Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-05-16, 16:23   #7336
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 841
Serien (och böckerna!) matar ju på med hennes bild av att hon tror att hon är den rättmätiga härskarinnan. Hon tror att folket i Westeros väntar på att hon ska komma tillbaka, men i verkligheten bryr sig inte vanligt folk om vilka som styr. Targariens var väl inte ens särskilt bra/godare härskare, utan de kunde ju endast styra för att de hade mycket makt, resurser och drakar. Det fanns ju en anledning till varför Roberts Rebellion var så framgångsrik.

Det är ju väldigt tydligt genom alla säsonger att det är vanligt folk som får lida ordentligt p.g.a släktfejder. Robb gör uppror för att hans far blev av med huvudet, de båda Baratheonbröderna går ut i krig för att de tycker de har rätt till tronen osv. Det kan inte vara lätt att vara bannerman. Tvingas att betala skatt till adeln samtidigt som man också tvingas gå ut i krig för dem när de vill.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 18:37   #7337
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Gillar att Dany till slut bekände färg, hon har varit galet självrättfärdig från första början.
Kan inte på förhand gissa vad som kommer hända sista avsnittet, det är ett plus. I övrigt besviken på serien, men det kanske inte är så mycket att älta. Jag upplever mestadels att karaktärerna blivit plattare, karaktärsutveckling verkar inte få samma fokus som action. Vilket är synd och lite märkligt. Många serier fokuserar ju väldigt just på karaktärerna så det är märkligt att GoT riktat in sig allt mer på action i takt med stigande budget, nästan så jag tror de kunnat spendera mindre budget, få större vinst och dessutom bättre tittarsiffror ifall de stannat på det gamla spåret
Eller så gillar helt enkelt den stora, tysta massan tittare action över karaktärer, syns ju på marvelfilmer osv. Skulle inte förvåna mig om det mest är kritiker och fanboys som är besvikna.

Vore ballt om littlefinger aldrig dog och game:ade till sig makten men det lär inte hända, kul teori iaf.

Sen har det ju skett karaktärsutveckling. Fast de karaktärer jag brytt mig mest om sista säsongen är Sansa och the Hound. Det händer liksom rätt mycket när jag tänker efter, kanske mest är att det är oengagerande antingen pga presentation eller att jag tröttnat.

Vad hände med Dorne förresten?
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 18:49   #7338
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Jag upplever mestadels att karaktärerna blivit plattare, karaktärsutveckling verkar inte få samma fokus som action. Vilket är synd och lite märkligt. Många serier fokuserar ju väldigt just på karaktärerna så det är märkligt att GoT riktat in sig allt mer på action i takt med stigande budget, nästan så jag tror de kunnat spendera mindre budget, få större vinst och dessutom bättre tittarsiffror ifall de stannat på det gamla spåret
GRRM pratade om behovet av dubbelt så många säsonger för att berätta historien. HBO ville väl ha ytterligare 1-2 säsonger. Försökte t.o.m. pressa fram 10 avsnitt denna säsongen med löften om ökad budget men D&D vägrade vika sig. Åtminstone det som sägs online.

Har varit inne på det tidigare men känns lite meh att spekulera när D&D kör "she kinda forgot" eller "it would be too obvious". Ett logiskt slut vore väl en ny revolt (tillbaka där vi började) eller att Arya dödar Daenerys och en tredje part dyker upp för att visa att det aldrig tar slut. T.ex. Iron Bank som förlorat stora summor på både Stannis och Cersei.

Förutsätter därför att Bran vaknar upp efter sitt fall och allt visar sig vara en dröm.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 19:03   #7339
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
GRRM pratade om behovet av dubbelt så många säsonger för att berätta historien. HBO ville väl ha ytterligare 1-2 säsonger. Försökte t.o.m. pressa fram 10 avsnitt denna säsongen med löften om ökad budget men D&D vägrade vika sig. Åtminstone det som sägs online.

Har varit inne på det tidigare men känns lite meh att spekulera när D&D kör "she kinda forgot" eller "it would be too obvious". Ett logiskt slut vore väl en ny revolt (tillbaka där vi började) eller att Arya dödar Daenerys och en tredje part dyker upp för att visa att det aldrig tar slut. T.ex. Iron Bank som förlorat stora summor på både Stannis och Cersei.

Förutsätter därför att Bran vaknar upp efter sitt fall och allt visar sig vara en dröm.
Det mest logiska slutet vore väl egentligen att någon mördar Dany och Jon tar tronen. Nog för att det vore en pruttkudde till slut, men det är vad som ligger närmast.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 20:02   #7340
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 21:41   #7341
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
https://www.change.org/p/hbo-remake-...petent-writers

Snart 600000 underskrifter.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 21:42   #7342
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Signad, för mänsklighetens bästa.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 07:09   #7343
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Vad hände med Dorne förresten?
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Ett logiskt slut vore väl en ny revolt (tillbaka där vi började) eller att Arya dödar Daenerys och en tredje part dyker upp för att visa att det aldrig tar slut. T.ex. Iron Bank som förlorat stora summor på både Stannis och Cersei.

Förutsätter därför att Bran vaknar upp efter sitt fall och allt visar sig vara en dröm.
Mycket av vad som är fel med säsongen beror på BOKSPOILER
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 07:57   #7344
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Signad, för mänsklighetens bästa.
Sjuan var ju ännu sämre.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 08:11   #7345
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag signar inget förrän det handlar om att göra om allt från och med säsong 5.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 08:18   #7346
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Låt serien ta slut på söndag, sen håller vi tummarna att böckerna blir klara och vi får det "riktiga slutet".
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 09:12   #7347
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag signar inget förrän det handlar om att göra om allt från och med säsong 5.
En sak man/du/vi borde vara rätt nöjda med efter denna säsong är iaf att amerikanska feministfans gått totalt bananas nu när det visade sig att Dany blivit ond. Hon skulle ju ta över the 7 kingdoms och regera med godhet och vishet...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 09:29   #7348
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Serien dog lite efter säsong 1 för mig, Mark Addy och Sean Bean gjorde det till en helt annan serie.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 09:40   #7349
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Serien dog lite efter säsong 1 för mig, Mark Addy och Sean Bean gjorde det till en helt annan serie.
Jag som tyckte att precis efter säsongsfinalen i säsong 1, det var då serien kändes bra på riktigt. Neds död fick mig att inse att ingen går säker. Jag var HELT övertygad om att Ned skulle överleva på något vis, fram till en tredjedels sekund innan huvudet åkte av.

Utöver detta så kläcktes Danys drakar i nästan samma ögonblick, vilket plötsligt gjorde hennes redan intressanta historia 425523 gånger intressantare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-17, 10:00   #7350
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Vetteifan alltså jag gillade ju Robert och Ned så mycket, skön bromance på dom två. Satt och snackade om gamla goda tider när dom slogs och satte på horor. Ser Barristan var fortfarande Kings Guard, allt var liksom som det skulle vara. Sen ballade det bara ur totalt


Senast redigerad av Bärsärk den 2019-05-17 klockan 10:01.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)