en sak.
Intressant, står jag stilla en vecka till ska jag definitivt öka 200 kcal och se vad som händer. Ingen blir gladare än jag om det visar sig fungera bättre med ett ökat kcal-intag.
zol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-28, 12:36   #9297
jonhson
Registered User
 
jonhsons avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 112
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Ja? Min nuvarandw plan är low carb i 10 dagar.
Aha! Har du kört samma förut och hur reagerade kroppen på det? I form och viktnedgång?
jonhson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-28, 12:58   #9298
Rawrx
Stor fin fet T-Rex
 
Rawrxs avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Sundsvall
Inlägg: 964
Citat:
Ursprungligen postat av Rawrx Visa inlägg
Jag började i fredags på 93,5 kg. Målet är 91,x om en månad för att sedan kanske pressa mig ner under 90 också.
Ok en liten update.

2016-05-13 93,5
2016-05-21 93,1
2016-05-28 92,5

Har inte haft något initialt ras i början att tala om. Kanske för att jag smygstartade lite innan, eller för att jag äter rätt mycket kolhydrater ändå. Jag märker definitivt skillnad på midjemåttet, mer än jag tycker speglas i viktutvecklingen.

Det har även blivit en hel del motion. Många långpromenader. Lyssna på musik och promenera i ett par timmar är riktigt skönt faktiskt, och inte ens jobbigt, även om jag håller högt tempo. Då behöver jag inte ligga lika lågt kalorimässigt heller och har kunnat både äta godis och dricka öl.

Siktar på 90 innan semestern nu, ungefär en månad dit.
Rawrx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-28, 16:29   #9299
richforever
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 67
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Du har gått ner 10kg på ~9 veckor. Motsvarar minst -1000kcal under din energibalans. Helt normalt att du börjar känna dig matt och sliten. Med tanke på det kraftiga kaloriunderskottet.

(Lite överkurs kanske) Hade jag varit som dig, hade jag lagt in någon refeed varje eller varannan vecka. Det är som ätardagar fast mer kontrollerat och du överäter mestadels kolhydrater. När du legat lågt på kolhydrater i 9 veckor kommer du flyga fram efter du fyllt upp musklerna med glykogen. Jag har en känsla av att du äter kolhydratsfattigt, av döma din text, även fast du nämner 'ris'.
Tack för svaret! Tror du har helt rätt blir oftast jag äter mest av proteinet och lämnar riset. Ska testa äta lite mer carbs!

Citat:
Ursprungligen postat av Aliaas Visa inlägg
Bra jobbat !

Vilka är dina funderingar ahah?
Haha, tack! Vet inte egentligen behövde skriva av mig tror jag bara en tung dag för psyket! Men nu känns det bättre igen och bara fortsätta!
richforever är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-28, 18:25   #9300
AntonHA
Registered User
 
AntonHAs avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 1 050
Vad rekommenderar ni för cardio som inte tar jättelång tid, för att bränna lite extra kalorier? Har försökt att ligga på 500kcal underskott i 2 veckor nu men jag står stilla i vikt, har svårt för att väga varenda liten grej så jag tänkte slänga in cardio istället.
AntonHA är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)