Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-27, 13:27   #4906
Sartorius
I'm the half blood prince
 
Sartoriuss avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 61
Ta tag i ditt träningsberoende innan du skadar dig allvarligt. Inte ens Yates i sin prime hade orkat att ens vara i närheten av din volym.
Sartorius är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 12:26   #4907
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Med risk för att låta trångsynt / ego så svarar jag här. Inte mening dock, tar åt mig det ni säger och försöker anpassa och lära mig.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Fortsätt med push-pull men skippa legday och tyngdlyftningen!
Push-pull-vila. Upprepa.
Eller: push-vila-pull-vila. Upprepa.

Kan du inte vila kan du köra push-pull utan vilodagar. Men då får du sänka passvolymen så veckovolymen inte spårar!
Hur skulle du lagt upp det?

Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Vad sägs om att passa på att faktiskt vila och låta kroppen återhämta sig lite? (Iaf första veckan)
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
+1
Mja! That's not my style! Återhämtning - sure - Men total träningsskipp - aldrig!

Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Håller också med om att du kanske skulle passa på att vila lite, och känna att det är okej? Speciellt med tanke på att du är skadad. Är det något som bromsar dig från att vila som är relaterat till mat, vikt och utseende? Jag tänker på att du ibland verkar rädd som om något skulle hända med ditt appearence? Du kommer inte att tappa muskler, lägga på dig fettmassa och få börja om på ruta ett om du så skulle vila en månad. Kanske lite styrka och liiiiiiiiiite muskelmassa, men inget du skulle märka. Vila är en jävligt bra sak som många missar. Speciellt nu när du är skadad tycker jag att du faktiskt ska ge kroppen en ordentlig chans till att få återhämta sig och läka lite.

Nope! Jag behöver och älskar att röra mig / utmana mig själv. Behöver det för att må bra. Jag vet att inget kommer hända utseende-mässigt, men psykiskt och styrkemässigt och motivationsmässigt tappar jag snabbt. Har ingen lust att vila sånt som inte behöver vilas.

Du nämnde i något inlägg att du var rädd för att äta ordentligt dagar du inte tar ut dig rätt rejält fysiskt? Det är rätt oroande att läsa och känns som att du omedvetet, paralellt med din framgång, långsamt glider tillbaka i samma mönster, eller utvecklar någon slags rejäl ortorexi.

Nja, nu misstolkar du det till äs-tänk. T.ex. om jag är skadad / av någon anledning inte kan hålla träningen på den nivå jag vill så har jag svårt att se anledning till att överäta i störe mån. Äta "ordentligt" gör man varje dag. Det behöver du inte oroa dig för, som sagt. Hamnar inte där igen.

Jag är också sådan att jag lever för att röra på mig, jag älskar att vara aktiv. Men det senaste har jag inte tränat något intensivt alls, pga skallskada. Det finns dock mängder med saker att göra där du kan hålla dig aktiv utan att köra sönder dig själv. Promenera med vänner, kasta frisbee i parken, städa hemma, fixa i trädgården, spela musik eller what ever. Att vara aktiv innebär inte att man måste träna som en dåre dag ut och dag in.

Det gör jag också! Dagligen. Men jag föredrar inte att plocka svamp om jag kan träna på att stå på händer istället, t.ex.

Det senaste har du ju själv sagt att inget går bra med träningen i princip, att du känner dig trött, omotiverad och sliten. Samtidigt säger du att du inte riktigt vet vad det beror på och att du ska "återhämta" dig dagen efter som i sin tur betyder simma, crosstrainer och lättare lyft på gymet. Det är liksom inte konstigt att kroppen säger i från till slut. Du är så pass ung så jag kan tänka mig att du influeras av Grub, men för de allra flesta är det inte ett hållbart liv att träna så ofta och mycket om man inte är idrottare på heltid, vill säga. Speciellt inte om man vill ha ett rikt liv vad gäller sociala relationer, nöjen och annat som är utanför dörrarna på gymet.

Antagligen på grund av icke-fungerande underkropp. Att vila för mig innebär inte att vara helt still. Utan jag gör annat som inte innebär typ lyftning. Det är väldigt stimulerande och återhämtande för mig att inte behöva prestera. Kanske konstigt "tänk", men har inget annat liksom. Inget tillfredsställer mig så mycket som att spela musik och röra på mig. Jag måste bara lära mig att stanna och lyssna på kroppen lite bättre eftersom jag som adhd-extrem alltid har tendenser att pressa mig.

Jag tänker bara högt och ordbombar när jag skriver här i din journal, men du vet att jag bara bollar med dig och vet själv att det kan vara skönt att kasta tankar fram och tillbaka. Samtidigt säger du att man ska vara ärlig så jag försöker tänka högt och vara ärlig. Säger inte att jag talar en sanning som är den enda kring hur du borde leva. Det kan du själv bara avgöra. Men, jag vill verkligen inte att du kör sönder dig själv, eller att du börjar glida till det extrema och börjar må dåligt över och/eller bli tvångsmässigt besatt av träningen.

Hugs your way, bro!
Gots it. Svarat lite i fetstilt.

Tack för feedback!

Citat:
Ursprungligen postat av Sartorius Visa inlägg
Ta tag i ditt träningsberoende innan du skadar dig allvarligt. Inte ens Yates i sin prime hade orkat att ens vara i närheten av din volym.
Och då håller jag ändå tillbaka bara för att kunna göra styrkemässiga framsteg.

Vilken mes

Skämt åsido, jag jobbar på det! Måste låta mig falla tillbaka för att sedan kunna justera och göra bättre ifrån mig. Vet inte hur jag ska lära mig annars.

Älskar att döda musklerna. Trots att jag vet att det inte är hållbart. Döda musklerna-känslan > Vetenskapligt bevisad träning som faktiskt är hållbar. Funderar på hur jag ska få bukt med det. I värsta fall får jag hålla mig till bro-splits.

__________________________________________________ ____________________________


Hej!

Lite update.

Har hållit mig lite ifrån journal/kolo p.g.a. tidsbrist (jobb med band + ICA) och har tränat och rört mig lite mer på känn, dock fortfarnde efter proxys RPT-system för att ha riktmärken, gjorde en liten deload på 2,5-5kg i lyften och har börjat därifrån igen.

Lärt mig en del om cykling och har kört en del på spinning-cykel, tränat på handstående/handstand walks, yogat, stretchat, hängt med polare, fikat etc etc. Nu har det bara gått ett par dagar, men jag vaknar liksom 07 av mig själv - CPpigg och träningsmotiverad och går upp och gör saker hela dagarna. Längtar tills jag kan börja lyfta igen dock!

Håller på att införskaffa en landsvägcykel! Det här vädret gör mig extremt cykelsugen. Bokat tid med en kille från gymmet som cyklar mycket, han ska lära mig! Kul!

Mår bättre psyksikt, känner mig återhämtad, är träningsmotiverad. Kör lugnt för underkroppen denna vecka som sagt, tills jag får mer besked av doktorn.

övrigt:

Varit jävligt öm och svullen i vänster fotled/ankel. Vet inte om det är på grund av kortisonet? Men när jag dolsarflexar fotleden så knakar det fram i lederna och jag känner att det "drar". Typ som en sträckning.

Cystorna har svullnat ned, skönt. Men rörligheten i foten är sämre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-05-31 klockan 12:27.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 13:03   #4908
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
tar åt mig det ni säger och försöker anpassa och lära mig.
Att motivera för sig själv varför man gör vad man gör kvalar inte riktigt in som att ta åt sig och lära sig Du gör vad du vill med din kropp men jag tycker att du ska bära med dig att det inte är farmor Agda 75 bast som har synpunkter om din träning utan folk i din egen ålder som själva tränar väldigt mycket och seriöst.

Jag tror dock inte våra vänliga uppmaningar leder någonvart utan att du till sist gör det du känner för ändå. För även om jag skriver att det framstår som en urusel idé att köpa en cykel så gissar jag att du kommer att köpa den ändå

Orkar inte agera trasig skiva här längre utan får bara hoppas att du inte tränar sönder dig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 15:40   #4909
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Jag kan också relatera till det här. Jag har provat på typ allt mellan himmel och jord och betraktar tex inte klättring, simning, löpning, cykling eller kampsport som träning. Utan träning för mig, i min betydelse, är styrketräning på gymmet.

Jag tycker inte att jag har haft problem att hålla en hälsosam träningsbelastning, men med min skadehistorik i bagaget så får man väl säga att jag antagligen haft otur, har dåliga gener eller har tränat över min kapacitet. Eller en kombination av alla tre

Man får helt enkelt fråga sig om det är värt konsekvenserna och "riskerna". Jag har omvärderat mitt idrottande ganska mycket under förra året och i år då jag knappt kunde träna något alls (och jag kan nog med säkerhet säga att den perioden var värsta jag upplevt och önskar verkligen inte komma ner till den nivån igen) på grund av någon sjukt osannolik skada/komplikation från frisim. Ibland behöver man liksom få sitta i skiten lite för att få perspektiv på saker och ting.

Så det kan vara klokt att utnyttja tiden till att reflektera och känna efter lite hur du känner. Vill du komma tillbaka till "toppnivå" och fortsätta pressa gränser och accepterar riskerna och konsekvenserna eller vill du acceptera omständigheterna och hålla dig på en kanske lägre men mer långsiktig nivå?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-31, 18:27   #4910
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Jag kan också relatera till det här. Jag har provat på typ allt mellan himmel och jord och betraktar tex inte klättring, simning, löpning, cykling eller kampsport som träning. Utan träning för mig, i min betydelse, är styrketräning på gymmet.
Själv badade jag i havet igår och det betraktar jag som nära på hårdkörning. Först hyperventilerar man liksom en minut medan man står på en sten och tvekar över att plumsa i, och sedan hyperventilerar man två minuter innan kroppen anpassat sig till det kalla vattnet. Sen ska man försöka hålla sig flytande och får inte en lugn stund. Man försöker lägga sig flytande på rygg ett par gånger men drar snart på sig en mindre kallsup som förstås tar på krafterna att återhämta sig ifrån. Sen blir man påhejad att "simma ut en liten bit" och har man inte simmat på fem år så är kroppen så ovan att man blir helt flåsig.

(Och ja, det är alltid kallt vatten man badar i utomhus. Alla som påstår att 20-30-gradigt vatten är "varmt" kan aldrig ha relaterat till sin egen kroppstemperatur.)
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-05-31 klockan 18:29.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 11:21   #4911
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
(Och ja, det är alltid kallt vatten man badar i utomhus. Alla som påstår att 20-30-gradigt vatten är "varmt" kan aldrig ha relaterat till sin egen kroppstemperatur.)
Fast allt över 25 grader är ju bara vidrigt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 14:03   #4912
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Wtff!!!

Fick reda på att jag ska vara med och bakgrundssjunga i tv-programmet ”så mycket bättre” med ett gäng gospel-kompisar!!

What the actual fuackk?!


Nice!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-01, 18:53   #4913
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Att motivera för sig själv varför man gör vad man gör kvalar inte riktigt in som att ta åt sig och lära sig Du gör vad du vill med din kropp men jag tycker att du ska bära med dig att det inte är farmor Agda 75 bast som har synpunkter om din träning utan folk i din egen ålder som själva tränar väldigt mycket och seriöst.



Jag tror dock inte våra vänliga uppmaningar leder någonvart utan att du till sist gör det du känner för ändå. För även om jag skriver att det framstår som en urusel idé att köpa en cykel så gissar jag att du kommer att köpa den ändå



Orkar inte agera trasig skiva här längre utan får bara hoppas att du inte tränar sönder dig.

Det var väl mer ett sätt att förklara hur jag tänker / fungerar, motiverar inte för att göra som jag gör, det ger ju uppenbarligen inte några massiva gains!

Har definitivt sugit åt mig av era inlägg och anpassat/justerat. Inte med extrema framsteg, men små här och där. Faller tillbaka några steg för att sedan kunna ta nya, flera i rätt riktning. Jag försöker!

Tja, skaffar jag en racer så kommer jag i de flesta fall byta ut löpning och rodd mot cykling, eftersom det är sommar, och skönt/roligt att cykla. Passar ju bra eftersom jag ska till Skånes landsbygd också! Träning ska ju ändå vara ”roligt” ¯\_(ツ)_/¯

Förstår det! Varför ska du lägga tid på det liksom. Uppskattar dina inlägg ändå, de ger mig alltid en tankeställare. Men som du sade så kommer jag förmodligen alltid göra som jag vill och känner för - men det är oerhört skönt att bolla tankar och få lite verbala käftsmällar då och då som sätter mig på banan igen.

Men jag vet åtminstone om mina problem / vad som hindrar mina framgångar nu. Och det för mig är en stor framgång!

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Jag kan också relatera till det här. Jag har provat på typ allt mellan himmel och jord och betraktar tex inte klättring, simning, löpning, cykling eller kampsport som träning. Utan träning för mig, i min betydelse, är styrketräning på gymmet.



Jag tycker inte att jag har haft problem att hålla en hälsosam träningsbelastning, men med min skadehistorik i bagaget så får man väl säga att jag antagligen haft otur, har dåliga gener eller har tränat över min kapacitet. Eller en kombination av alla tre



Man får helt enkelt fråga sig om det är värt konsekvenserna och "riskerna". Jag har omvärderat mitt idrottande ganska mycket under förra året och i år då jag knappt kunde träna något alls (och jag kan nog med säkerhet säga att den perioden var värsta jag upplevt och önskar verkligen inte komma ner till den nivån igen) på grund av någon sjukt osannolik skada/komplikation från frisim. Ibland behöver man liksom få sitta i skiten lite för att få perspektiv på saker och ting.



Så det kan vara klokt att utnyttja tiden till att reflektera och känna efter lite hur du känner. Vill du komma tillbaka till "toppnivå" och fortsätta pressa gränser och accepterar riskerna och konsekvenserna eller vill du acceptera omständigheterna och hålla dig på en kanske lägre men mer långsiktig nivå?

Ja, definitivt. Som jag skrev ovan, faller tillbaka lite för att sedan kunna göra framsteg. Live and learn. Jag vet inte om jag har någon annan metod som fungerar för mig. Tyvärr

Men det är helt rätt i det du säger.

Jag räknar definitivt ovanstående sporter som träning/aktivitet, men jag utför det inte i så stor mån/satsning att jag skulle klassa det som 100%-IG sådan. Utan det blir mer bara, aktivitet. Visserligen innebär väl begreppet ”träning” något man gör för att bli bättre på det man ”tränar”, vare sig det är en sport eller modelbygge. Holm skrev något bra till mig om detta.. minns inte helt dock.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 07:41   #4914
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.

Torsdag:

#1 cykling

~70 min - 32km

Handstående träning / walks etc

Stretch

#2 ryggträning proxy ppl

Mark: (lätt explosivt)

120x5
120x5
120x5 (@7)

Stångrodd: +2,5kg

72,5x6-8
62,5x8-12
52,5x15-20

Pull-ups: same same

Kv x8
Kv x8
Kv x8

Kabelrodd:

77,5x12
77,5x12
77,5x12

Baksida axlar 3 giant sets
Drag till haka kabel + ryckfattning 3 giant sets
Pullovers kabel 3 set 15-20 reps

Alt. Hantelcurls - 17,5 x8 PB / 15xfail / 12,5xfailure

Zottman-curls - 8x15, 15, 20

Lite benträning, pinnböj,
Enbenspress, step ups. Allting lätt för att känna hur det kändes - riktigt bra! Rörligheten i fotleden är kass dock. Fortfarande lite öm, känns bättre efter rörelse oftast.

Vet inte hur länge jag ska mata 8-12 reps i kabelrodden. Känns inte rätt att öka belastningen. Sänker nog vilten och satsar på mer TUT och ännu striktare reps.

På proxy ppl pass #1 - preacher curls - har jag ökat som fan. Från 8x6-8reps -> 10kg x10-12 rep. Kul!

__________________________________________

Gårdagen - fredag 01/06/18

#1

45 min spinning - 21km

30 min bål/mage

______________________________________

#2 presspass - stege genom hela.

Bänkpress:

50x20 @8
55x16 @8
60x12
65x7+1 @8
70x5+1 @9
75x3+1 @9,5 PB tror jag
70x5+1
65x7+1
60x10+2 ouff
55x12+4
50x16+4

(+2 t.ex. innebär rerack och ny brygga för att klara samma repsantal på uppgången och för att bana in bra lyft. Teknik > vikt).

Militärpress stege:

30x16
35x12
40x8
45x6 @9
50x2+2 push @9
50x2+2 push @9,5 UH
45x4+2 push @10
40x6+2
35x8+4
30x12+4

Tungt.

Dips:

Kv x 12 @7
Kv +5kg x8
Kv +10kg x6
Kv +15kg x4 @8
Kv +20kg x2 @8 lätt!
Kv +20kg x3 PB
Kv +15kg x4 @9
Kv +10kg x6
Kv +5kg x8
Kv x12 @10

Tungt på nervägen

________________________________

Sidlyft + triceps 3 giant sets

Facepulls + omvända flies maskin 3 set

Lutande Cable flies 3x12-16 + liggande rear delt static hold 3x30s

Stretching

Kommentar:

Lite tester på styrkan. Kul men tungt med steg-träning.

Cyklingen senaste dagarna har gjort mig hungrig. Landade på ~5250 kcal igårkväll. Ser det som en ordentlig refeed!

Gött!

Riktigt träningsglad just nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-06-02 klockan 07:50.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 07:56   #4915
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Mat igår

#1

1/2 L fil + special K
1 banan
1 kiwi
1 skopa whey
Färsk ingefära, kanel, kardemumma
Hallonsylt

1 tablett vätskeersättning (pga cyklingen)
1 kopp kaffe m mjölk

#2

En bunke krämig curry-kyckling-röra
Hårdbrödmackor

#3

1 skopa vassle
1 Nocco isglass carnival (god!)
1 kopp kaffe m mjölk

#4

1 stekpanna grönsakswok
2 majskolvar
3 morötter
Siracha, ketchup, surkål

1 kastrull gröt (200g gryn) + lättkvarg(160), hallonsylt(25), vassle(40), chokladkräm, Propud (400g), mjölk (50)

1 banan
2 äpplen

1 bytta breyers delight cookies n cream
1 bytta guteglass hallon/yoghurt

~ 1/4 vattenmelon

Sen vart jag mätt! :P


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 12:44   #4916
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Från skelett till hunk. Ozzikings logg mot en bättre kropp.

Cykeltrück!!

Älskar livet just nu!!

Tror jag har hittat precis det jag vill göra ett tag framöver. Kommer nog lägga tybgdlyftninglyftningen på hyllan ett tag. Hålla det till 1-2 pass i veckan för att hålla teknik och lite explosivitet/funktionalitet på banan.

Vill böja/marka/bänka/dipsa/pull-upsa och cykla.

Så här mycket endorfiner har jag inte haft på hur länge som helst!!

Efter dagens distans:

Totaltid - 75 min
Totaldistans - 32km

8st 4x4 intervaller @200-220 watt.

Tänkte först bara köra medelintensiv tempo men fick så mycket feeling av bra musik så jag körde intervallerna.

Mål är 30km / 60 min!



( alla måste tycka att jag är helt dum i huvudet just nu. Hahaha)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-06-02 klockan 12:47.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 13:09   #4917
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
#2 presspass - stege genom hela.

Bänkpress:

50x20 @8
55x16 @8
60x12
65x7+1 @8
70x5+1 @9
75x3+1 @9,5 PB tror jag
70x5+1
65x7+1
60x10+2 ouff
55x12+4
50x16+4

(+2 t.ex. innebär rerack och ny brygga för att klara samma repsantal på uppgången och för att bana in bra lyft. Teknik > vikt).

Militärpress stege:

30x16
35x12
40x8
45x6 @9
50x2+2 push @9
50x2+2 push @9,5 UH
45x4+2 push @10
40x6+2
35x8+4
30x12+4

Tungt.

Dips:

Kv x 12 @7
Kv +5kg x8
Kv +10kg x6
Kv +15kg x4 @8
Kv +20kg x2 @8 lätt!
Kv +20kg x3 PB
Kv +15kg x4 @9
Kv +10kg x6
Kv +5kg x8
Kv x12 @10

Tungt på nervägen

________________________________

Sidlyft + triceps 3 giant sets

Facepulls + omvända flies maskin 3 set

Lutande Cable flies 3x12-16 + liggande rear delt static hold 3x30s
Slakt!
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Hur skulle du lagt upp det?
Som du gjort!
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Wtff!!!

Fick reda på att jag ska vara med och bakgrundssjunga i tv-programmet ”så mycket bättre” med ett gäng gospel-kompisar!!

What the actual fuackk?!


Nice!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grattis!
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Cykeltrück!!

Älskar livet just nu!!

Tror jag har hittat precis det jag vill göra ett tag framöver. Kommer nog lägga tybgdlyftninglyftningen på hyllan ett tag. Hålla det till 1-2 pass i veckan för att hålla teknik och lite explosivitet/funktionalitet på banan.

Vill böja/marka/bänka/dipsa/pull-upsa och cykla.

Så här mycket endorfiner har jag inte haft på hur länge som helst!!

Efter dagens distans:

Totaltid - 75 min
Totaldistans - 32km

8st 4x4 intervaller @200-220 watt.

Tänkte först bara köra medelintensiv tempo men fick så mycket feeling av bra musik så jag körde intervallerna.

Mål är 30km / 60 min!



( alla måste tycka att jag är helt dum i huvudet just nu. Hahaha)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hahaha när jag cyklat är mina ben helt svullna! Feta och vätskiga! Noll definition och tillstymmelse till ådror!

Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
( alla måste tycka att jag är helt dum i huvudet just nu. Hahaha)
Vad menar du? Varför?
__

Har du slutat med periodisk fasta? Inte sett dig skriva något om det på veckor.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 21:49   #4918
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Slakt!

Yeah boi! gött.

Som du gjort!

Hur? :P

Grattis!

Tack!

Hahaha när jag cyklat är mina ben helt svullna! Feta och vätskiga! Noll definition och tillstymmelse till ådror!

Vet inte hur mina blir riktigt. Bara cyklat 4 pass änsålänge!


Vad menar du? Varför?

Med tanke på tidigare diskussioner ang min inställning till träning / mitt optinojande etc. Senaste dagarna har allting flutit på extremt bra dock. Aldrig varit såhär träningsglad! Allting .. Går?
__

Har du slutat med periodisk fasta? Inte sett dig skriva något om det på veckor.

Ja, typ. Morgonträning görs helst med endast kaffe i magen, kondis-träning också. Men om jag styrketränar har jag gärna något i kistan. Tror jag, vet inte. Äter efter prestation hellre. Vilket iofs är 2-3 stora mål / dag, gärna i anslutning till träning. Utforskar fortfarande metoder som funkar. Behövde få i mig mer kalorier och fett, så jag lade till ett mål på morgonen bara.
Svar i fetstil!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 22:09   #4919
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
#2

Dagens rygg & arm-pumpf sesh

Marklyft: stege

100x12 - typ 60%
110x10
120x8
130x6
140x4 @8.5-9
140x4 @9.5
130x6
120x8
110x10
100x12

= 9200kg

stopp-pinnböj: vanliga pjucks, "hybrid stance-squat" till strax under parallell,

20x10
60x4
70x4
80x4
90x4
100x4 @8

Pull-ups:

kv x50 st / 30s vila (10x5)

Chin-ups: neutralt grepp

kv x50 st / 60s vila (10x5)

Hantelrodd: Ingen vila mellan sidorna

30x10
30x10
30x10
30x10
30x10

1 myo-set cable pullovers (50 reps totalt)

_________________________________________________

Spider curls + DB oh extension 4 set
Cable curls + cable pushdowns 3 set
Hantelcurls + french press 3 set
Enarms triceps omvänt grepp 2 set
Enarms cable curl 2 dropset

Kommentar:

Fått dille för steg-träning. 2:a settet mark var tyngst och skakade för första gången i marklyften strax under knän. Allt under 130kg var väldigt lätt.

Hade ~800kg att leka med för att nå 10 ton underkropp / posterior chain. Så testade att böja lite lätt för första gången. Vänster ben (från knä) är stelt och stramt, inte lika ömt och svullet dock. Pinnböj var najs. Tappar lite form och ramlar fram på set över 80kg. Känns inte som att det är ett rörlighetsproblem, möjligtvis fotlederna. nöjd med 100x4.

Sen blev det simpel och tidseffektiv ryggträning. Pull ups och chin-ups. 100 reps totalt. Dat volume

20 min armar med superset rak igenom, for le pumps. Behövs!

Är riktigt effektiv på gymmet just nu. Äta bra för att öka nu då!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-02, 22:16   #4920
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
#3 17.00-18.00

Active recovery / annat / quality time med mor

Bröstsim 800 m ( 8x100m / 01:00 r )

PB i både distans och tid.

30 min bastu / dusch och avslappning

Kommentar:

Shit! ca 120 min simning på ~2 månader och jag känner att jag gör bra framsteg. Mycket mer avslappnad i simtagen, drunknar inte och får bokstavligen bättre flyt. Nästa gång satsar vi på 1000m!

Min morsa drog av 1200m utan problem. Trots att hon är tantig och överviktig. Mammor de kan. Känner mig sjukt rookie i simhallen Riktigt skönt och avslappnande, känslan efter bastu-badet dessutom... amazing!

Blev grillning efteråt. Perfekt lördag. Rostbiff, sparris, helgrillade tomater/salladslökar och färskpotatis.

tror det blir total vilodag imorgon, har dubbelgig med banden och en hel del rep. Vi får se! kanske hinner med lite cykling alt. ett kortare benpass.

Cyklat 10 mil på 4 dagar nu! Är jäävligt nöjd med mina prestationer!

woopah!

Ozziking iez Back!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-06-02 klockan 22:17.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)