Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-10, 18:21   #61
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
När jag jobbade på donken för ett par år sen (i stängt kök) var det oerhört strängt med hygienen och att lägga en loska någonstans fanns inte i föreställningsvärlden. Bra råvaror var det med med stort fokus på svenskt närproducerat både gällande kött och grönsaker när säsongen tillät. Tror BK håller liknande standard på hygienen.
Vilket skitsnack, McDonalds och BK använder utländskt kött i stor omfattning. Du kan aldrig veta ursprunget på burgaren du käkar där. Och det är för att pressa priserna. Det är bara Max som har 100% svenskt nötkött.

Angående dessa strikta hygienrutiner ni pratar om så vet jag att de existerar, på pappret. Verkligheten är en annan sak. Men visst hygienen är nog bättre än på den lokala thai restaurangen.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 18:24   #62
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Vilket skitsnack, McDonalds och BK använder utländskt kött i stor omfattning. Du kan aldrig veta ursprunget på burgaren du käkar där. Och det är för att pressa priserna. Det är bara Max som har 100% svenskt nötkött.

Angående dessa strikta hygienrutiner ni pratar om så vet jag att de existerar, på pappret. Verkligheten är en annan sak. Men visst hygienen är nog bättre än på den lokala thai restaurangen.
Har du själv jobbat på McD eller BK? För annars tror jag mer på en som jobbat där än en som enbart tror sig veta.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 19:52   #63
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Har du själv jobbat på McD eller BK? För annars tror jag mer på en som jobbat där än en som enbart tror sig veta.
Som sagt, de flesta McDonalds kök är numera öppna så man kan se in och jag har väl för h- ögon att se med. Inte jobbat på McDonalds men väl en annan amerikansk snabbmatskedja.

Det märks att det är många här som käkar på McDonamds..var och en gör som den vill men kom inte och påstå att bortförklaringaringara ni hittar på i era huvuden för att kunna äta där är sanna...för det är de inte. Det är skräpmat med allt vad det innebär.. och nu för tiden inte ens billigt.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 19:53   #64
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Som sagt, de flesta McDonalds kök är numera öppna så man kan se in och jag har väl för h- ögon att se med. Inte jobbat på McDonalds men väl en annan amerikansk snabbmatskedja.

Det märks att det är många här som käkar på McDonamds..var och en gör som den vill men kom inte och påstå att bortförklaringaringara ni hittar på i era huvuden för att kunna äta där är sanna...för det är de inte. Det är skräpmat med allt vad det innebär.. och nu för tiden inte ens billigt.
Om du säger det så. Tror fortfarande inte du har så bra koll
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-10, 20:16   #65
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
EE verkar vara något på spåren https://www.expressen.se/nyheter/las...cdonalds-igen/
https://www.kuriren.nu/nyheter/lulea...n-8309167.aspx
https://www.expressen.se/gt/fler-tra...nalds-snusket/

De verkar ha stränga regler, men tyvärr ges inte tiden för att följa dessa.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 10:08   #66
Sagacity
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Vilket skitsnack, McDonalds och BK använder utländskt kött i stor omfattning. Du kan aldrig veta ursprunget på burgaren du käkar där. Och det är för att pressa priserna. Det är bara Max som har 100% svenskt nötkött.

Angående dessa strikta hygienrutiner ni pratar om så vet jag att de existerar, på pappret. Verkligheten är en annan sak. Men visst hygienen är nog bättre än på den lokala thai restaurangen.
Helt rätt, McD har ca 45%, BK inget svenskt kött. Sibylla 65%, Max 100%.

Ingen av dem använder svensk potatis. Friterad potatis är väl iofs definitionen av skräpmat så hoppa den

https://www.landlantbruk.se/lantbruk...da-svensk-mat/
Sagacity är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 10:36   #67
Fishta
Registered User
 
Fishtas avatar
 
Reg.datum: Jul 2019
Ort: Fishtë
Inlägg: 184
Vi låter TS slutresultat tala för sig.
Fishta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 18:06   #68
Kay123
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelvasan Visa inlägg
Ligger på deff just nu. Ska ned från 100kg (0 muskler, bara tjock) till 80kg. Kommit ner på 95kg hittills. Äter ingen frukost, Burger King till lunch (hamburgare, pommes, cola zero) på exakt 1000 kcal och sedan inget mer förrän middag på kvällen då jag käkar husmanskost för 900 kcal. Totalt 1900 kcal.

De dagar jag överskrider 1900 kcal så kör jag motionscykel som kompenserar de kcal jag överskridit med. Tränar även lite rodd och lite styrketräning varje vecka.

Tankar? Mår asgött och går ned i vikt
tror du all calories are created equal sa kor pa...
Kay123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 18:29   #69
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Vilket skitsnack, McDonalds och BK använder utländskt kött i stor omfattning. Du kan aldrig veta ursprunget på burgaren du käkar där. Och det är för att pressa priserna. Det är bara Max som har 100% svenskt nötkött.

Angående dessa strikta hygienrutiner ni pratar om så vet jag att de existerar, på pappret. Verkligheten är en annan sak. Men visst hygienen är nog bättre än på den lokala thai restaurangen.
Jag skrev "fokuserar", det är inte på något sätt synonymt med 100%, så det påståendet behöver du inte lägga i min mun. Det går att veta ursprunget till den grad att det antingen är svenskt eller polskt på just McD.

Ang hygienrutinerna så var det extremt noggrant på just den restaurangen jag jobbade på, just då. Det är min verkliga erfarenhet, inte något som kommer från ett papper. Noggrann handtvätt varje gång man hade varit utanför köket och skulle in igen, samt minst en gång i timmen. Skiftledaren såg militant till att detta följdes. Sen vet jag att just den restaurangen var bra på detta, hoppade in på närliggande McDs där det var sämre: Ändå väldigt bra hygien.
Detta är såklart inte representativt för alla deras restauranger men min egna erfarenhet väger helt klart tyngre än dina antaganden.

Jag avskyr McD som företag, tycker deras personalhantering är hemsk, att maten är äcklig och jag har ätit där kanske 5 gånger de senaste två åren. På många sätt tycker jag att det är skräpmat. Men att det är ett kasst företag med kass mat gör inte att man bara kan hitta på en massa skitsnack.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-14, 10:22   #70
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Det där stämmer inte. Guidol skrev om antiinflammatorisk kost häromdagen på tyngre.
Det var ironiskt :P
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-14, 11:53   #71
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Alltså, vad är det frågan om egentligen?

BK är skräpmat, punkt slut.
So certain are you. Always with you it cannot be done. Hear you nothing that we say?

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 08:22   #72
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
14 tidigare anställda på Burger King: ”Vi sålde gammal mat”

Fräsch och näringsriktig mat på BK sannerligen.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 15:21   #73
clavain
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
14 tidigare anställda på Burger King: ”Vi sålde gammal mat”

Fräsch och näringsriktig mat på BK sannerligen.
Om man är rädd för att råka ut för felaktigt hanterad mat ska man inte äta ute överhuvudtaget...

"63 personer allvarligt matförgiftade på tvåstjärnig Michelinkrog"
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/0...ndig-katastrof
clavain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-08, 16:17   #74
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av clavain Visa inlägg
Om man är rädd för att råka ut för felaktigt hanterad mat ska man inte äta ute överhuvudtaget...

"63 personer allvarligt matförgiftade på tvåstjärnig Michelinkrog"
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/0...ndig-katastrof
Vad har det där med BK att göra ?
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-09, 06:20   #75
clavain
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Vad har det där med BK att göra ?
Allmän reflektion. Matsnusk förekommer på alla typer av restauranger inte bara på bk.
clavain är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)