Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-11, 23:00   #5011
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
#1

Långdistans cykel - PB

Distans: 76 km

Tid: 2h 57 min (inkl. bensträckare)

Snitthastighet: 26,4 km /h

Kommentar:

Jobbar mig sakta upp mot 100k. Note to self: Solkräm.
__________________________________________________ ______________

#2 Benstyrka - 90 min

Benböj: 7x3

110x3 @9
110x3
110x3
110x3
110x3
110x3
110x3 @8

Benböj: back of 3x6

95x6
95x6
95x6

Benpress: 12/12/12/14 reps är målet

200x8+4
200x8+4
200x8+4
200x10+4

Lårcurl liggande:

32x10 + 25x15
30x10 +25 x15
30x10 +25 x15
32x10 +25 x15

Bulgarisk spliböj: 2xHantlar

12,5 x12
15 x12
17,5 x12
12,5 x14
_______________________________

5 rounds:

5 alt. Pistol squats / leg
15 seated sand ball rotation slam
25 DU

5 rounds:

20 cal run
30 DU


annat:

excentriska dragonflags 5x5

Kommentar:

sedan jobb 16-21. Endast proteinshake & kaffe i kistan. Hade bara 15 min rast idag.

Köpte ett par crossfit metcon-dojor (begagnade) och böjer (till min förvåning) mycket bättre med dessa platta pjucks än med böjskor. Mer upprätt, mer balanserad. Kändes ypperligt. Resten av volymen var mer för lite pumpf / stabilitetsträning.

Tveksam till om jag hamnar på kcal+ idag med cyklingen, Men priooriterar sömn framför mat just nu. Hon e 00:00 och har tryckt mat i 2h lol.

Sub 1v till MR och förhoppningsvis påbörjad behandling samma vecka. Energin har hållt sig relativt stabil, hade en dipp i måndags.

peace!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 23:11   #5012
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Note to self: Solkräm.
Aj?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 07:08   #5013
EnergiÖverskott
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 1 445
Fan, blir lite orolig. Samtidigt som du känner dig helt död på samma sätt som när du var ätstörd, fast utan ätstörning, och säger att du ska lägga all energi på att orka jobba så drar du av närmare fem timmar träning innan jobb med lite kaffe och en proteindrink som energi för att orka jobba. Hoppas verkligen inte att du lurar dig själv när du säger att du är som när du är ätstörd, fast bara inte ätstörd.

Vill bara att du ska må bra. Det är lätt att det spårar när man har en bakgrund av ansträngt förhållande till mat och börjar addera timtals med konditionsträning om dagen. Just beware av dig self! <3
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 11:42   #5014
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Fem timmar träning under dagen sedan jobba med bara kaffe och proteinshake. Damn. Jag som erfaren fastare hade varit helt wrecked och sämst humör! Sitta i kassan och få gamla segkärringar som ska betala med kontanter!

Jag har hört (podd) eller sett (youtube) av någon att konditionsträning fastande, sedan fortsätta fasta efteråt, gör en mer mottaglig mot virus och bakterier! Jag har faktiskt blivit sjuk två gånger när jag fortsatt fasta efter konditionsträning. Sliter väldigt hårt. Stor skillnad gentemot fortsatt fasta efter styrketräningen, för/på mig.

Har du gått ner i kroppsvikt? Inte sett dig skriva något om kroppsvikten sedan du började cykla! Senast för en månad sedan, 72.5-73 kg.

Senast redigerad av 1x0 den 2018-07-12 klockan 11:45.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 12:18   #5015
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av EnergiÖverskott Visa inlägg
Fan, blir lite orolig. Samtidigt som du känner dig helt död på samma sätt som när du var ätstörd, fast utan ätstörning, och säger att du ska lägga all energi på att orka jobba så drar du av närmare fem timmar träning innan jobb med lite kaffe och en proteindrink som energi för att orka jobba. Hoppas verkligen inte att du lurar dig själv när du säger att du är som när du är ätstörd, fast bara inte ätstörd.

Vill bara att du ska må bra. Det är lätt att det spårar när man har en bakgrund av ansträngt förhållande till mat och börjar addera timtals med konditionsträning om dagen. Just beware av dig self! <3
Orkar inte förklara en gång till, du får läsa tidigare inlägg om du vill hänga med. Men energin går i vågor - kort sammanfattat. Kan jag träna och orkar det så gör jag det.

Åt frukost mellan cykling och styrketräning, kanske inte skrev det. Orkar inte detaljera allt jag gör jämnt heller

Skulle uppskatta om du inte förvred allt jag gjorde till det negativa. Börjar bli irriterande. Man gör det som hinns med, sånt är livet.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Fem timmar träning under dagen sedan jobba med bara kaffe och proteinshake. Damn. Jag som erfaren fastare hade varit helt wrecked och sämst humör! Sitta i kassan och få gamla segkärringar som ska betala med kontanter!

Jag har hört (podd) eller sett (youtube) av någon att konditionsträning fastande, sedan fortsätta fasta efteråt, gör en mer mottaglig mot virus och bakterier! Jag har faktiskt blivit sjuk två gånger när jag fortsatt fasta efter konditionsträning. Sliter väldigt hårt. Stor skillnad gentemot fortsatt fasta efter styrketräningen, för/på mig.

Har du gått ner i kroppsvikt? Inte sett dig skriva något om kroppsvikten sedan du började cykla! Senast för en månad sedan, 72.5-73 kg.
Mja. Åt frukost mellan cykling och styrketräning. Annars skulle jag varit helt depleted lol. Cykelturerna är inte så ansträngande heller, är inte så bra på att pressa mig ute (än). Men väldigt skön avslappning inför jobbet. Så man orkar med segkärringarna
_______

Kan säkert vara så. Tur att man inte fastar efter kondisträningen då. O-opti! Intar EAA + kaffe med mjölk innan jag cyklar iaf.

_____________________

Vet ej, inte orkat/brytt mig om vågen sen jag flyttade hem. Glömt bort/inte hunnit. Tror jag har hållit mig rätt stabil. Får kolla imorgon
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-07-12 klockan 12:25.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 12:19   #5016
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Aj?
Mja, snarare att jag har världens snyggaste bondbränna lol
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 12:20   #5017
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Kommentar:

sedan jobb 16-21. Endast proteinshake & kaffe i kistan EFTER STYRKETRÄNINGEN. Hade bara 15 min rast idag.

Edit
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 12:47   #5018
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Ledig idag. Skön cykeltur med fikapaus mitt i.

Note to self: inga längre fika-stopp. Segt att komma igång efter.

Tur att det var medvind + mycket nedför hem. Kunde ligga i 30-35 km/h utan problem (kändes som att ligga 20-25).





Har liknande bränna på armarna :’-)





Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 13:40   #5019
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Haha, jag är också expert på att få idiotbränna. Gärna olika på olika sidor av kroppen också
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-12, 13:48   #5020
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Mja. Åt frukost mellan cykling och styrketräning. Annars skulle jag varit helt depleted lol. Cykelturerna är inte så ansträngande heller, är inte så bra på att pressa mig ute (än). Men väldigt skön avslappning inför jobbet. Så man orkar med segkärringarna
_______

Kan säkert vara så. Tur att man inte fastar efter kondisträningen då. O-opti! Intar EAA + kaffe med mjölk innan jag cyklar iaf.

_____________________

Vet ej, inte orkat/brytt mig om vågen sen jag flyttade hem. Glömt bort/inte hunnit. Tror jag har hållit mig rätt stabil. Får kolla imorgon
Depleted! Bra ordval. Så jag känner mig när fortsätter fasta efter krävande cykellångrunda. Tömd!

Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Har liknande bränna på armarna :’-)
Är du inte och badar, ränner runt med bar överkropp? (Då får man ingen cykelbränna?) Varför vara så rippad om du inte visar upp det IRL
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 07:33   #5021
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Depleted! Bra ordval. Så jag känner mig när fortsätter fasta efter krävande cykellångrunda. Tömd!





Är du inte och badar, ränner runt med bar överkropp? (Då får man ingen cykelbränna?) Varför vara så rippad om du inte visar upp det IRL


Riktigt bra ord! Beskriver känslan väldigt precist.

Haha, inte så värst. Polarna jobbar lika mycket som jag, och tbh så är jag inte så mycket för att visa upp kroppen just nu, börjar skämmas lite. Är mer smal än ripped atm.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 07:35   #5022
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Körde ett push-pass igår, jagade bra teknik-volym i OHP. 45x7x3 bl.a. kändes lätt. Fyra tior i bänk på 60 också.

Avbröt mot slutet då jag fick reda på att en nära släkting håller på att gå bort i en sällsynt blodsjukdom (inte säkert att det var cancer, något med njuren som lade ner bl.a.). Har inte fått ledigt från jobbet för att kunna åka upp, för ont om personal och för tight inpå.

Klump i magen och nedstämdhet resten av kvällen. Usch, det sista jag behövde just nu


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 17:37   #5023
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Kom igång idag trots allt. Ledig idag igen. Morsan släpade med mig på spinning, bra val. Mycket stående positioner = skönt för rumpan. "Cheatade" /refeedade igår och hamnade nog på en 6000 kcal. Vart hungrig av långa cykelpass. Skulle valt lite andra livsmedel kanske, blev dålig i magen.

Funderar på att köra en refeed idag med, jobbar helgen och vet att jag kommer ha dåligt med tid att käka ordentligt. Gillar inte att stress-äta.

__________________________________________________ __________

#1

Spinning 60 min.

40 min bål & stretch fokus anti-rotation övningar och plankor.

__________________________________________________ __________

#2 Pull - trams

Deadlift: stegrande 10:or / 60s vila till fail"

Kände av en låsning i höger ländrygg så vågade inte gå för tungt.. i början. Släppte efter 3 set och lite tryck och knåd. Fokuserade 100% på tekniken. Dött stopp.

100x10
105x10
110x10
115x10
120x10
125x10
130x10 här dog jag

Deficit deadlift: positionsträning och för att stärka startposition, något mer långsam excentrisk fas.

100x10
100x10
100x10

Pull-ups: axelbrett / 60s vila / 5x10

kv x6+4
kv x6+4
kv x6+4
kv x8+2 (något bredare grepp)
kv x6+4

T-bar rows: 5x10 pyramid / 60s vila

stång + 45kg x10
stång +60kg x10
stång +75kg x10 (fula fusk-roddar för överbelastning/ego/trams)
stång +60kg x10
stång + 45kg x10

Machine-rows: 5x10 pyramid / 60s vila
52x10
57x10
64x10
57x10
52x10

Pullovers: 5x10 pyramid / 30/45/60s vila

41x10
45x10
50x10
45x10
41x10

S/A DB-rows: 5x10 fast vikt / 30s vila mellan varje "arm"

35x10
35x10
35x10
35x10
35x10

15 min amrap

20 cal skierg
20 cal row

5 rundor / varje

sen stängde gymmet

Kommentar:

5x10. 60s vila.

Inspirerad av strävans pass lol. Han 5x10:ar typ allt.

Post-workout:

1 vassleshake
1 vattenmelon PB
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-07-13 klockan 17:40.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 11:18   #5024
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Ledig å tänkte nog bara dra en dag på stranden. Möjligtvis cykling med rck ikväll. Får se om jag hinner med ett presspass. Fick sovmorgon idag, välbehövligt. Tog ut den som fan

Känner att humöret har trytit på sistone. MR imorgon, sen hoppas vi att jag kan börja med dessa förbannade rövjektionerna* (injektion i rumpa). Trött på detta nu

Cyklade totalt 250km ute förra veckan, mitt mål är att uppnå 1000km denna säsong(?). Sen under höst/vinter vet jag ej hur jag ska göra. Behöver 1000km i sadeln innan Vättern nästa år igen.

Tar träningstillfällena som de kommer


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 11:20   #5025
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Edit

Ser nu att jag loggat 700km i Strava. Hm. Kanske 1000 är rätt snålt ändå.

Vi satsar på 1000 innan augusti väl. Det är en Vättern-runda till.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)