Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-10-06, 15:14   #1
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Anime

Någon annan som gillar kika lite anime när man inte har något bättre för sig? Vad tittar ni på isf?

Tänkte att det skulle vara en rekommendationstråd så bra om ni skriver typ av anime, gorelvl etc

Följer Bleach just nu, Naruto har jag lagt på hyllan (för mycket side stories och riktar sig till lite väl ung publik känner jag), Cowboy bebop som jag har några avsnitt innan jag sett allt som kommit ut om jag förstått det rätt. Ska väl börja kolla Ghost in the shell - serien som kom ut efter filmerna efter bebop..
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:17   #2
Kurash
-Frank-
 
Kurashs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Lund
Inlägg: 3 064
Också inne på Bleach, avsnitt 44. Sen följer jag Full metal alchemist, hajime no ippo samtidigt. Förväntansfull inför Hellsing OvA, har bara sett första avsnittet hittills. Sjukt koolt, men dom borde behållt Alucards röst.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Jag får ofta eksem och skavsår mellan benen

Balkantrappan
Kurash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:20   #3
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Avsnitt 44, hm, borde väl vara mitt uppe i huvudhandlingen och så va? Riktigt bra avsnitt där om jag inte mins fel. Edit: Menar att om det är main story så är det riktiga guldkornavsnitt sas.

Har också kollat en 10 stycken full metal alchemist, lagt det lite åt hyllan, men lär fortsätta någon dag. Rätt hyffsade anime. Hellsing OVA hade jag ingen aning om! Den äldre Hellsing var bra action så det får jag kolla upp.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:26   #4
Kurash
-Frank-
 
Kurashs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Lund
Inlägg: 3 064
Det finns nån trailer på youtube för hellsing OVA, de flesta är dock musikvideos. Alexander Andersson är helt enkelt så kool man kan bli.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Jag får ofta eksem och skavsår mellan benen

Balkantrappan
Kurash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:29   #5
nemd
Registered User
 
nemds avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 2 137
Det bästa jag sett är Full metal alchemist. Har dock inte sett då mycket men den är riktigt skön.

Sen finns det ju Street figher filmer som är riktigt sköna och även Tekken som är riktigt njutbart.
nemd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:37   #6
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Har tittat på mycket anime i mina dar, har mycket anime. Följer för närvarande ingen speciell serie, förutom något Naruto- och Prince of Tennis-avsnitt när det väl släpps. Har dock mycket osedd anime på datorn som jag ska ta mig i genom när jag orkar.

Samlar på Studio Ghiblis superba filmer (har ett helt drös, dock endast en på DVD).

Favoritserie (helt överlägsen andra serier. Knäcker alla andra i djup/intelligens, karaktärer, stil, humor, ljud o.s.v.): Hunter X Hunter.

Andra sjukt bra serier som rekommenderas att ta en titt på: Prince of Tennis, Hikaru no Go, Hajime no Ippo, Naruto, Great Teacher Onizuka, X TV, Trigun, Scrapped Princess, Jungle Wa Itsumo Hale Nochi Guu, Full Metal Panic Fumoffu, Escaflowne, Last Exile, Haibane Renmei, Detective Academy Q m.fl.

På min "ska se"-lista (har på datorn, redo att tittas på) finns storserier som Rurouni Kenshin, Full Metal Alchemist och Cowboy Bebop. Givetvis finns det många andra serier, men dessa kommer i första hand.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:39   #7
FreCKo
Registered User
 
FreCKos avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 844
jag är inte ett animefan för fem öre, men det fanns en serie som verkligen fastnade... Kommer inte ihåg vad den hette dock, tre kids som styr jätterobotar som springer omkring och dödar utomjordingar (dåligt förklarat), robotorna kallas Eve typ... Någon som kan hjälpa mig med namn?
FreCKo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:42   #8
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Citat:
Ursprungligen postat av FreCKo
jag är inte ett animefan för fem öre, men det fanns en serie som verkligen fastnade... Kommer inte ihåg vad den hette dock, tre kids som styr jätterobotar som springer omkring och dödar utomjordingar (dåligt förklarat), robotorna kallas Eve typ... Någon som kan hjälpa mig med namn?
Divergence Eve?
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:45   #9
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
har inte sett alls lika mycket som några av er verkar, men håller verkligen med om att anime är grymt.
Älskar storyn och känslorna,trots att det är tecknat slår de möjligtvis alla amerikanske serier på fingrarna.

Förövrigt är det bra med tecknat, mer möjligheter. Dock så kommer ju animerat säkert ta över om ett tiotal år.

Iaf så är Bleach den troligtvis bästa serien jag sett, men även en flygserie (kommer ej ihåg namnet, var grymt bra).
naruto är lite ogenomtänkt, abrnslig och seg men ändå okej.
Rain var också bra.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:47   #10
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Initial D!



Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:53   #11
FreCKo
Registered User
 
FreCKos avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 844
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine
Divergence Eve?
nee... Ska fan hitta skiten nu bara för det!

Edit: NEON GENESIS EVANGELION!!!
FreCKo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:55   #12
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Neon Genesis Evangelion heter den. För helvete.

Serie och tre filmer är det har jag för mig. Väldigt djup serie.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 15:56   #13
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Hunter X Hunter är bra, men tycker inte den har någon särskild djup. Att den är underskattad och definitivt en bra serie kan jag hålla med om. Slutade dock på ett konstigt sätt om jag nu inte missat något.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 16:07   #14
Blaine
Barnmorska
 
Blaines avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 333
Neon Genesis Evangelion är en djup serie, ja. Ingen jag fastnade för dock, men helt klart en serie man inte får negligera.

Hunter X Hunter är djup på ett intelligent sätt. Själva handlingen i serien är inte särskilt djup, men väldigt innovativ. Dialogerna är intelligenta och hela HxH-världen präglas av en nästan anarkistisk utopi där hänsynslösa känslokalla individer och människoätande rovdjur lurar överallt, i denna fantastiska värld av Nen.

Naruto har faktiskt tagit _GRYMT_ mycket från HxH - det går lätt att se. Att Naruto dock är (läs: var) mycket underhållande ska dock inte kommas ifrån. Mycket bra underhållningsserie som fått en barn-tönt-anime-stämpel.
Blaine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 16:08   #15
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
Miyazakis Spirited Away samt Howl's Moving Castle är utmärkta anime filmer.

Bleach
Naruto
Hellsing
Elven Lied
Fullmetal Alchemist
Blood+

... och en del andra som jag inte kan komma på på rak arm.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)