Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-11-22, 22:54   #61
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 101
imponerande!!

uppsalabo också.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 23:21   #62
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
imponerande!!

uppsalabo också.
Tack så mycket ceejay
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 00:08   #63
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Jag tror att jag har sagt detta tidigare på Bodys forum men jag säger det här med, du är en riktigt jäkla häftig gubbe! Imponerande fysik både nu och då samt ett grymt marklyft. Ett fint rekord med, strongt gjort. Förresten så gillar jag att det tog ett flertal sidor fyllda med historier innan du ens nämnde rekordet, det tyder på ödmjukhet.

Tack för att du delar med dig av dina historier och träningserfarenhet, hoppas att du kan fortsätta att träna och vara stark i många år till.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 00:16   #64
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Jag tror att jag har sagt detta tidigare på Bodys forum men jag säger det här med, du är en riktigt jäkla häftig gubbe! Imponerande fysik både nu och då samt ett grymt marklyft. Ett fint rekord med, strongt gjort. Förresten så gillar jag att det tog ett flertal sidor fyllda med historier innan du ens nämnde rekordet, det tyder på ödmjukhet.

Tack för att du delar med dig av dina historier och träningserfarenhet, hoppas att du kan fortsätta att träna och vara stark i många år till.
Tack ska du ha Matsa, det var jätte snällt sagt, och det värmer en del
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 23:50   #65
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Här hittade jag en gammal bild av mig som ung styrkelyftare c:a 32 år som ni ser så hade inte överkroppen blivit riktigt stor ännu, men benen var ganska bra (för att vara mina långa ben he he), jag kommer ihåg att det var en period då jag körde tunga knäböjningar med minst 10-12 reps (som styrkelyftare brukar man inte repa så mycket), och det fungerade lite tydligen.Umm någonting att tänka på för mig och för er kanske
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-24, 21:58   #66
Bite
Endast Bite på kolo
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Parts Unknown
Inlägg: 1 334
Djupt imponerande. Det måste vara en härlig känsla att sätta ett världsrekord!
Bite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-24, 22:14   #67
Apos78
Tar mig fram...
 
Apos78s avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Östkust
Inlägg: 2 366
Jag är varken styrkelyftare eller kroppsbyggare men den här tråden är riktigt riktigt underhållande. Många års erfarenhet blandat med härliga historier och en ödmjuk trådskapare gör det till ett rent nöje att läsa sida efter sida. Tror du inspirerar många här och på det sätt du gör det är det bara att buga sig för.
__________________
"People say that if you play Microsoft CD's backwards,
you hear satanic things,
but that's nothing, because if you play them forwards,
they install Windows."
– Anonymous
Apos78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-24, 23:18   #68
HulkH
Registered User
 
HulkHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 2 077
Måste hålla med ovanstående.
Sjukt fin fysik, och kunskapen lär ligga på top. Samt är trådskaparen väldigt trevlig och ödmjuk samt roliga historier
Matchar nog "Det var en gång en tråd..." tråden
HulkH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 00:41   #69
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av Bite Visa inlägg
Djupt imponerande. Det måste vara en härlig känsla att sätta ett världsrekord!
Tack Bite.För mig var det nästan förlösande , jag menar det kändes som om man äntligen kom i mål(Umm de här orden har man väl hört förut, men det var så det kändes i alla fall).
Det var efteråt som man började njuta av rekordet och känna sig stolt

Citat:
Ursprungligen postat av Apos78 Visa inlägg
Jag är varken styrkelyftare eller kroppsbyggare men den här tråden är riktigt riktigt underhållande. Många års erfarenhet blandat med härliga historier och en ödmjuk trådskapare gör det till ett rent nöje att läsa sida efter sida. Tror du inspirerar många här och på det sätt du gör det är det bara att buga sig för.
Tackar så mycket Apos 78.Det är väldigt roligt för mig att mina historier är uppskattade och att man kan inspirera andra.Det kommer flera historier

Citat:
Ursprungligen postat av HulkH Visa inlägg
Måste hålla med ovanstående.
Sjukt fin fysik, och kunskapen lär ligga på top. Samt är trådskaparen väldigt trevlig och ödmjuk samt roliga historier
Matchar nog "Det var en gång en tråd..." tråden
Tack så mycket för dina ord HulkH.

Imorgon ska jag berätta en riktig cirkushistoria som höll på att sluta väldigt illa .....................
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.

Senast redigerad av Backday den 2010-11-25 klockan 00:49.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 18:51   #70
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
En cirkushistoria

Jag var 19 år och bodde hemma och studerade och när det var sommarlov, arbetade jag med min far som hade ett företag.Det var inte så roligt för en ung man som var ekonomisk beroende av sina föräldrar och hade inte egna pengar (jag fick ingen lön under sommaren) och därefter inte så mycket frihet.
Det hade börjat bli lite små bråk mellan mig och föräldrarna ibland och tendensen pekade åt värre bråk.Jag ville sluta studera och börja att arbeta , men de (mest min mamma som var lärarinna) hade alltid övertalat mig att fortsätta att läsa (juridik av allt........).


En sommarkväll under tiden farsan var kvar på företaget och arbetade , började min mamma och jag diskutera.Det blev värre och värre och orden hårdare och hårdare , till slut var min mamma så arg att hon sade att så fort pappa skulle komma , skulle hon berätta för honom.
Jag kände väl min far och vi hade haft mycket stora bråk förut.Jag föreställde mig det hela; nej nu tänker jag inte vänta på att han ska komma, och bli ännu mera förbannad än var jag är.
Jag packade och stack hemifrån på mindre än 10 minuter.


Och där gick jag på gatan denna sommarkväll med en väska i handen och nästan inga pengar alls , inte så det räckte för att ta in på ett hotell i varje fall.
När min ``ilska`` började avta och jag började tänka klart, var bilden av friheten inte så tilltalande plötsligt.
Vart skulle jag ta vägen? Var skulle jag sova? Klockan var redan c:a 23.30.Det var nästan , nästan att jag ångrade att inte ha planerat de hela bättre...........


Jag gick och funderade på om man skulle sova på stranden
jag hade ju kläder i väskan och det var inte kallt , så det skulle gå.
Plötsligt utanför centrum av stan mot stranden så ser jag den höga skylten med lampor:Cirkus.


På en sekund blev jag positiv , jag tänkte de där är akrobater, djurtämjare, glada äventyrare etc ; de är som mina idrottsbröder(ja ja jag ville tänka så positivt som möjligt); jag går dit och frågar om de har jobb åt mig.


Killen vid ingången såg ut att ha sett de mesta här i livet, han tittade på mig och sade, jobba? som vad då?Jag sade att jag skulle jobba med vad som helst, han tittade igen , OK jag förstår, vänta lite, jag ska hämta förmannen.
Den här killen(förmannen) såg lite alkoholiserad ut (bara lite alltså),Han sade kom med mig och frågade mig direkt(medan vi gick) vad är det som har hänt då?Jag berätta sanningen om bråket hemma och han bara avbröt mig, hur gammal är du då?Jag är 19.Då får du pojk göra vad fan du vill i ditt liv nu.Han verkade inte vilja prata så mycket mera så jag följde honom till en stor husvagn , han vände sig och frågade du vill förstås äta lite innan du får en sovplats,ja tack hann jag svara innan han försvann inne.Husvagnen var matsalen och där kocken hade sin sovsäng också.

Förmannen presenterade mig för kocken som just hade blivit väckt och sade att han skulle fixa lite mat åt mig.
Under tiden kocken lagade maten visade förmannen min sovplats som var i en annan stor husvagn där man sov i små sängar`` ovanpå varandra`` som man gör i båtar ungefär.
Han sade här kan du sova när du har ätit och behöver inte gå upp förrän kl 10 , vi brukar lägga oss sent här på cirkusen, ja, inte kocken muntrade han,han måste gå upp tidigare också.Imorgon kommer jag att presentera dig för din arbetskompis som kommer att visa dig vad ni ska göra.

Här skulle historien nästan kunna sluta , men det gör den inte , inte alls, det bästa kommer nu, så ha lite tålamod


Nästa dag presenterade mig förmannen för min arbetskamrat som var en ung kille(som jag)som pratade med samma dialekt som jag och var från samma län som jag föddes, han var trevlig också så det kändes väldigt bra i början på min första arbetsdag.
Vi städade under läktarna i stora cirkustältet,detta var en stor cirkus, kanske den största i Spanien på den tiden, och vi pratade hela tiden om vad man arbetade med hela dagen och annat också förstås.
På kvällen var det 3 ``föreställningar`` där vi hjälpte med att få publiken på plats, att ta fram redskapen till de olika cirkusnummer etc.


Där var jag på min första arbetsdag och tittade på cirkusnumren och pratade med de andra ``vanliga`` arbetarna som jag och så säger en , snart kommer trapetsen och de kommer från den här staden, du kanske känner dem.Gör de sade jag, ja vi går och tittar på de nu de håller på och värmer upp nu sa de.

När vi kom till tältet innan man går in och uppträder så ser jag de 3 trapetsartisterna i sina dräkter , en mörk kille , en blond kille och en stor man som jag kände på en gång, det var gym ägaren på mitt första gym.Jag visste att han hade varit cirkusartist men inte att han hade kommit tillbaka till cirkusen.
Den förste att se mig var den mörke Sami och då kände jag igen honom , vi hade pratat några gånger förut.Han kom leende och hälsade.Vad gör du här?Och han vände sig till den förra gym ägaren och sade, titta Fran känner du den här killen?Vi hälsade och pratade en stund och de presenterade för den blonde Marcos.Sedan var det dags för
de att uppträda.


Ja det kändes riktigt bra , och det blev nästan som jag tänkte när jag gick(nästan sprang) till stora tältet kvällen innan ``idrottsbröder`` ha ha , det kändes så då
Efter föreställningarna som brukade sluta c:a kl 1 på natten, gick vi ut och tog någon matbit någonstans och hade roligt tillsammans, vi brukade gå ut`` min`` arbetskamrat och någon arbetskamrat till och Sami som hängde med nästan alltid , Marcos och Fran hängde med
ofta också.

Nu måste ni veta att för mig som aldrig kunnat gå ut på natten utan att säga vilken tid exakt man skulle komma tillbaka hem(och inte alldeles för sent), var detta liv himmelriket
Men ännu bättre skulle det bli och sen nästan gå åt he-te.
Men det tar vi imorgon eftersom historien blev lite längre än vad jag trodde.
PS:Ja då, jag tränade även om det var lite annorlunda träning än på gym.
I bilden nedanför är jag c:a 50 år
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.

Senast redigerad av Backday den 2010-11-25 klockan 19:00.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 19:24   #71
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Det här kan vara bland de bästa trådar jag läst på kolo. MERA
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 23:09   #72
Jaggan
Registered User
 
Jaggans avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 149
Imponerande fysik och mycket rolig läsning! Keep it up
Jaggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 00:00   #73
Fastback
Registered User
 
Fastbacks avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 028
Riktigt, riktigt kul att läsa ! Riktigt imponerad, grymt kul att se !
Fastback är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 13:55   #74
Backday
Registered User
 
Backdays avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 226
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Det här kan vara bland de bästa trådar jag läst på kolo. MERA
Hej rooz , jätte roligt att du tycker det, tack så mycket.
Det kommer mera ikväll om jag hinner(ska äta med jobbarkompisar, och nu ska jag träna) eller senast imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaggan Visa inlägg
Imponerande fysik och mycket rolig läsning! Keep it up
Tackar Jaggan .
Mera kommer som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fastback Visa inlägg
Riktigt, riktigt kul att läsa ! Riktigt imponerad, grymt kul att se !
Tack ska du ha Fastback.Vad är tanken(betydelse) bakom ditt ``namn``?
På mitt namn Backday är: ``dagen som man tränar rygg`` , därför att jag tycker om att träna ryggen hårt.


Bilden efter en deffning 2007
__________________
30 år bodybuilding + 20 år tävlande styrkelyftare.
Backday är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 17:09   #75
limenka
OLare
 
limenkas avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 6 291
Men....vad hände sen?!!!!
__________________
Reality Hits You Hard Bro
limenka är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)