Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-01, 08:01   #61
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Nu framstår ju jag som den värsta gnällkärringen i hela världen, men jag kan fan inte låta bli att undgå det faktum att folk på kolo verkar vara helt jävla förlamade när det kommer till kommunikation. Istället för att gå runt och grina och sedan roidraga när det rinnger över, varför kan ni inte bara SNACKA med snubben som gör nåt ni stör er på? Hur svårt är det att fråga Lars, 58, om han använder maskinen bredvid sin egen som han ställde sin vattenflaska på? På ett trevigt sätt?

Jag blir fan rädd när jag hör hur människor tänker.
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 08:08   #62
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Är det så jobbigt att fråga eller flytta på grejerna?
Ja. Är det så svårt att låsa in väskan i något skåp och ha med sig en vattenflaska som tål att vältas?

Att behöva be någon att flytta på sina grejor är rätt drygt då personen kan vara mitt uppe i sitt lyftande. Sen ska man också försöka höra vad personen svarar över allt bakgrundsbrus. Det blir ett irriterande avbrott och störande moment, speciellt när man gärna håller tempot uppe.

När det kommer till att själv flytta på grejorna så är inte det heller helt riskfritt. Där jag tränar finns det många med attitydproblem och jag har ingen lust att ta reda på vilka det är genom att flytta på deras grejer.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 08:25   #63
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Ja. Är det så svårt att låsa in väskan i något skåp
Ja eftersom det inte finns några skåp, kamerorna har jag med mig för att använda och dessutom låser jag inte in värdesaker i något plåtskåp utan att ha uppsikt över dem (när jag väl tränar på ett gym som har skåp stora nog).

Citat:
och ha med sig en vattenflaska som tål att vältas?
Vältas, trampas på, få en 50 kaka över sig osv. Självklart finns det flaskor som håller men jag ser inget behov av det just nu, tränar jag på ett gym där det blir ett problem så kan jag mycket väl tänka mig att skaffa något annat.

Ett gym kan ju också lösa det genom att tillhandahålla bra skåp och/eller avställningsytor där man kan ha uppsikt över grejerna.

Citat:
Att behöva be någon att flytta på sina grejor är rätt drygt då personen kan vara mitt uppe i sitt lyftande. Sen ska man också försöka höra vad personen svarar över allt bakgrundsbrus. Det blir ett irriterande avbrott och störande moment, speciellt när man gärna håller tempot uppe.
Hur gör du om maskinerna du tänker använda är upptagen och får vänta 10 minuter på att de blir ledig? Visst det är skillnaden men är tempot så viktigt så verkar det svårt att träna på ett vanligt gym.

Citat:
När det kommer till att själv flytta på grejorna så är inte det heller helt riskfritt. Där jag tränar finns det många med attitydproblem och jag har ingen lust att ta reda på vilka det är genom att flytta på deras grejer.
Du vill att man ska låsa in grejerna i ett skåp men litar inte på att de du tränar jämte inte ska hoppa på dig om du flyttar deras grejer?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 08:29   #64
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
Nu framstår ju jag som den värsta gnällkärringen i hela världen, men jag kan fan inte låta bli att undgå det faktum att folk på kolo verkar vara helt jävla förlamade när det kommer till kommunikation. Istället för att gå runt och grina och sedan roidraga när det rinnger över, varför kan ni inte bara SNACKA med snubben som gör nåt ni stör er på? Hur svårt är det att fråga Lars, 58, om han använder maskinen bredvid sin egen som han ställde sin vattenflaska på? På ett trevigt sätt?

Jag blir fan rädd när jag hör hur människor tänker.
+1
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 08:41   #65
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Ja eftersom det inte finns några skåp, kamerorna har jag med mig för att använda och dessutom låser jag inte in värdesaker i något plåtskåp utan att ha uppsikt över dem (när jag väl tränar på ett gym som har skåp stora nog).
Okej, utan skåp blir det förstås problem. Jag brukar utgå ifrån att gymen har ordentliga skåp i omklädningsrummet, men alla kanske inte har det.



Citat:
Vältas, trampas på, få en 50 kaka över sig osv. Självklart finns det flaskor som håller men jag ser inget behov av det just nu, tränar jag på ett gym där det blir ett problem så kan jag mycket väl tänka mig att skaffa något annat.

Ett gym kan ju också lösa det genom att tillhandahålla bra skåp och/eller avställningsytor där man kan ha uppsikt över grejerna.
Hur tränas det egentligen på gymet/gymen du besöker? Jag brukar alltid ha min vattenflaska på golvet och endast vid ett fåtal tillfällen har den vält, och då har det varit mitt eget fel.

Ja, bra skåp och avställningsytor tycker jag är viktigt.



Citat:
Hur gör du om maskinerna du tänker använda är upptagen och får vänta 10 minuter på att de blir ledig? Visst det är skillnaden men är tempot så viktigt så verkar det svårt att träna på ett vanligt gym.
Jag improviserar t.ex. genom att välja en annan övning eller växla ordning mellan olika övningar. Det brukar gå bra och tur är väl det för jag står inte ut med att vänta på att utrustningen ska bli ledig.


Citat:
Du vill att man ska låsa in grejerna i ett skåp men litar inte på att de du tränar jämte inte ska hoppa på dig om du flyttar deras grejer?
Jag har ett kraftigt hänglås på skåpet.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 10:46   #66
Sick-Dog
Registered User
 
Sick-Dogs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 105
Folk med noll kordination, trampar i mina dinkel scones, sparkar omkull min GT, sånt shit får mig att spräcka fracken.

Det största problemet är folk som tallar vikter från stången, riktigt mysko kan sitta 1 m ifrån, kört 4 set, samt stirrar blint på stången medans jag vilar,och plötsligt börjar hajen theme song liras i huvet, då man ser i ögonvrån nån hypad motionär röra sig mot stången, och börja länsa mitt framför en, totalt Surrealistiskt. Och dom blir lika överaskade varje gång när jag milt framför vad i helvete din jävla !"#¤ vad i !"#¤% . Det hela handla om etikett o sånt. fan.
__________________
lu lu lu I've got some apples lu lu lu You've got some too lu lu lu Let's make some applesauce Take off our clothes and lu lu lu
Sick-Dog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 10:53   #67
JoeyP
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 3 951
En person som slänger på alla vikter han kan på sittande sidolyft i maskin.

Väntar in så han får allas blickar.

Börja reppa samtidigt som han hjälper till med hela kroppen och tom RESER sig för att utföra ett rep när det är en sittande maskin övning. Skriker gapar, och gnäller på att han har ont i axlarna.
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 10:54   #68
Rokksan
Registered User
 
Rokksans avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 66
Jag stör mig inte direkt på någon, men ibland undrar man om vissa tvättar sina kläder överhuvudtaget :S
Rokksan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 10:55   #69
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av Spader Visa inlägg
det där var jag med om för någon månad sen. var en gubbe som hade lagt sitt block på en maskin medans han stod vid ccn brevid. jag gick fram och kollade på hans block och han verkade inte bry sig utan började köra i cabeln, då frågade jag idioten om det var hans block då skrek han bara "JA, MEN LUGNA NER DIG FÖR FAN!" då tog jag hans block och kastade iväg det och började köra, han var tyst sen.

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Väskan för att jag inte vill att någon ska trampa sönder glasögon, kamera/kameror, mobil eller andra grejer.
Vattenflaskan är så att ingen sparkar ut den över hela golvet, jag är inte där för att svabba.

Är det så jobbigt att fråga eller flytta på grejerna?
Jag har ofta samma saker i min väska, det fungerar alldeles utmärkt att ställa den utmed någon vägg någonstans, alt. bredvid din maskin/stång om det går (vilket det oftast gör)

Vattenflaskan kan man väl antingen ha i väskan, eller ställa den på ett ställe vid din "station" där den inte kan bli ivägsparkad. Förövrigt, kan du inte ha en vattenflaska med någon typ av lock, som faktiskt kan vältas utan att det rinner ut vatten? Om du inte är där för att torka vatten, tror du jag är där för att fråga 5-6ggr/pass om personen i fråga använder utrustningen han lagt sin väska på?

Jag tycker det är dålig stil och hade gärna sluppit det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 11:01   #70
ha:cl
Registered User
 
ha:cls avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 156
En gubbe som ofta är där, bytte från "the voice" till "radiosporten". Då blev jag riktigt arg. Vägrade att ge med sig och byta tillbaka också.
ha:cl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 11:40   #71
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Torwald har nog sagt nästan allt som behöver sägas.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 11:43   #72
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
Nu framstår ju jag som den värsta gnällkärringen i hela världen, men jag kan fan inte låta bli att undgå det faktum att folk på kolo verkar vara helt jävla förlamade när det kommer till kommunikation. Istället för att gå runt och grina och sedan roidraga när det rinnger över, varför kan ni inte bara SNACKA med snubben som gör nåt ni stör er på? Hur svårt är det att fråga Lars, 58, om han använder maskinen bredvid sin egen som han ställde sin vattenflaska på? På ett trevigt sätt?

Jag blir fan rädd när jag hör hur människor tänker.
Konfrontera andra med så simpla saker? Är du invandrare eller!? Förstör inte den Svenska kulturen, ffs.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 12:02   #73
JonasTL
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Gävle sedan 2011
Inlägg: 90
Det var en kille som kom in och uppenbarligen inte hade duschat på en längre tid. Tränade på den tiden på ett gym som bara var ett stort rum. Hela rummet fylldes av en söt lukt av smuts. Öppnade fönstren på vid gavel men det hjälpte inte, så starkt luktade det.

Han körde lite sporadiskt i jeans och tröja.

Jag försökte ge honom en hint och sade "du måste byta om till träningskläder om du ska träna i gymet, annars svettar du ned dina vardagskläder",

varpå han svarade med ett flin

"nej det behöver jag inte, jag tycker om att gå och lägga mig svetttig"

Som tur var, var han inte så träningsintresserad, och kom inte tillbaka och tränade andra dagar.
JonasTL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 13:02   #74
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Yes och tp_88: Jag ska fundera mer på var jag placerar grejerna, det beror självklart på hur det ser ut på gymmet men jag kommer nog fortfarande att vara ovillig att ställa kameran på golvet etc.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 13:08   #75
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Det jag stör mig på är folk som inte respekterar andras träningsfilosofi.
-squat- är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)