Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-04, 14:37   #18916
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Av ren nyfikenhet varför har du ens kontakt med "psykopaten"?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 20:28   #18917
wesaft
Registered User
 
wesafts avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 3 358
Bästa journalen som finns!
Hoppas andningngen och bröstkorgen är. Bättre.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Journal | Blogg
wesaft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 21:51   #18918
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Av ren nyfikenhet varför har du ens kontakt med "psykopaten"?
Hah men hejdär, vad förvånad jag blev av att se dig kommentera här! Men välkommen . Lång story och fel forumtråd kanske, men jag har försökt hantera henne på ett vänligt och trevligt sätt då jag märkt att ju mer "skarpt avvisande" jag har varit, desto mer aggressiv har hon blivit. Blockade henne helt för flera år sedan och jag har sällan sett maken till nya fakekonton skapade på fb mm med rejäla hot om dittan och dattan. Det som har fungerat bäst har varit när jag har varit vänskapligt trevlig, men dissat på ett trevligt sätt. I vissa perioder har det varit tyst väldigt länge men så plötsligt så vaknar monstret från ingenstans igen.

Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Bästa journalen som finns!
Hoppas andningngen och bröstkorgen är. Bättre.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Tack, har tyvärr inte fått bukt med det, så ska se om jag kan få tag på en kotknäckare lite akut imorgon.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 22:00   #18919
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Vilodag

Har verkligen varit ett par riktigt märkliga veckor. Har känts som ett enda stort praktical joke. Jag skulle bara hämta ut ett nytt duntäcke från lokala DHL-utlämningsstället och fastnade på den utrikesfödde ägarens utläggning om varför unga tjejer klär sig som horor etc. Efter 10 minuter fick jag vända och gå med ryggen mot honom pratandes. Fick inte en syl i vädret och gjorde flera försök att avbryta och försöka visa att jag hade andra saker att hantera i mitt liv, men icke. Så jävla lustigt. Står det "jourhavande medmänniska" inristat i mitt pannben?!

En kollega flippade totalt i sociala medier vilket också har blivit en grej då jag inte kunde hålla käften när han hängde ut min chef som för övrigt är awesome. Så ska man hantera det. Den yngre löpvännen som jag träffade började toktjata om att träffas igen, så fick avstyra det också med en ärlig förklaring om att jag har verkligen inte tid eller ork just nu. Alltså jag vet inte när jag hade så här mycket dramaskapande runt mig sist. Blev kontaktad av en trevlig främling igår och tänkte instinktivt direkt "ITS A TRAP!".

Har varit ett par struliga dagar med tjänsteresor och logistik, så har inte fått ihop någon bra träning. Hade velat prova att lägga mig på bänken med tunga bänkpressar och se om det kunnat fixera ryggen/bröstkorgen, men har inte fått tillfället. Ska se om jag kan få en tid hos en kotknäckare av något slag. Jag är inte mycket för kiropraktorer, men det som HAR fungerat åtminstone hos han jag anlitat innan är när han ber mig andas in djupt och gör typ tre fixeringar under utandning. Sedan avslutar med massage. Jag köper inte alls kiropraktorernas "kom tillbaka hit för behandling", men just att få den där första ledmanipulationen har fungerat på mig tidigare då något inte varit helt i sin ordning.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-06, 15:36   #18920
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hah men hejdär, vad förvånad jag blev av att se dig kommentera här! Men välkommen . Lång story och fel forumtråd kanske, men jag har försökt hantera henne på ett vänligt och trevligt sätt då jag märkt att ju mer "skarpt avvisande" jag har varit, desto mer aggressiv har hon blivit. Blockade henne helt för flera år sedan och jag har sällan sett maken till nya fakekonton skapade på fb mm med rejäla hot om dittan och dattan. Det som har fungerat bäst har varit när jag har varit vänskapligt trevlig, men dissat på ett trevligt sätt. I vissa perioder har det varit tyst väldigt länge men så plötsligt så vaknar monstret från ingenstans igen.



Tack, har tyvärr inte fått bukt med det, så ska se om jag kan få tag på en kotknäckare lite akut imorgon.
Ah ok jobbigt. Är inne och läser här och lite andra journaler ibland

Om man bryter revbenet så brukar det väl vara så att stora in och utandningar alternativet när man skrattar göra ont som bara den? Borde väl inte funkar att springa alls tycker jag med tanke på både stötarna och att man andas tyngre. Låter helt klart som du är inne på något mer mjukdelsbaserat.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 13:16   #18921
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Tjenare skuggan

Råkade snubbla över en tjej åt dig, på pannkakan

Om du kan tänka dig en 46-åring från Stockholm

Du behöver inte tacka mig, jag lever för att göra andra glada

__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 16:19   #18922
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
46 är nog för gammalt
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 21:40   #18923
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ah ok jobbigt. Är inne och läser här och lite andra journaler ibland

Om man bryter revbenet så brukar det väl vara så att stora in och utandningar alternativet när man skrattar göra ont som bara den? Borde väl inte funkar att springa alls tycker jag med tanke på både stötarna och att man andas tyngre. Låter helt klart som du är inne på något mer mjukdelsbaserat.
gör tyvärr skitont att skratta/nysa/hosta.

Har inte haft tiden att kolla upp det heller, jobbar just nu 60 tim/v tyvärr. Får se vad det är, men just nu verkar bröstkorgen fuckad.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 21:42   #18924
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Tjenare skuggan

Råkade snubbla över en tjej åt dig, på pannkakan
Vill ha kids så tack men nej tack, men tack för omtanken.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 16:03   #18925
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Mörbultad

Haft ett par riktiga skitveckor nu på sistone. Massa skumma personer och konstiga händelser. Sedan när jag svimmade i köket och problemen med bröstkorgen efteråt som har hindrat mig från att träna. Samtidigt helt galet mycket jobb på jobbet då verksamheten fick för sig att de ska gå från 0,5 produktionslinor upp till fyra linor på vår huvudprodukt. Direkt efter årsskiftet. Fyfan vad jobb det är att få till det. Bara denna vecka har jag haft flera sådana där panikångestattacker "light", men typ att man är så stressad så allt känns obehagligt bara. Det är sådan dagar jag skulle behöva grisa loss med träning just för att få den fysiska aktiveringen och inte bara den mentala stressen.

Samtidigt har jag inte kunnat söka hjälp för ryggen/brösten heller just för att det varit så äckligt mycket på jobbet, men idag var jag iväg till en gammal kotknäckare som jag besökt innan. Jag berättade vad som hade hänt och han tryckte bak på ryggen på exakt den punkt där jag känt låsningen (bröstrygg/latsfäste in mot trapz) på en gång. Sedan påtalade han att jag var sjukt stel i hela överkroppen vilket jag iofs visste, men han började med att knäcka till nacken min. Verkligen vidrig känsla för det känns som om han försöker bryta nacken av en och så sprakar det till i hela jäkla kraniet, men skillnaden blev helt galen. Hela huvudet känns som om det sitter löst nu. Jag måste ha haft extremt dålig rörlighet pga stelhet innan. Gissningsvis något som senaste veckorna har orsakat. Det klassiska med att man drar upp axlar/trapz och lägger anspänning i nacken när man är stressad en längre period.

Sedan körde han lite massage och tryckningar runtom på ryggen, men det släppte inte låsningen, så han körde den klassiska knäcken med sin knutna näve under min rygg och sedan en press ner av min bröstkorg. Jäklar vad det small. Två rejäla ledvätskeutjämningar, men det hjälpte. Nu kan jag andas in helt och expandera bröstkorgen helt iaf, men är öm som om någon hade slagit mig med en slägga i ryggen.

Blir inte riktigt klok på kiropraktik. Fake säger många och särskilt sjukgymnaster och naprapater dissar dem, men just den här snubben verkar ha mer koll än att bara pyssla med hokuspokus.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 16:05   #18926
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Ska fanemig se till att boka in ett par massagepass under 2019. Även om jag löptränar och lyfter skrot på gymet, så blir man ändå rätt statisk och stel i axlar och nacke. Ska se om jag hittar en bra massör som kanske också har lite fokus på just idrott och idrottsmassage mm.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-14, 21:13   #18927
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Härligt att det verkade hjälpa!
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 01:45   #18928
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Terränglöpning

Träningsform: Skogsmys
Distans: 7,6 km
Tid: 1 tim 14 min
Snittpuls: 173
Terräng: Uff Uff Uff Uff!

summering:
Drog till Paradiset i Partille och krämade på en löprunda som visade sig vara riktigt jobbig. Först 50 höjdmeter rätt upp när man var ouppvärmd, sedan sprang jag fel och kom tillbaka ner till bostadsområdet, för att behöva vända och ta ytterligare 120 höjdmeter uppåt på åsen igen. Mjölksyra, blodsmak och brutalt flås från start. Riktigt fin stiglöpning väl uppe på åsen, bitvis riktigt magiskt, men blev osäker när jag kom fram till ett vägskäl där plötsligt all märkning upphörde. Skulle följa grönvit runt hela vägen, men där fanns ingen grönvit märkning. Bara info om "bohusleden" etc. Dock var det grönmärkning precis bakom mig på träden, så det var precis som om leden tog slut. Det snöade och började skymma lite smått, så vågade inte chansa utan vände efter att ha pratat med några MTB-cyklister.

Blev en lagom runda med alldeles för högt flås och med backar som gjorde att quadsen fick duktigt med smisk.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 07:30   #18929
Poxeman
Collecting stars
 
Poxemans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Floda
Inlägg: 5 759
Gött att du är löpbar igen!
__________________
Collect some stars to shine for you, but start today, there is only a few.
En Ironman på väg mot nya äventyr...
Citat:
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-19, 23:51   #18930
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Madeira träning weekend pass 1

Träningsform: powerwalk
Distans: ?
Tid: 2 tim
Snittpuls: ?
Terräng: backar

summering:
Kallade runt i stan igår för att bekanta mig. Så jäkla backigt. 2 tim pw i högt tempo.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)