Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-13, 05:10   #76
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Det enda jag bryr mig om när jag flyger flygplan är att det inte störtar och/eller exploderar (eller på annat vis försöker utplåna mig). Jag bryr mig noll om piloten och/eller företaget är ditten eller datten politiskt, ideologiskt, eller religiöst så länge de inte störtar och/eller exploderar planet när jag åker.

Jag åker med dem för att ta mig från en plats till en annan plats inom en rimlig tid, inte bestämma huruvida jag ser dem som mina fiender eller vänner. Samma sak gäller även vem som lägger brev och småpaket i min brevlåda. Skiter i om det är Löfven eller "Nazze".

Ni som leker upprörda är precis där Rysslands trollfabrik (inkl. KoloKille) vill ha er: upprörda över skit som spelar noll roll i praktiken. Sluta ge trollet uppmärksamhet, bannlys fanskapet, och gå vidare med era liv. Tagga inför, förhoppningsvis, Tokyo 2020!
Håller med. Säkerhet på flygplan är en viktig fråga.

KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 07:45   #77
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
hahaha
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Håller med. Säkerhet på flygplan är en viktig fråga.

Detta är ett exempel på en reklam som är både fyndig och progressiv. Ett på sätt och vis SJW inlägg men enligt mig harmlöst och lite underhållande. Ett exempel på bra reklam trots att det även är ett debattinlägg.

Men SAS, ett skandinaviskt bolag som högfärdigt propagerar för att allt vi har i Skandinavien är falskt, bara stulet av andra, inget att bry sig om.
Och sedan bilden på en svart man som säger "our viking ancestors" blir ju bara löjligt. Är han tex svensk medborgare så är han svensk, men inte fan blir hans förfäder vikingar!? Detta är cringe på extrem nivå, bara så jävla dumt allting.
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 07:57   #78
KoloKille
Banned User
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 261
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
hahaha


Detta är ett exempel på en reklam som är både fyndig och progressiv. Ett på sätt och vis SJW inlägg men enligt mig harmlöst och lite underhållande. Ett exempel på bra reklam trots att det även är ett debattinlägg.

Men SAS, ett skandinaviskt bolag som högfärdigt propagerar för att allt vi har i Skandinavien är falskt, bara stulet av andra, inget att bry sig om.
Och sedan bilden på en svart man som säger "our viking ancestors" blir ju bara löjligt. Är han tex svensk medborgare så är han svensk, men inte fan blir hans förfäder vikingar!? Detta är cringe på extrem nivå, bara så jävla dumt allting.
Ja, pridereklamen är lite fyndig förutom att den implicerar att man dör om man är homosexuell och störtar med ett flygplan.
KoloKille är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 08:32   #79
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Ja, pridereklamen är lite fyndig förutom att den implicerar att man dör om man är homosexuell och störtar med ett flygplan.


Ibland är du faktiskt lite rolig, får man ge dig.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 08:35   #80
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Denna gamla artikel blev lite rolig nu i efterhand

https://www.travelnews.se/sas/bildex...as-nya-design/

"”Det nya utseendet på flygplanen är ett uttryck för framtidens SAS. Det är också en fortsättning och bekräftelse på en lång och stolt historia av att utveckla och främja skandinavisk design och kultur. Resenärer med skandinavisk anknytning kommer att känna igen sig i uttrycket och globala resenärer kommer att få se och uppleva det specifikt nordiska,” säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef för SAS.:
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 10:27   #81
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
hahaha


D
Och sedan bilden på en svart man som säger "our viking ancestors" blir ju bara löjligt. Är han tex svensk medborgare så är han svensk, men inte fan blir hans förfäder vikingar!? Detta är cringe på extrem nivå, bara så jävla dumt allting.
För några år sedan ville man göra vikingar till muslimer. Att skriva om historien är en uttänkt taktik. Julius Caesar som svart, Mozart, Achilles som svart osv. osv. En enstaka sådan sak är löjlig men upprepas det tillräckligt så slutar de bli löjligt och påverkar hur vi ser på vår historia, ras, kultur och identitet.

Som sagt: Kalergi hade vart stolt. Det här är ett långsamt planerat folkmord.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 10:34   #82
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Denna gamla artikel blev lite rolig nu i efterhand

https://www.travelnews.se/sas/bildex...as-nya-design/

"”Det nya utseendet på flygplanen är ett uttryck för framtidens SAS. Det är också en fortsättning och bekräftelse på en lång och stolt historia av att utveckla och främja skandinavisk design och kultur. Resenärer med skandinavisk anknytning kommer att känna igen sig i uttrycket och globala resenärer kommer att få se och uppleva det specifikt nordiska,” säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef för SAS.:
Hahaha. Snacka om att skjuta sig själv i foten.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 11:38   #83
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Denna gamla artikel blev lite rolig nu i efterhand

https://www.travelnews.se/sas/bildex...as-nya-design/

"”Det nya utseendet på flygplanen är ett uttryck för framtidens SAS. Det är också en fortsättning och bekräftelse på en lång och stolt historia av att utveckla och främja skandinavisk design och kultur. Resenärer med skandinavisk anknytning kommer att känna igen sig i uttrycket och globala resenärer kommer att få se och uppleva det specifikt nordiska,” säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef för SAS.:
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 11:39   #84
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Jag tycker väl som de flesta andra här.

Att peka på att resande gör att man kan hämta influenser från andra kulturer och sedan perfektera kan ju ses som en okej idé till en reklamfilm för ett flygbolag även om man som potentiell kund kanske är mer intresserad i att höra om deras priser på olika flighter, kvaliteten på maten ombord och komfort osv.

Men sättet som man försökte förmedla detta via genom att bara nämna skandinaver som kopierare medan övriga världen har sina egna kulturer är tämligen dumt. Förvånande att ingen av alla involverade insåg vilka reaktioner det skulle ge.

Också ganska häpnadsväckande hur man skötte kritiken man fick. Det hade ju varit bättre att bara lägga ner filmen så fort som möjligt, acceptera att allt arbete med den var förgäves och att den sög. Sedan skulle man be om ursäkt, säga att det var inte meningen alls att försöka förminska skandinaver, men istället så skyller man ifrån sig och det pratas om ryska dubbelagenter som "kapar" diskussionen, vilket är befängt.

Tycker det är en intressant händelse på så vis att den visar på hur en dåligt gjord reklam kan göra att flera års arbete med att skapa ett gott rykte fullständigt kan raseras på bara en dag.
BrunoC är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 12:16   #85
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Att nazisten Björn Söder uppmanar till bojkott av SAS gjorde att jag direkt fick lust att boka och betala SAS-resor och sedan vaska dem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 12:24   #86
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Att nazisten Björn Söder uppmanar till bojkott av SAS gjorde att jag direkt fick lust att boka och betala SAS-resor och sedan vaska dem.
Varför är han nazist då?

Säger inte att du har fel men med tanke på hur pass pro-Israel som han är, så låter det märkligt.
BrunoC är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 12:28   #87
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Varför är han nazist då?

Säger inte att du har fel men med tanke på hur pass pro-Israel som han är, så låter det märkligt.
Nuförtiden är man nazist om man är kritisk till invandring av folkgrupper som är extremt antisemitiska. Häng med lite.
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 12:42   #88
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Varför är han nazist då?

Säger inte att du har fel men med tanke på hur pass pro-Israel som han är, så låter det märkligt.
Bara att kolla hans historia och de uttalanden han haft under åren. Är mer eller mindre bara armbindeln med hakkorset som saknas. Förstår din fråga men om nån undrar varför Kalle Anka är en anka så orkar jag inte förklara. Det får de fundera på själva. (Ingen diss mot din fråga)

Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Nuförtiden är man nazist om man är kritisk till invandring av folkgrupper som är extremt antisemitiska. Häng med lite.
Japp. Och röstar man inte på SD så är man landsförrädare/kommunist.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 12:45   #89
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Japp. Och röstar man inte på SD så är man landsförrädare/kommunist.
This but unironically
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-13, 12:48   #90
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
This but unironically
-1
Vilket bullshit.
svenbanan är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)