Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-31, 19:18   #1081
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Vad har du för hemoglobinvärde?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 19:38   #1082
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Fan vet. Det är ett prov att be om. Mina problem just nu lutar åt sköldkörtel, hormonella, eller reumatiska/autoimmuna.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 22:24   #1083
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Du får hålla oss uppdaterade!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 10:25   #1084
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Flunsan?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 10:33   #1085
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Går inte att dra några några kopplingar till någon form av överträning? Du tränade ändå jävligt hårt ett tag och ett par sidor tillbaka så klagade du på hälsobekymmer men utförde likväl en crossfit-tävling.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 10:42   #1086
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Går inte att dra några några kopplingar till någon form av överträning? Du tränade ändå jävligt hårt ett tag och ett par sidor tillbaka så klagade du på hälsobekymmer men utförde likväl en crossfit-tävling.
Möjligt, men det här har samtidigt varit återkommande sen 2015. Det är bara på senare tid som det verkligen blossat rejält. Fast samtidigt vet jag ju inte hur överträning uttrycker sig. För mig är det dock även kopplat mer till utmattning än allmänt kroppsligt obehag och kraftigt svajande energinivåer.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 15:46   #1087
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Fan, tråkigt!!

Håll uppe träningen i den mån du orkar. Stålmannen finns där inne någonstans!

Kul att du uppdaterar igen iallafall!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 18:56   #1088
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Kommer se ifall ibuprofen hjälper någonting nu under helgen. Då har jag åtminstone lite info till läkaren på tisdag.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 20:41   #1089
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Kommer nog be om att ta glukosprov också. Inte för att diabetes löper i familjen, utan snarare för att mer än ett symptom pekar mot det.

Ibuprofen hjälper än så länge föga.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 00:31   #1090
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Kommer nog be om att ta glukosprov också. Inte för att diabetes löper i familjen, utan snarare för att mer än ett symptom pekar mot det.

Ibuprofen hjälper än så länge föga.
Du behöver nog inte be om det, standardprov, kostar typ 3kr.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 19:28   #1091
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Spontan tanke att det känns lite skumt att du som kund ska vara tvungen att be om att "rätt" prover skall tas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 20:28   #1092
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Spontan tanke att det känns lite skumt att du som kund ska vara tvungen att be om att "rätt" prover skall tas.
Nu fungerar jag som så att jag ser min läkare som detektiv. Jag är ett fall, och ju mer ledtrådar jag kan ge min läkare, desto lättare för denne att fatta beslut. Men samtidigt vill jag målmedvetet jobba för att vissa specifika prover ska tas. Jag vill ta fastande blodglukos, då många väldigt specifika indikationer pekar mot diabetesrelaterade åkommor; sköldkörtelprover, då samma sak gäller där; vilka reumatiska blodprov man nu kan ta, då det löper i familjen; magnetröntgen, på inrådan av sjukgymnast och då jag har en väldigt kraftig skada med påverkan i bäckenet; sen vill jag också kolla könshormonerna, då vissa återkommande problem också pekar mot någonting sånt.

Svenska läkare har ett dåligt rykte, då jag ständigt hör om patienter som blir avvisade utan uppföljning. Jag vill helt enkelt inte bli en siffra i statistiken, utan gör hellre lite hemläxa och för dialog, samt propsar gärna med egna förslag istället.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 20:40   #1093
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Nu fungerar jag som så att jag ser min läkare som detektiv. Jag är ett fall, och ju mer ledtrådar jag kan ge min läkare, desto lättare för denne att fatta beslut. Men samtidigt vill jag målmedvetet jobba för att vissa specifika prover ska tas. Jag vill ta fastande blodglukos, då många väldigt specifika indikationer pekar mot diabetesrelaterade åkommor; sköldkörtelprover, då samma sak gäller där; vilka reumatiska blodprov man nu kan ta, då det löper i familjen; magnetröntgen, på inrådan av sjukgymnast och då jag har en väldigt kraftig skada med påverkan i bäckenet; sen vill jag också kolla könshormonerna, då vissa återkommande problem också pekar mot någonting sånt.

Svenska läkare har ett dåligt rykte, då jag ständigt hör om patienter som blir avvisade utan uppföljning. Jag vill helt enkelt inte bli en siffra i statistiken, utan gör hellre lite hemläxa och för dialog, samt propsar gärna med egna förslag istället.
Förstår dig till fullo,utan att politisera sönder frågan så var jag mer inne i tankebanor kring att nog kunde man önskat sig att nära nog bli botad bara genom att anmäla sig hos läkaren med tanke på vad vi betalar i skatter utan att behöva be om vissa prover,men visst är det självklart bra att berätta vad man har för åkommor i åtanke och sådant som finns i släkten.
Hoppas du får ordning på allt snart!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-06, 17:44   #1094
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Satte en dam i vänzon idag, och mår skit över det. För jag vet hur ont det gör i hjärtat.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 17:06   #1095
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Hur var det här då? Status quo?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)