Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-05-24, 12:56   #9271
jivaro94
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Har ca 2 kg kvar innan deffen är klar, men nu har det verkligen börjat ta stopp. Får i mig ca 170 g protein och kcal enligt nedan. Stillasittande jobb och oförmåga att köra kondition gör att man får det jäkligt tufft med maten.

Hur mycket brukar ni sänka när ni står stilla någon vecka?

Träningsdag 1400 kcal
Vilodag 1200 kcal
Vad väger du om jag får fråga? Dom kalorierna du äter är typ vad en tjej som väger 60kg och ska upp och tävla äter sista två veckorna.
jivaro94 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 21:50   #9272
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Det där låter brutalt lite... Kön/Ålder/Vikt/Längd/Träningsmängd?
Citat:
Ursprungligen postat av jivaro94 Visa inlägg
Vad väger du om jag får fråga? Dom kalorierna du äter är typ vad en tjej som väger 60kg och ska upp och tävla äter sista två veckorna.

182 cm, 70 kg. Gym 4 dagar/veckan, ca 20 set/pass fokus basövningar. I övrigt sitter jag nästintill stilla hela dagarna.

Ps. fullt medveten att jag har för lite massa för fortsatt deff. Målet är att få fram lite rutor. Varför? aldrig haft det förut så mest nyfiken att som det finns något under. Bryr mig egentligen inte dugg om jag är rippad eller ej.(bifogar en bild från tidigare tråd, 1-2 kg sedan.)

http://i.imgur.com/2PQOAvq.jpg

Senast redigerad av zol den 2016-05-24 klockan 21:51.
zol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 03:08   #9273
jivaro94
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
182 cm, 70 kg. Gym 4 dagar/veckan, ca 20 set/pass fokus basövningar. I övrigt sitter jag nästintill stilla hela dagarna.

Ps. fullt medveten att jag har för lite massa för fortsatt deff. Målet är att få fram lite rutor. Varför? aldrig haft det förut så mest nyfiken att som det finns något under. Bryr mig egentligen inte dugg om jag är rippad eller ej.(bifogar en bild från tidigare tråd, 1-2 kg sedan.)

http://i.imgur.com/2PQOAvq.jpg
Det är på tok för lite kalorier. Din kropp är i svält läge. Jag pluggar på dagarna så sitter så gott som still hela dagen, tränar ca 5-6 gånger i veckan enbart gym ingen cardio alls och nu äter jag 2100-2200 per dag och droppar över ett kilo i veckan, droppade ca 0.7 kg/vecka i snitt på 2500, jag väger 77kg.
jivaro94 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 10:15   #9274
Aliaas
Powered by Grynkorv
 
Aliaass avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 2 187
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
182 cm, 70 kg. Gym 4 dagar/veckan, ca 20 set/pass fokus basövningar. I övrigt sitter jag nästintill stilla hela dagarna.

Ps. fullt medveten att jag har för lite massa för fortsatt deff. Målet är att få fram lite rutor. Varför? aldrig haft det förut så mest nyfiken att som det finns något under. Bryr mig egentligen inte dugg om jag är rippad eller ej.(bifogar en bild från tidigare tråd, 1-2 kg sedan.)

http://i.imgur.com/2PQOAvq.jpg
Du motsäger dig själv i varje mening och äter så att du svälter bort både muskler och fett.

Vad håller du på med egentligen?
Aliaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 12:11   #9275
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Citat:
Ursprungligen postat av jivaro94 Visa inlägg
Det är på tok för lite kalorier. Din kropp är i svält läge. Jag pluggar på dagarna så sitter så gott som still hela dagen, tränar ca 5-6 gånger i veckan enbart gym ingen cardio alls och nu äter jag 2100-2200 per dag och droppar över ett kilo i veckan, droppade ca 0.7 kg/vecka i snitt på 2500, jag väger 77kg.
Citat:
Ursprungligen postat av Aliaas Visa inlägg
Du motsäger dig själv i varje mening och äter så att du svälter bort både muskler och fett.

Vad håller du på med egentligen?
Ner ca 8 kg på 10 veckor, styrkarn är intakt så håller nog inte helt med om att jag "svälter bort muskler".

Att kcal-intaget är sjukt lågt håller jag definitivt med dig om och inte särksilt önskvärt om det kan undvikas. Min balans när jag började låg på ca 2600 kcal, legat -1000 kcal/vecka och successivt minskat i takt med avtagen nedgång.

Tidigare år har jag legat på högre kcal vid deff (underskott på -300-500 kca), enda skillnaden var att det tog evigheten.

Konkreta tips är såklart mer än välkomnande!

Senast redigerad av zol den 2016-05-25 klockan 12:15.
zol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 12:39   #9276
fecca
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 46
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Ner ca 8 kg på 10 veckor, styrkarn är intakt så håller nog inte helt med om att jag "svälter bort muskler".

Att kcal-intaget är sjukt lågt håller jag definitivt med dig om och inte särksilt önskvärt om det kan undvikas. Min balans när jag började låg på ca 2600 kcal, legat -1000 kcal/vecka och successivt minskat i takt med avtagen nedgång.

Tidigare år har jag legat på högre kcal vid deff (underskott på -300-500 kca), enda skillnaden var att det tog evigheten.

Konkreta tips är såklart mer än välkomnande!
Det finns något som kallas för medelväg. Går det för långsamt med ett underskott på 3-500kcal är kanske inte den bästa lösningen att gå ner på 1200kcal/dag.

Citat:
Ursprungligen postat av jivaro94 Visa inlägg
Det är på tok för lite kalorier. Din kropp är i svält läge. Jag pluggar på dagarna så sitter så gott som still hela dagen, tränar ca 5-6 gånger i veckan enbart gym ingen cardio alls och nu äter jag 2100-2200 per dag och droppar över ett kilo i veckan, droppade ca 0.7 kg/vecka i snitt på 2500, jag väger 77kg.
Precis som skrivet här ovan gör även jag. Jag droppar upp till ett kilo i veckan, lite för fort egentligen, men väldigt effektivt. Går förmodligen upp i styrka och muskler dessutom.
Har ett underhåll på ungefär 3000kcal med 5-6 pass i veckan utan cardio. Har lagt mig på 2200-2500kcal/dag för viktminskning på 3kg~/månaden.
184cm, 79kg, 31 år, 18BF%~.

Senast redigerad av fecca den 2016-05-25 klockan 12:40.
fecca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 18:46   #9277
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Citat:
Ursprungligen postat av fecca Visa inlägg
Det finns något som kallas för medelväg. Går det för långsamt med ett underskott på 3-500kcal är kanske inte den bästa lösningen att gå ner på 1200kcal/dag.
Om du läser mitt inlägg så ser du att jag gått från -500 kcal tidigare år till -1000 och därefter fått minska successivt. Viktminskningstakt 0,8 kg/v, snarlik din egen.

Varit väldigt nöjd tills förra veckan då måttbandet och vågen tvärstannat. Vore uppskattat om någon med kunskap/erfarenhet kunde ge ett konkret tips istället. Svårt att se hur ett ökat intag ska få fart på nedgången igen?
zol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 18:51   #9278
jivaro94
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Om du läser mitt inlägg så ser du att jag gått från -500 kcal tidigare år till -1000 och därefter fått minska successivt. Viktminskningstakt 0,8 kg/v, snarlik din egen.

Varit väldigt nöjd tills förra veckan då måttbandet och vågen tvärstannat. Vore uppskattat om någon med kunskap/erfarenhet kunde ge ett konkret tips istället. Svårt att se hur ett ökat intag ska få fart på nedgången igen?
Jag tycker du borde testa öka typ 200 kalorier i veckan till iaf 2000 och se vad som händer. Hur har du räknat ut att du har en balans på 2600?
jivaro94 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 19:37   #9279
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Det är ju det här som händer när man går på lågkalorideter. Energiomsättningen sjunker kraftigt och tillslut så har kroppen hittat energibalans på något oförklarligt sätt, trots ett lågt energiintag. Därför man börjar lite högre och har rum att justera när viktnedgången blir trögare.
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 19:44   #9280
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Om du läser mitt inlägg så ser du att jag gått från -500 kcal tidigare år till -1000 och därefter fått minska successivt. Viktminskningstakt 0,8 kg/v, snarlik din egen.

Varit väldigt nöjd tills förra veckan då måttbandet och vågen tvärstannat. Vore uppskattat om någon med kunskap/erfarenhet kunde ge ett konkret tips istället. Svårt att se hur ett ökat intag ska få fart på nedgången igen?
Ändra inget. Om du gått ner 0,8 kg/v hittills så ligger du på en bra nivå. Det är inte ovanligt att man står går + - 0 någon vecka.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 20:32   #9281
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av knooox Visa inlägg
Det är ju det här som händer när man går på lågkalorideter. Energiomsättningen sjunker kraftigt och tillslut så har kroppen hittat energibalans på något oförklarligt sätt, trots ett lågt energiintag. Därför man börjar lite högre och har rum att justera när viktnedgången blir trögare.
En vuxen man hittar inte energibalans på 1200 kcal.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-25, 21:42   #9282
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
En vuxen man hittar inte energibalans på 1200 kcal.
Kanske inte på 1200, men 1500-1600 tror jag inte är omöjligt ifall man gått ut hårt och inte är allt för stor.
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 22:54   #9283
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Citat:
Ursprungligen postat av jivaro94 Visa inlägg
Jag tycker du borde testa öka typ 200 kalorier i veckan till iaf 2000 och se vad som händer. Hur har du räknat ut att du har en balans på 2600?
Förutom min tidigare erfarenheter av min balans så är den beräknad utifrån Harris-Benedict-ekvationen, vilket stämt väldigt bra iaf då jag minskat kg i veckan på 1600 kcal.

Vill du vara snäll och förklara hur ett ökat kcal-intag skulle kunna får mig att tappa i vikt? För diskussionen skull.

Citat:
Ursprungligen postat av Man and Machine Visa inlägg
Ändra inget. Om du gått ner 0,8 kg/v hittills så ligger du på en bra nivå. Det är inte ovanligt att man står går + - 0 någon vecka.
Tack, ger det en vecka till och ser vad som händer.
zol är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 23:28   #9284
Zekerna
Registered User
 
Zekernas avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Förutom min tidigare erfarenheter av min balans så är den beräknad utifrån Harris-Benedict-ekvationen, vilket stämt väldigt bra iaf då jag minskat kg i veckan på 1600 kcal.

Vill du vara snäll och förklara hur ett ökat kcal-intag skulle kunna får mig att tappa i vikt? För diskussionen skull.



Tack, ger det en vecka till och ser vad som händer.
Tror nog han är rädd för att du ska förlora muskelvikt främst, 1600 kcal låter jäkligt lågt, lycka till med din deff.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade aldrig använt BCAA överhuvudtaget om jag inte var vegan eller över 70 år gammal.

Senast redigerad av Zekerna den 2016-05-26 klockan 23:31.
Zekerna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-27, 03:53   #9285
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av zol Visa inlägg
Vill du vara snäll och förklara hur ett ökat kcal-intag skulle kunna får mig att tappa i vikt? För diskussionen skull.
Ökad NEAT skulle kunna vara en sak.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)