Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-07-11, 09:40   #316
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror att det låter märkligare än det är med hela konceptet att "har man inte uttryckligen sagt ja så innebär det att man implicit har sagt nej".

Speciellt ifall det också anses att "aktivt deltagande" också rimligtvis går att tolka som ett ja. Dvs ifall man ligger i samma säng och pussas och kramas så kan man kanske säga att bägge parterna har sagt ja till att ta det ett steg längre. Så ifall man håller sig till en normal trappstege av förspel så kommer det ena att leda till det andra i flera små steg och till slut har man sex.

Men ifall ens tilltänkta partner helt plötsligt slutar "delta aktivt" och bara ligger still och tyst så förväntas det också att man inser att det betyder att hen har i princip sagt nej, och då är det bara att avbryta. Eller i alla fall backa ett par steg på hångeltrappan och se ifall hen är sugen på lite nåt lite mildare än vad man nu försökte sig på.

Ifall man vill hoppa över flera steg på trappan och gå direkt från kyssar till påsättning så bör man nog vara lite mer säker på att partnern är inne på samma spår.

Sen är det ju såklart helt hopplöst med bevisföring i våldtäktsfall. Oftast är det ju bara ord mot ord, och väldigt svårt att få ordning på exakt vad som hänt. Men det här fallet verkar det väl vara rätt uppenbart att snubben "försökt sig på en fuling" och satte igång när tjejen sov.
Håller verkligen med i det du skriver, det där med att hoppa stegen med en ny person har jag svårt att förstå.
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 10:02   #317
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Fy fan, svårare att få till det än att klara Dark Souls verkar det som. Tur man slipper dejtingträsket nu känner jag.
Akerhage är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 10:10   #318
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Fy fan, svårare att få till det än att klara Dark Souls verkar det som. Tur man slipper dejtingträsket nu känner jag.
Samma här. Bördan är för stor, mår mycket bättre nu när jag lagt ner det helt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 13:22   #319
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Det är väl inte direkt rocket-surgery att komma ihåg att man pussas innan man klämmer på tuttarna, och att man klämmer på tuttarna innan man pillar utanpå trosorna, och pilla utanför trosorna innan man stoppar in handen innanför, och att man pillar innanför trosorna innan man stoppar in brandslangen.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 13:34   #320
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är väl inte direkt rocket-surgery att komma ihåg att man pussas innan man klämmer på tuttarna, och att man klämmer på tuttarna innan man pillar utanpå trosorna, och pilla utanför trosorna innan man stoppar in handen innanför, och att man pillar innanför trosorna innan man stoppar in brandslangen.
Nu glömde du checklistan med frågor som du uttryckligen måste få ett tydligt "ja" på innan ni sätter igång med nått.
Vinter är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 14:33   #321
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är väl inte direkt rocket-surgery att komma ihåg att man pussas innan man klämmer på tuttarna, och att man klämmer på tuttarna innan man pillar utanpå trosorna, och pilla utanför trosorna innan man stoppar in handen innanför, och att man pillar innanför trosorna innan man stoppar in brandslangen.
Gick alldeles utmärkt att klämma på tuttarna först senast.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2019-07-11, 15:24   #322
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Gick alldeles utmärkt att klämma på tuttarna först senast.
Mm, precis.(om det inte ändrats hhelt horribelt sedan man fick fast partner). Men så förespråkar jag nukleära raketer så det kan vara därför.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 15:49   #323
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Nu glömde du checklistan med frågor som du uttryckligen måste få ett tydligt "ja" på innan ni sätter igång med nått.
Läs tidigare inlägg.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-11, 17:55   #324
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Fy fan, svårare att få till det än att klara Dark Souls verkar det som. Tur man slipper dejtingträsket nu känner jag.
Aldrig riktigt förstått den ståndpunkten.
Aldrig haft det problemet.

Pengarna i kuvertet, kuvertet väl synligt.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-12, 08:18   #325
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
"Antalet anmälda brott mot barn ökar. Det visar en ny sammanställning av brottsanmälningar från Brottsförebyggande rådet. Bland annat ökade anmälningarna om misshandel och våldtäkt mot minderåriga med nio respektive fem procent under första halvåret av 2019, jämfört med samma period förra året."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/b...-mot-barn-okar

Råare samhälle för de yngre senaste åren
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2019-07-12, 08:52   #326
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Råare samhälle för de yngre senaste åren
Eller så är folk bättre på att upptäcka och larma om sådant än tidigare. Man kan ju i alla fall hoppas på att det är så, även fast det väl är troligare att det är som du skriver.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-12, 11:04   #327
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Eller så är folk bättre på att upptäcka och larma om sådant än tidigare. Man kan ju i alla fall hoppas på att det är så, även fast det väl är troligare att det är som du skriver.
Kan hoppas på det, men tvivlar att anmälningsbenägenheten samt bättre polis kan förklara detta. Har visat sig i andra undersökningar att så inte är fallet iaf
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2019-07-13, 06:46   #328
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Amerikanska folket verkar förbereda sig för att storma Area 51!

Sammanlagt uppe i mer än miljonen https://www.facebook.com/events/448435052621047

Blir det här vår Tianmen square? Berlinmursfall`?
Någon koloit som kommer vara där?
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-15, 21:16   #329
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag vet inte om detta är en nyhet direkt. Men det passar väl bättre här än i bildtråden...

svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-07-16, 09:20   #330
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Det är intressant att när brott och/eller statistik som kan (!) härledas till invandring eller migration rapporteras, så ska det alltid relativiseras. "Det är nog en ökad anmälningsbenägenhet!" säger man om att våldet ökar och fler våldtäkter anmäls. Man vill absolut inte tro att det finns en relation mellan det och vad som faktiskt sker.

EDIT: Fan, jag glömde att det var opolitiskt här, sorry.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)