Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-20, 18:33   #7396
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
The ending makes sense, think about it...

Summerar det rätt bra

Också rätt tydligt hur trenden har gått :p
https://www.reddit.com/r/gameofthron...by_imdb_users/
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-05-20 klockan 18:38.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 18:38   #7397
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Om Jon är Commander of the Night's Watch samt ffa med den pilska Tormund som hans wingman så finns ju chansen att reglerna ändras förr eller senare. Annars verkar ju förvisso Jon ganska bekväm med att vara konstant moloken, så det kanske kvittar.
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 18:59   #7398
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260


IMDB_betyg för varje avsnitt :')
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:05   #7399
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Alltså jag hade kunnat köpa större delen av storyn under säsongen och även slutet (möjligen bortsett Brans kröning då han ju tidigare knappt kunnat kommunicera med människor). Men allt är så hastigt och kasst utfört att det känns tämligen värdelöst. Så många saker i sista avsnittet som lämnar en sur eftersmak, som exempelvis Bran som nu plötsligt verkar kunna kommunicera med människor runt sig, vilket han knappast kan sägas ha gjort tidigare. Så många individuella val under säsongens gång känns inte ens nästan troliga med tanke på hur de karaktärerna agerat tidigare och ja det känns inte förankrat i berättelsen i stort.

Jag tycker fortfarande att det är en av de bästa TV-serier som någonsin gjorts, innan denna säsong var den en solklar etta men tyvärr är den inte det längre.

Jag förstår bara inte hur dom kunde göra det här så hafsigt, stressat och med så lite respekt till den serie som har varit under större delen av ett decennium.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:10   #7400
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Alltså jag hade kunnat köpa större delen av storyn under säsongen och även slutet (möjligen bortsett Brans kröning då han ju tidigare knappt kunnat kommunicera med människor). Men allt är så hastigt och kasst utfört att det känns tämligen värdelöst. Så många saker i sista avsnittet som lämnar en sur eftersmak, som exempelvis Bran som nu plötsligt verkar kunna kommunicera med människor runt sig, vilket han knappast kan sägas ha gjort tidigare. Så många individuella val under säsongens gång känns inte ens nästan troliga med tanke på hur de karaktärerna agerat tidigare och ja det känns inte förankrat i berättelsen i stort.

Jag tycker fortfarande att det är en av de bästa TV-serier som någonsin gjorts, innan denna säsong var den en solklar etta men tyvärr är den inte det längre.

Jag förstår bara inte hur dom kunde göra det här så hafsigt, stressat och med så lite respekt till den serie som har varit under större delen av ett decennium.
Hade gått att lösa genom att göra s7 och s8 10 avsnitt vardera, istället för 7 resp 6. Men man hade väl bråttom med antingen kontrakt eller något annat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:11   #7401
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Hade gått att lösa genom att göra s7 och s8 10 avsnitt vardera, istället för 7 resp 6. Men man hade väl bråttom med antingen kontrakt eller något annat.
Jag tror också att det hade hjälpt avsevärt att få storyn att kännas mer trovärdig.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:16   #7402
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Åttan var ju klart bättre än sjuan iaf.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:26   #7403
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Ahmenvafan. I can't even just nu. Vet inte om jag känner mig tom för att den bästa serien jag sett är över eller för att slutet var otillfredsställande. Jag kan inte annat än förundras över att man gick igenom så mycket storyline på ett avsnitt, stressat avslut?

Jag ska fundera, sen ska jag recensera. Men nu så vet jag inte vad jag tyckte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:27   #7404
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Ahmenvafan. I can't even just nu. Vet inte om jag känner mig tom för att den bästa serien jag sett är över eller för att slutet var otillfredsställande. Jag kan inte annat än förundras över att man gick igenom så mycket storyline på ett avsnitt, stressat avslut?

Jag ska fundera, sen ska jag recensera. Men nu så vet jag inte vad jag tyckte.
För mig är det helt klart det andra du nämner, otillfredsställande deluxe och ett minst sagt hafsigt hantverk. Ser fram emot dina tankar när du funderat lite.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:30   #7405
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Hade gått att lösa genom att göra s7 och s8 10 avsnitt vardera, istället för 7 resp 6. Men man hade väl bråttom med antingen kontrakt eller något annat.
Var väl D&D som ville ha det såhär, de har bundit upp sig på annat har jag för mig
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:34   #7406
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Gillade iaf musiken på sista avsnittet.
Jons farväl kändes som en copy/paste från när Bilbo eller Frodo eller vem det var nu igen som stack iväg med båtarna.

Jag såg precis klart avsnittet, vet inte vad jag tycker än. Måste smälta och inse att serien är slut. Känns tomt och ledsamt att allt är slut och jag känner mig inte nöjd än.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 19:47   #7407
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Var väl D&D som ville ha det såhär, de har bundit upp sig på annat har jag för mig
Ja det är ju som det är, filmbranschen är ju ett yrke som vilket annat i många avseenden (förutom kanske när det kommer till löner).
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Åttan var ju klart bättre än sjuan iaf.
Tycker du? Jag kommer i och för sig inte ihåg något från säsong 7, men för egen del så har säsong 8 varit katastrofalt dålig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-05-20 klockan 19:51.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 20:00   #7408
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Sett ur en rollspelares perspektiv:

Din spelgrupp har en lönnmördare som dessutom kan se ut som vem som helst. Man hade kunnat låta henne döda Daenerys, vilket ändå måste vara en fis i rymden jämför med the night king, helst förklädd. Då hade Jon Snow varit den rättmätiga kungen, älskad och respekterad av alla och till och med Sansa hade varit nöjd. Men icke.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 20:13   #7409
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Ja det är ju som det är, filmbranschen är ju ett yrke som vilket annat i många avseenden (förutom kanske när det kommer till löner).

Tycker du? Jag kommer i och för sig inte ihåg något från säsong 7, men för egen del så har säsong 8 varit katastrofalt dålig.
Jupp, åttan var iaf minnesvärd, sjuan var bara usel på alla sätt.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 20:21   #7410
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
https://www.economist.com/graphic-de...bl%2Fed%2Fauto

Lite statistik!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)