Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-06-27, 17:57   #226
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
" .. så det existerar ingen marknadsföring öht." visar ju klart och tydligt att du menar att det inte finns just en viss specifik typ av marknadföring [direktreklam] riktad mot just en precis välavgränsad målgrupp [konsument].......

och jag pratade om olämplig reklam till läkare såsom läkemedelsluncher (tidigare bjudresor), fejkade studier, PR-firmor som skriver "vetenskapliga artiklar" i riktiga forskares (tja, snarare före detta riktiga forskare, om du förstår vad jag menar hehe) namn
Jag kommer ihåg när Zyprexan skulle lanseras och ersätta Cisordinolet (Cisordinol är mycket effektivare än Zyprexa, och bägge har rejäla biverkningar. En kass medicin med många biverkningar vs en bra medicin med många biverkningar: valet borde vara enkelt.), läkarna fick luncher och vi mentalskötare fick en Zyprexa bläckpenna Hade jag fått bestämma hade tillverkarna av Zyprexa fått den där pennan i anus.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 21:10   #227
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Träder de nya röklagarna i kraft 1 juli och en handläggare tycker anmälheten ska börja angiva varandra:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...uteserveringar

"Från och med måndag är rökning förbjuden på uteserveringar.

Nu uppmanar myndighetspersonal allmänheten att anmäla de som ändå röker.

– Man ska säga till fastighetsägaren, tycker Pia G Johansson, handläggare vid länsstyrelsen i Kronobergs län."

På måndag blir det förbjudet att röka på:


Senast redigerad av Magnus N den 2019-06-27 klockan 21:12.
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2019-06-27, 21:20   #228
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Varför förbjuder man inte bara cigaretter..?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 21:22   #229
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Varför förbjuder man inte bara cigaretter..?
Kommer nog runt till det om ett par år är min gissning
Magnus N är uppkopplad nu  
Gammal 2019-06-27, 22:40   #230
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Fastighetsägaren, eller den som på annat sätt disponerar (till exempel hyr) en lokal eller ett område, har ansvar för att rökförbudet följs.
Vid en första anblick så tycker jag det är rökaren själv som ska ha ansvaret att rökförbudet följs. Det är väl en myndig person som kan ansvara för sig själv.

Inte så lätt för en fastighetsägare som har massa hyresgäster att se till att alla följer rökförbud, med tanke på så många knepiga människor det finns.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 22:47   #231
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Ett steg närmare förbud mot balkongrökning. Kan inte vänta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 23:12   #232
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Ett steg närmare förbud mot balkongrökning. Kan inte vänta.
Ja, rökare som grannar är totalt jävla värdelöst.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-27, 23:40   #233
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 787
Instämmer. Bra med de kommande förbuden men ett förbud mot balkongrökning hade varit underbart.

Bor en massa gamlingar runt omkring mig och det är jämt någon ute och röker på balkongen och det spelar ingen roll hur lite fönstret är öppet, man känner så fort någon ens tänder en cigarettjävel. Har börjat ställa en stor fläkt vid fönstret och brassa max ut, hjälper faktiskt lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Vid en första anblick så tycker jag det är rökaren själv som ska ha ansvaret att rökförbudet följs. Det är väl en myndig person som kan ansvara för sig själv.

Inte så lätt för en fastighetsägare som har massa hyresgäster att se till att alla följer rökförbud, med tanke på så många knepiga människor det finns.
Haha du är rolig du, majoriteten av rökare slänger ju sina cancerpinnar rätt på marken när dom är klara. Att dom ska ta ansvar ser jag som föga troligt tyvärr.

Senast redigerad av baggard den 2019-06-27 klockan 23:41.
baggard är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-28, 00:20   #234
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Om vi har lagar bör vi också se till att de efterlevs. Den som struntar i att följa lagen bör straffas adekvat, då ska du se att ansvaret visst kan läggas på den enskilde, baggard.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-28, 02:55   #235
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Potatoe potato...

Du relativiserade det rätt ordentligt iaf.
Nej jag skrev helt objektiv fakta. Det var ju ett svar till Hemi som tyckte sig bara läsa om skjutningar hela tiden i Svensk press. Eftersom jag har för mig att han numera bor i Kanada så visade jag alltså på varför det kan vara så att han läser mer om skjutningar i Svensk press än i Kanadensisk trotts att de har ett större problem med skjutningar i Kanada.

Sen kanske du ska fråga dig själv varför du blir så upprörd när någon råkar visa att vi har relativt sätt förre skjutningar i Sverige än i t.ex Kanada.
F Ultra är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-28, 03:10   #236
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Nej jag skrev helt objektiv fakta. Det var ju ett svar till Hemi som tyckte sig bara läsa om skjutningar hela tiden i Svensk press. Eftersom jag har för mig att han numera bor i Kanada så visade jag alltså på varför det kan vara så att han läser mer om skjutningar i Svensk press än i Kanadensisk trotts att de har ett större problem med skjutningar i Kanada.

Sen kanske du ska fråga dig själv varför du blir så upprörd när någon råkar visa att vi har relativt sätt förre skjutningar i Sverige än i t.ex Kanada.
Nej, bor inte där men det är ett gammalt hem och jag är nog mer medveten om vad som händer i C(K)anada än i Sverige. Vancouver och Toronto har haft gängkrinminalitet betydligt längre än i Sverige, som man kunde säga inte ens fanns för ett par deciennier, trodde jag?, inte på den nivå som det verkar vara nu i alla fall, sedan kanske 10-15 år eller så.

Canada har också problem på mindre ställen mer misär och våld överhuvudtaget, speciellt firstnations är drabbade av våldtäkter, kidnappningar, utynyttjande, våld och droger, ofta kommer folk upp från USA och gör skit, no joke.

I vilket fall, så har jag nu slutat läsa Svenka nyheter, man får en fel bild såhär tror jag. Så jag drar ett streck över Sverige nu.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-28, 06:45   #237
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Träder de nya röklagarna i kraft 1 juli och en handläggare tycker anmälheten ska börja angiva varandra:
Passande felskrivning.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-28, 08:45   #238
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 787
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Om vi har lagar bör vi också se till att de efterlevs. Den som struntar i att följa lagen bör straffas adekvat, då ska du se att ansvaret visst kan läggas på den enskilde, baggard.
Absolut. Skrattade till lite bara när jag läste "Det är väl en myndig person som kan ansvara för sig själv." när jag vet vilka rövhål de flesta rökare är.

Jag har sett i vissa länder där dom har någon typ av "polis" som patrullerar runt för att upprätthålla dessa lagar. Så om någon slänger en fimp kliver dom in och bötfäller. Hade nog varit riktigt bra att ha i Sverige, låta dom bötfälla för folk som slänger skräp också. Hade dock inte velat vara personen som bötfäller när man behöver konfrontera ett ungdomsgäng eller liknande..
baggard är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-28, 11:05   #239
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Chokladbrist hotar

https://www.dn.se/ekonomi/oro-for-al...iser-i-europa/
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2019-06-28, 11:17   #240
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Kakaoträdet dör väl ut snart?

Lika bra att handla upp sig så man klarar sig under sin livstid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)