Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-12-09, 00:50   #121
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Styrka syns också. Med några få undantag kan man se det som inverterat proportionellt mot armhålevinkeln, mängden mässing runt halsen och hur mycket munnen brölar när han försöker addera tal med fler siffror än en. Väldigt estetiskt.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-09, 05:00   #122
spoonchest
Registered User
 
spoonchests avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Östeföss
Inlägg: 893
Jag tycker böj ger alldeles för mycket sett till insats för att låta bli övningen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
Dem som som gör det där lilla extra är dem som sen får höra att dem har bra gener av dem som inte gör det
spoonchest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-09, 12:20   #123
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Jag måste påstå att jag håller med TS litegrann. Vad är dealen med knäböj? Jag förstår att det är en big deal för tjejer då övningen har en väldigt stark koppling till en attraktiv, hälsosam och stark kvinnlig fysik. Men för män? Vad skall vi med välsvarvad röv och lår till ur estetisk synpunkt? Vi borde fokusera mer på överkropp då vår manlighet och skönhet sitter mer i just överkroppen.

Bänkpress, pullups, dips, axelpress, bicepscurls - det är riktiga mansövningar. Knäböj är en riktig tjejövning. Marklyft kan klassificeras som unisex och viktig för båda könen.
Stjärten är ju något av det första som tjejer kikar på hos killar så om syftet med träningen är att attrahera tjejer finns det ingen logik alls i att skippa böjen.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)