Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-01, 16:27   #1201
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Han kan väl inte vara top-10 i världen fortfarande?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 22:16   #1202
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Han kan väl inte vara top-10 i världen fortfarande?
Om han kommer till en tävling förhållandevis frisk så är han utan tvekan topp-10. Han är fortfarande ett par storlekar bättre än både Forsmark och Hansson, och de båda hade kunnat nosa på en finalplats i årets WSM om de hade gjort sig själva rättvisa.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-01, 22:21   #1203
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Topp 5 har jag till och med hört. Låter aningen optimistiskt, men visst topp 10 utan skada.

Samuelsson valde grenar och var också minst topp 10 i världen under många år. Inga jämförelser i övrigt.

Senast redigerad av Bjorneman den 2018-07-01 klockan 22:22.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 18:07   #1204
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Topp 5 har jag till och med hört. Låter aningen optimistiskt, men visst topp 10 utan skada.

Samuelsson valde grenar och var också minst topp 10 i världen under många år. Inga jämförelser i övrigt.
Samuelsson var bättre för sin tid än vad Årsjö är för sin, men motståndet nu för tiden är sjukt hög. Topp-5 tror jag inte han är just nu, och steget upp till Hafthor, Shaw, (en skadefri) Savickas och Hall är stort, men om han har tur med grenarna, är skadefri och har en bra dag hade han kanske kunnat nå en femteplats.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 18:42   #1205
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Slår han verkligen Licis,Kieliszkowski, Caron, Oberst, Belsak, Els?
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 21:52   #1206
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Slår han verkligen Licis,Kieliszkowski, Caron, Oberst, Belsak, Els?
Blir väldigt svårt, men jag vet inte. Inte omöjligt om allt skulle stämma kanske.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-03, 00:09   #1207
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Slår han verkligen Licis,Kieliszkowski, Caron, Oberst, Belsak, Els?
Om han har tur med grenarna och är relativt skadefri så lär han i alla fall slå tre av dem. Janashia hade säkert varit tuff att slå också, precis som Loz om han håller sig skadefri, men Årsjö är där uppe bland de namnen.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-03, 09:15   #1208
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Amerikanska versionen av Heat 2 från årets WSM med Johnny Hansson finns på youtube nu:


Senast redigerad av rattlesnake61 den 2018-07-03 klockan 09:24.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-03, 16:08   #1209
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg

Vilken osis, klippet har redan blockats av IMG.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-03, 16:15   #1210
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Årsjö är ingen självklar WSM-finalist, för 5 år sedan kom han 8:a i finalen och nu är konkurrensen antagligen ännu lite tuffare. Men jag tror han ändå har bäst chans av svenskarna att ta sig till final i dagsläget, mestadels eftersom han har färre svagheter, Årsjö hade t ex inte kommit sist i hantelpressen som Hansson och Forsmark gjorde i sina WSM-grupper i år.

Senast redigerad av rattlesnake61 den 2018-07-03 klockan 16:16.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-03, 17:20   #1211
ccm
#maxstyrka
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Årsjö är ingen självklar WSM-finalist, för 5 år sedan kom han 8:a i finalen och nu är konkurrensen antagligen ännu lite tuffare. Men jag tror han ändå har bäst chans av svenskarna att ta sig till final i dagsläget, mestadels eftersom han har färre svagheter, Årsjö hade t ex inte kommit sist i hantelpressen som Hansson och Forsmark gjorde i sina WSM-grupper i år.
Han har haft mycket otur med skador i WSM. Det är bara att se hans ESM-facit för att se att han är en självklar WSM-finalist när han är skadefri. Han tillhör de bästa i världen i alla rörliga och explosiva grenar, men är antagligen utanför topp-10 när det kommer till statiska maxgrenar. Om han hade varit med i Johnnys eller Forsmarks grupp i årets WSM hade han kunnat vinna samtliga grenar utom marken och hantelmedleyt. Han hade inte tagit Shaw i Johnnys grupp, och antagligen inte Licis i Forsmarks grupp, men tvåa hade han antagligen blivit i båda grupperna.
ccm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-03, 20:16   #1212
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Han har haft mycket otur med skador i WSM. Det är bara att se hans ESM-facit för att se att han är en självklar WSM-finalist när han är skadefri. Han tillhör de bästa i världen i alla rörliga och explosiva grenar, men är antagligen utanför topp-10 när det kommer till statiska maxgrenar. Om han hade varit med i Johnnys eller Forsmarks grupp i årets WSM hade han kunnat vinna samtliga grenar utom marken och hantelmedleyt. Han hade inte tagit Shaw i Johnnys grupp, och antagligen inte Licis i Forsmarks grupp, men tvåa hade han antagligen blivit i båda grupperna.

Jo jag tror också att Årsjö hade haft en bra chans att ta sig till final i åtminstone tre av årets kvalgrupper, men det är väldigt tuff konkurrens så därför ser jag honom inte som en ''självklar'' finalist. Hans placeringar på ESM är imponerande även om vissa stora namn ej närvarat (Hall, Savickas, Lalas osv).
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-04, 20:04   #1213
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
ESM är imponerande, men det var ju egentligen bara Hafthor som var riktigt bra och Shahlaei det året han vann.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 08:09   #1214
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Någon som vet om SVT kommer filma Sveriges Starkaste Man i år igen? Tittarsiffrorna förra året var väl helt okej om jag minns rätt. Tror iofs att det skulle öka underhållningsvärdet om de hade en roligare tävlingsplats än Solnahallen, förra årets produktion såg lite grå och trist ut. Bättre vore det om tävlingen hölls utomhus i naturen som t ex Island Starkaste Man gör, utomhusmiljön gör helt klart deras tv-produktion snyggare.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-11, 10:33   #1215
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Någon som vet om SVT kommer filma Sveriges Starkaste Man i år igen? Tittarsiffrorna förra året var väl helt okej om jag minns rätt. Tror iofs att det skulle öka underhållningsvärdet om de hade en roligare tävlingsplats än Solnahallen, förra årets produktion såg lite grå och trist ut. Bättre vore det om tävlingen hölls utomhus i naturen som t ex Island Starkaste Man gör, utomhusmiljön gör helt klart deras tv-produktion snyggare.
Håller med om att utomhus är najs. Problemet är väl om det regnar....

Sen tycker jag att de skulle sända i efterhand i en nerklippt version på max 60 min. Med en lite mer påkostad produktion skulle det kanske platsa i den ordinarie tablån (förra året sändes det väl bara på svt play?).
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)