Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2019-08-14, 12:21   #11
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Vad sägs om klassiskt Coopertest? Förflytta sig så långt man kan på 12 minuter.

Jag orkar tyvärr inte rota fram bevis (sorry...)

Så utan att ha några bevis så är mitt personbästa 2.87km på 12 min (alltså ungefär 4:0X i snitt fart) hade målet att klara 3km, men lyckades inte med det.

Men jag funderar lite över det där som nämndes tidigare med att 3:30 på kilometern skulle motsvara sub 20 på 5km det känns lite skakigt.
Jag har sprungit kilometern på 3:27 (flack asfaltssträcka med minus 2 meter över kilometern), och mitt personbästa på 5k är 22:21 (flack bana bara en egentlig backe på 40-50m annars istort sett platt).

Sprang vid den tiden milen på strax under 46 min (premiärmilen på norra djurgården).
Cooper-test: ja och nej. Hade gärna haft ett resultat på det men att mer eller mindre maxa 3K, njaa alltså. Lite för jobbigt.

Kalkylatorn: jag förstår att det inte överensstämmer till 100 %, jag ville bara ha NÅGOT att utgå ifrån. Jag tror mig kunna fixa 3:15-3:20 om det är första försöket och jag är mer taktisk och inte spurtar första halvan och jag bör ligga runt gränsen för 20 min på femman.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)