Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-23, 07:08   #27196
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Ta aldrig ut något i förväg när det gäller PC-utgåvor från japanska konsolutvecklare. Även om Monster Hunter World ser lovande ut.

Ett av dom tre bästa spelen i år för mig, hittills. Tillsammans med Far Cry 5 och God of War.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-23, 07:53   #27197
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Tråkigt att höra, själv blev jag förvånad över hur Zelda Breath fo the Wild lockade fram dedär sköna nostalgiska glädjevibbarna.

Lite likadant i helgen när jag på skoj tänkte att jag skulle testa Monster Hunter World på Ps4 inför augustis PC-release och DRA ÅT HELSICKE! Jag glömde nästan äta igår, satt som klistrad 7h i sträck. Inte ofta man har så mycket dötid över, men herregud så bra detta kommer bli på PC! Så mycket mechanics och annat gott att grotta ner sig i osv

Också kul att se hur stor skillnad det är med och utan HDR aktiverat, kommer verkligen till sin rätt!
Tror jag sänkt 300h på mhw och har fortfarande hur mycket som helst att göra. Episkt spel.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-23, 10:29   #27198
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Är inte Monster Hunter spelen bara en lång grind för att kunna döda starkare och starkare monster? Vad är charmen? :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-23, 10:42   #27199
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
En välgjord loot grind är vanebildande på ett bra sätt.

Här finns det också en single player campaign som tar närmare 75 timmar om man inte redan är veteran inom Monster Hunter.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-24, 10:02   #27200
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ta aldrig ut något i förväg när det gäller PC-utgåvor från japanska konsolutvecklare. Även om Monster Hunter World ser lovande ut.

Ett av dom tre bästa spelen i år för mig, hittills. Tillsammans med Far Cry 5 och God of War.
Så är det säkerligen, försöker att inte hålla förväntningarna uppe. Är osäker på vad ps4 pro lyckas hålla för frame rate, har inställt att prioritera just detta, men man kan hoppas 60-100fps @1440p och någorlunda ögongodis ska vara möjligt att uppnå med GTX 1080 samt 6600K @ 4.5ghz, g-sync täcker förhoppningsvis eventuella suboptimeringar från tillverkarnas sida.

Recommended är ju ändå enligt nedan:
Processor: Intel Core i7 3770 @ 3.4GHz
RAM: 8GB
GPU: Nvidia GeForce GTX 1060
HDD: 25GB free space
OS: Windows 7, 8, 8.1, or Windows 10

Edit: Bara att be till gud att Denuvo inte fuckar upp något drastiskt..

Citat:
Ursprungligen postat av Bailah Visa inlägg
Tror jag sänkt 300h på mhw och har fortfarande hur mycket som helst att göra. Episkt spel.
Kan tänka mig det, sänkt 20-25h i det och det känns som att jag knappt börjat!

Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Är inte Monster Hunter spelen bara en lång grind för att kunna döda starkare och starkare monster? Vad är charmen? :p
Så kan man ju dock summera varenda ARPG också. Detta känns dock mer välarbetat och frihetskänslan är oerhört trevlig! Det känns helt enkelt som ett mer invecklat Diablo on steroids, och det är i mina ögon inget dåligt.
Kan tänka mig spelglädjen av att lira 4-mannaparty också, hittills helt uppslukad av att bara lira SP.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”

Senast redigerad av Kimball den 2018-07-24 klockan 10:09.
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-24, 10:12   #27201
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Capcom har sagt att PC-versionen kommer att vara i paritet med konsolversionerna vad gäller det grafiska, men att det inte är omöjligt att dom släpper någon nedladdningsbart material som förbättrar grafiken just för PC någon gång i framtiden.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-24, 10:57   #27202
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Capcom har sagt att PC-versionen kommer att vara i paritet med konsolversionerna vad gäller det grafiska, men att det inte är omöjligt att dom släpper någon nedladdningsbart material som förbättrar grafiken just för PC någon gång i framtiden.
Läste det precis också. All jolly good för min del sålänge det är spelbart på stabil fps faktiskt!
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-24, 12:45   #27203
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Älskar denna artikel från: https://www.gamesradar.com/after-40-...t-be-happier//

Citat:
"I used to think I was pretty good at Monster Hunter World. And after 40 hours’ play – enough time to completely finish at least two, relatively large, full-sized AAA games – I had every right to think that. Hell, I was good. My whole squad was. We had good gear, we knew how to use it, we coordinated well in combat, and we put serious thought into the ongoing direction of our armour and weapon builds. We were entirely on-point"
Citat:
"When you hit High Rank in Monster Hunter World – which kicks in after a couple of special missions at Hunter Rank 11, and takes between 30 and 50 hours to reach – it rapidly becomes apparent that all that has come before, all that you fought so hard for, discovered, won, bemoaned and celebrated, was a tutorial. Surprise, noob! You didn’t think that 50-hour campaign of thundering challenge and dizzying RPG depth was the game, did you? Oh sweet, blessed child. How naïve you were. That was all just to get you warmed up to the most basic idea of the game."
Känns som att det finns potential för mitt nästa spel någonsin som loggas +1000h i.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-27, 11:33   #27204
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Capcom har sagt att PC-versionen kommer att vara i paritet med konsolversionerna vad gäller det grafiska, men att det inte är omöjligt att dom släpper någon nedladdningsbart material som förbättrar grafiken just för PC någon gång i framtiden.
Verkar väldigt lovande hittills!



https://kotaku.com/monster-hunter-wo...can-1827899429

Kräver sin rigg för att hantera 1440p med vettig FPS, men det är jag helt okej med.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-01, 14:57   #27205
LadyG
Fudoshin
 
LadyGs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 9 594
Stångas med Kingdome Come: Deliverance, den nya DLC:n. Blir så trött på att jag personligen suger på att fightas och att Henry (lvl 11) är en sopa på att skrämmas, både main questen och DLC:n sitter fast tack vare det. I main questen är jag vid en "Mysterious knight" som obönhörligen gör slarvsylta av mig om jag försöker prata med honom och övertyga honom att berätta vad han pysslar med. I DLC:en är jag fast vid att försöka befria en förbannad byråkrat från ett banditgäng. Failar intimidate check på båda ställena, fastän jag har skyhögt högre på intimidate än de. Börjar tro att det är en bug, eller scriptat. Har inte ens hundra groschen kvar, spenderat tusentals på rustning, svärd och bling så folk titulerar mig "Sir Knight" och bugar när jag kommer gående. Argh!!!
__________________
The only way of finding the limits of the possible is by going beyond them into the impossible. Arthur C. Clarke
Träningsjournal - Mot Stockholm Ultramarathon 100km
LadyG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 14:34   #27206
paropirat
Registered User
 
paropirats avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Halmstad
Inlägg: 388
Officiell gameplay-video på Red Dead Redemption 2, kl. 17 svensk tid:

https://www.rockstargames.com/newswi...rsday-August-9
paropirat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 05:30   #27207
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av paropirat Visa inlägg
Officiell gameplay-video på Red Dead Redemption 2, kl. 17 svensk tid:

https://www.rockstargames.com/newswi...rsday-August-9
Ser göööörfett ut
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 09:52   #27208
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Rdr 2 kan bli årets bästa spel, bästa på ps4 öht kanske.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 10:45   #27209
saigon
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Södra Sverige
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Rdr 2 kan bli årets bästa spel, bästa på ps4 öht kanske.
Definitivt bästa på Xbox åtminstone. Ps4 har ju ändå redan en del bra spel.

Funderar själv på att uppgradera One till one X.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
saigon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 11:53   #27210
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
RDR är nog mitt absoluta favoritspel genom tiderna, det är bara Team ICO-spel som kan konkurrera. Känslan av att rida in i solnedgången, på jakt efter brottslingar med pengar på huvudet eller efter vilt, övernatta under risiga tältet ute på prärien när det stormar, duellera i Mexico, spela tärning i thieves landing. Bara rida runt o upptäcka. RDR2 är det första spelet jag känner hype för sen The Last Guardian och innan dess Witcher 3
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)