Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-14, 21:35   #1321
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
När ämnet är på tapeten känner jag att jag måste skriva av mig.

DET JAG STÖR MIG MEST PÅ är sättet som folk torkar av utrustningen på. De tar en sprayflaska och bokstavligen SPRUTAR ned hela maskinen och sin omgivning. Har flera gånger blivit nedsprayad när jag suttit i maskinen bredvid. Vad dessa rötägg som utövar denna metod inte inser är att de sprayar ned ställen som de sedan inte torkar av, vilket oftast lämnar en blöt fläck och en jävla massa kladd. Till slut är alla maskiner beklädda av en blandning av gammalt rengöringsmedel, svett, smuts och damm.

Dessutom sprayar de ut en massa rengöringsmedel i luften omkring sig. Nej tack, jag vill inte ha rengöringsmedel varken på mig eller i näsan när jag andas på gymmet.

HUR MAN TORKAR AV EN MASKIN: Ta en eller ett par pappershanddukar i handen, SPRAYA med flaskan I PAPPERSHANDDUKARNA. Sedan torkar man av utrustningen. Man sprayar inte rakt ut i luften som en jävla högtryckstvätt. För helvete.

Hysterin med att torka all utrustning efter sig som har kommit med corona är överdriven. Tanken är god men jag tvivlar på att det faktiskt hjälper. Skulle inte förvåna mig om det faktiskt har motsatt effekt och att spridningen ökar när alla ska hålla på och kladda med dessa jävla sprayflaskor. De allra flesta innehåller väl något slags rengöringsmedel och vatten i sina flaskor och inte någon alkohol av nämnvärd koncentration.

Om alla bara sköter sin handhygien (tvätta händerna innan & efter) samt ger fan i att peta sig i ansiktet på gymmet kommer man långt i att förebygga smittspridning.

(ps. har jobbat +7 år med städ & hygien på sjukhus.)

Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Idag på gymmet så körde jag några dropset i sidlyft. Eftersom jag är van att inte vara en douche på gymmet och lägga beslag på 3 olika hantelpar bara för att jag ska köra ett dropset så la jag tillbaka dem i ställningen mellan mina set så att andra skulle kunna använda dem mellan om de ville. Körde typ 4 varv dropset och efter tredje varvet frågade en person mig varför jag inte hjälpte till att torka av hantlarna (den här personen torkade av hantlarna mellan varje set). Jag förklarade att jag kommer att torka av dem när jag är klar, men att jag tyvärr inte kommer att torka av dem mellan varje set för att jag då inte får göra annat än att torka hantlar. Svaret jag fick var "Ja, man får ju det". Jag var irriterad så jag tog på mig hörlurarna igen för att jag inte orkade ta diskussionen och körde klart mina set, torkade sen av hantlarna.

Vem har rätt i den här frågan? Jag frågade i receptionen och där sa de att generellt sett så har jag rätt, men att man kanske får anpassa sig om det är.kö till hantlarna.

Alternativet är ju att jag helt enkelt tar alla hantlar jag behöver och har dem för mig själv men då får man ju en tillsägelse pga det istället.
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Fattar inte grejen, finns väl ingen evidens för att svett sprider sjukdomar, än mindre corona, ändå.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-14, 21:58   #1322
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg

Hysterin med att torka all utrustning efter sig som har kommit med corona är överdriven. Tanken är god men jag tvivlar på att det faktiskt hjälper. Skulle inte förvåna mig om det faktiskt har motsatt effekt och att spridningen ökar när alla ska hålla på och kladda med dessa jävla sprayflaskor. De allra flesta innehåller väl något slags rengöringsmedel och vatten i sina flaskor och inte någon alkohol av nämnvärd koncentration.
Min teori med handhygien och allt det där är att den influensan som går årligen inte ska komma att krocka med CV19, så genom att tänka extra noga på att tvätta händerna så får vi bara en sak att hålla reda på istället för flera.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-07-14 klockan 21:59.
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-14, 23:31   #1323
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Personen som i princip sitter I hantelstället så det är omöjligt att få tag i hantlar som finns framför denna. Nackskott på sådana borde vara fullt lagligt.
Lös det med att gå framför personen och luta dig fram över hantelstället så personen får din röv i ansiktet. Då kanske poletten trillar ner.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 08:14   #1324
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Lös det med att gå framför personen och luta dig fram över hantelstället så personen får din röv i ansiktet. Då kanske poletten trillar ner.
Brukar göra så, tyvärr tar det aldrig slut på riksmongon...
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 10:08   #1325
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Lös det med att gå framför personen och luta dig fram över hantelstället så personen får din röv i ansiktet. Då kanske poletten trillar ner.
Man kan ju öppna käften också...
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 10:10   #1326
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Jag beundrar folk som inte låter sig provoceras i såna här situationer. Förstår inte alls hur de gör. Ett av mina största mål nu är att kunna bli så. Helt opåverkad av omgivningen.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 10:26   #1327
Kryss
Fortfarande ofyndig
 
Krysss avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sollentuna
Inlägg: 504
Jag har inte riktigt bestämt mig om jag roas eller störs av det, men snubbar som står och skuggboxas lite varstans i gymet.
Kryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 12:21   #1328
feyin
Busunge
 
feyins avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 519
Som småbarnsförälder lider jag allt för ofta av tidsbrist. När jag väl kommer till gymmet ofta sen kväll när barnen sover så vill jag göra mitt snabbt och komma hem igen och få 7 minuter i lugn och ro innan det är dags att sova själv.

Men i böjracket är Ungdomsgänget(TM). 3-7 killar som tränar tillsammans och har 5-10 minuter setvila innehållandes knäppa kort till instagram, titta i sina mobiler, visa nåt klipp på nåns snapchat eller nåt, tindra eller vad fan man gör när man är född 2003. De ockuperar de viktiga delarna av gymmet (böjrack, bänkpress, chins dip räcken osv, eller hela jävla hantelstället inte bara en bänk utan typ en var) hur länge som helst så man inte hinner med sitt. Jag får köra 20 set pecdeck istället.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
...

Gör dig inte dummare än jag ser ut.
feyin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 13:11   #1329
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Jag beundrar folk som inte låter sig provoceras i såna här situationer. Förstår inte alls hur de gör. Ett av mina största mål nu är att kunna bli så. Helt opåverkad av omgivningen.
Är inte svårt alls. Varför ska du gå runt och hetsa upp dig på alla andra i onödan? Man gör sitt eller åtminstånde försöker göra sitt och är någon i vägen eller stör så kan man antingen ignorera och välja annan plats/övning på gymmet eller så frågar man om personen har lust att flytta på sig eller om denne snart är klar.

Folk som tar sig själva på för stort allvar på gymmet är bara löjligt. Glid runt och var lite chill istället för att gå runt och leka största melonbäraren i stan är en mycket mer hälsosam inställning
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 13:47   #1330
oath5
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 487
Fattar inte riktigt manin på att torka av hantlar/vikter/redskap efter användning. Har man tagit beslutet att dra till gymmet som är ett riktigt äckligt bakterieparadis så får man leva med risken som det för med sig. Jag är själv rädd för att bli smittat med coronan och brukar läxa upp vänner/släkt/kollegor som inte bryr sig och lever sitt liv som innan. Men inte fan spritar jag allt jag rört vid på gymmet, det är ju helt orimligt.

Jag ser till att jag är på gymmet tidigt på morgon för att undvika folkmassorna. Tvättar händerna supernoga innan och efter. Klart.

Blir förbannad på folk som blir förbannade på att man inte spritar faktiskt. Det är ungefär som dem idioterna jag såg på nyheterna igår på ett reportage från Ullared som tyckte det var förfärligt hur mycket folk det var inne i affären och att ingen höll avstånd osv. Men vafan åker ni dit för då!?? Stanna hemma.

Annars stör jag mig inte så mycket på folk på gymmet. Kör mitt race med luvtröja och hörlurar. Låter ingen störa mig och fokuserar bara på mitt. Nackskott på de som ställer sina vattenflaskor på bänkar utan att använda bänken i övrigt dock.
oath5 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 13:53   #1331
TränaUtanMuskler
Registered User
 
TränaUtanMusklers avatar
 
Reg.datum: Jul 2020
Inlägg: 13
Personer som aldrig vill träna utan bara prata hela tiden. Så länge de inte blandar in mig, bryr jag mig inte.

Senast redigerad av TränaUtanMuskler den 2020-07-15 klockan 13:54.
TränaUtanMuskler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 15:32   #1332
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Kan inte vara bra att sitta och hetsa upp er som ni gör.
skyffelmördarn är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 15:33   #1333
Carlo Fatface
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 159
Citat:
Ursprungligen postat av oath5 Visa inlägg
Fattar inte riktigt manin på att torka av hantlar/vikter/redskap efter användning. Har man tagit beslutet att dra till gymmet som är ett riktigt äckligt bakterieparadis så får man leva med risken som det för med sig. Jag är själv rädd för att bli smittat med coronan och brukar läxa upp vänner/släkt/kollegor som inte bryr sig och lever sitt liv som innan. Men inte fan spritar jag allt jag rört vid på gymmet, det är ju helt orimligt.

Jag ser till att jag är på gymmet tidigt på morgon för att undvika folkmassorna. Tvättar händerna supernoga innan och efter. Klart.

Blir förbannad på folk som blir förbannade på att man inte spritar faktiskt. Det är ungefär som dem idioterna jag såg på nyheterna igår på ett reportage från Ullared som tyckte det var förfärligt hur mycket folk det var inne i affären och att ingen höll avstånd osv. Men vafan åker ni dit för då!?? Stanna hemma.

Annars stör jag mig inte så mycket på folk på gymmet. Kör mitt race med luvtröja och hörlurar. Låter ingen störa mig och fokuserar bara på mitt. Nackskott på de som ställer sina vattenflaskor på bänkar utan att använda bänken i övrigt dock.

Tyvärr obligatoriskt på åtminstone mitt gym,antagligen fler...

Håller med om att det känns helt betydelselöst att lägga all denna tid på att halvdassigt torka av vissa grejer(men inte andra),med en lätt fuktad trasa...

Hur svårt ska det vara att ge fan i att peta näsan eller vad dessa människor nu gör medan de tränar?
Carlo Fatface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 15:52   #1334
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Är inte svårt alls. Varför ska du gå runt och hetsa upp dig på alla andra i onödan? Man gör sitt eller åtminstånde försöker göra sitt och är någon i vägen eller stör så kan man antingen ignorera och välja annan plats/övning på gymmet eller så frågar man om personen har lust att flytta på sig eller om denne snart är klar.

Folk som tar sig själva på för stort allvar på gymmet är bara löjligt. Glid runt och var lite chill istället för att gå runt och leka största melonbäraren i stan är en mycket mer hälsosam inställning
Kanske beror det på att jag lider av psykisk ohälsa och därför blir måltavla på något sätt. För att det märks på något sätt och vissa tycker det är kul att göra sig lustig över det.

Men det händer ju en hel del på gymmet runt om. Bråk och slagsmål har man ju läst om.

Ska försöka lära mig konsten att inte bry sig. Avvundar verkligen de som lyckas med det och speciellt de som tränar seriöst. Det måste vara en jävla ansträngning att lyckas med både två samtidigt.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-15, 16:01   #1335
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Jag stör mig bara på antalet folk på gymmet. Är därför där tidigt för att slippa annat folk. Har inget annat att anmärka på.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)