Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-30, 07:32   #16
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Under uppväxten var det 100% köksbordsförtäring. Och när mina barn var mindre likaså köksbord. När jag är hos tjejen så är det också köksbord, men när jag är hemma själv sitter jag givetvis framför tv:n.

Hur fan kan man sitta och äta vid ett köksbord helt själv och stirra på maten och väggen medan man bistert tuggar födan? Känns som Östtyskland 1982.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 08:14   #17
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
När jag va singel, 8/10 vid datorn, 2/10 vid tvn.
Nu när jag har sambo, 8/10 vid tvn, 2/10 vid matbordet.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 08:21   #18
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
När jag bodde själv så åt jag aldrig vid köksbordet, men alltid framför datorn.

När jag blev sambo så äter vi aldrig vid köksbordet, men beroende på hur dagen ser ut (jobbar olika tider) så kanske jag äter frukost vid datorn, kanske vid TV:n.

Det har mindre att göra med att det är datorn/TVn och mycket mer att göra med att det inte är ett roligt kök att sitta i och det bordet vi har där har mer funktionen av arbetsbänk än faktiskt ett bord att äta vid.

Nu kommer dock solen fram och då brukar TV-bordet ersättas med balkongbordet
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 08:59   #19
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Under uppväxten var det 100% köksbordsförtäring. Och när mina barn var mindre likaså köksbord. När jag är hos tjejen så är det också köksbord, men när jag är hemma själv sitter jag givetvis framför tv:n.

Hur fan kan man sitta och äta vid ett köksbord helt själv och stirra på maten och väggen medan man bistert tuggar födan? Känns som Östtyskland 1982.
Frågan är ju hur mycket mindre tragisk en person som sitter och bittert stirrar på maten och väggen blir om man lägger den i vardagsrummet för att bittert stirra på tvn.
Då föredrar själv att njuta av maten medan jag läser en bok eller tidningen vid köksbordet.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 09:10   #20
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Det är ju egentligen stört att man som människa inte kan göra en aktivitet utan att det måste matas på med meningslös information in i ögon och öron.

Att njuta av maten, och låta ens sinnen för lite lugn och ro är ju otroligt sunt.

Att sitta och sleva i sig maten som en babian och samtidigt hjärntvättas med senaste skiten från Netflix är barbariskt.

Skulle man ensam sitta ute på en klippa vid havet och äta sin mat skulle ingen titta konstigt på en. Men sitter man vid matbordet är man fullblodspsykopat? Man kan väl även sitta vid sitt matbord, titta ut genom fönstret, höra fågelkvitter och njuta av god lagad mat.

Med det sagt så hamnar jag framför datorn när jag är själv och äter.
MasterChief är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 09:57   #21
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Brukar alltid bli bajsnödig när jag äter så brukar påbörja mina mål på toaletten. Smidigast så.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 10:04   #22
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD Visa inlägg
Anser att man är fullblodspsykopat om man sitter vid köksbordet och äter själv. Vilken jävla scen alltså.
Samma mänskor som är livrädda för att göra "sociala saker" ensamma, som att äta en frukost/lunch/middag själv på restaurang, eller gå själv på en pub/spelning/bio.

Att vuxna idag alltid måste ha någon som håller de i handen eller någon form av distraktion är förvånande. Som att en vällagad måltid inte vore nog, man måste scrolla facebook mellan tuggorna?

Jag trivs alldeles utmärkt i mitt eget sällskap, så jag kan äta ensam vid mitt köksbord, eller gå ut och äta middag själv, eller gå själv på puben. Man måste vara rätt ångestdriven om man inte klarar att sitta 20 min med en portion mat utan att se på film eller surfa.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 10:07   #23
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Brukar alltid bli bajsnödig när jag äter så brukar påbörja mina mål på toaletten. Smidigast så.
Hur lyckas du hålla i paddan/tidningen/mobilen samtidigt som du äter? Tallriken i knäet känns inte som en bra lösning.

För definitionen på en fullblodspsykopat är en person som bajjar utan att läsa något samtidigt. Det kan vi väl alla vara överens om.
MasterChief är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 10:13   #24
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Frågan är ju hur mycket mindre tragisk en person som sitter och bittert stirrar på maten och väggen blir om man lägger den i vardagsrummet för att bittert stirra på tvn.
Då föredrar själv att njuta av maten medan jag läser en bok eller tidningen vid köksbordet.
Så att mata sinnena med information medans föda intages är ok, BARA om den informationen kommer från en bok eller tidning? Det måste alltså vara döda träd och kemikalier i form av trycksvärta som informerar dina ögon, inte digital information.

Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Det är ju egentligen stört att man som människa inte kan göra en aktivitet utan att det måste matas på med meningslös information in i ögon och öron.

Att njuta av maten, och låta ens sinnen för lite lugn och ro är ju otroligt sunt.

Att sitta och sleva i sig maten som en babian och samtidigt hjärntvättas med senaste skiten från Netflix är barbariskt.

Skulle man ensam sitta ute på en klippa vid havet och äta sin mat skulle ingen titta konstigt på en. Men sitter man vid matbordet är man fullblodspsykopat? Man kan väl även sitta vid sitt matbord, titta ut genom fönstret, höra fågelkvitter och njuta av god lagad mat.

Med det sagt så hamnar jag framför datorn när jag är själv och äter.
Ja det kan man om man heter Tore, har utbytt höftkula och är 83 år gammal.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 12:00   #25
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Så att mata sinnena med information medans föda intages är ok, BARA om den informationen kommer från en bok eller tidning? Det måste alltså vara döda träd och kemikalier i form av trycksvärta som informerar dina ögon, inte digital information.
Intressant hur du tolkar mina svar.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 12:11   #26
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Räknas jag? Är inneboende i en lägenhet. Brukar äta ensam vid köksbordet, vill ju för bövelen inte ha mat i datorn.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 13:40   #27
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Finns inget bättre än en god måltid och till det en bra film/serie.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 13:44   #28
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Tycker inte det är så konstigt om någon vill sitta o käka vid köksbordet och njuta själv.

Men om man läser en bok/tidning så är det för mig samma sak som o sitta framför datorn/tv och kolla på serie man har något att man gör samtidigt. Allt det är ju distraktion så man också gör något annat o inte bara äter.

Jag käkar vid datorn 9/10 o TV 1/10. Bara vid matbord om man har sällskap.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 14:28   #29
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Hur lyckas du hålla i paddan/tidningen/mobilen samtidigt som du äter? Tallriken i knäet känns inte som en bra lösning.

För definitionen på en fullblodspsykopat är en person som bajjar utan att läsa något samtidigt. Det kan vi väl alla vara överens om.
Man ställer paddan upp
__________________
Vill Du veta resultatet i en fotbollsmatch mellan
två 16-åriga pojklag??
”Mät lagens sammanlagda testikelvolym!”
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 15:13   #30
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Jag har inget köksbord.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)